75e Dutch TT en WK Superbike: echt te gek

Mr Bean

Rookie
9 jan 2004
18
0
krommenie
HET WORDT STEEDS GEKKER


TOEGANGSPRIJZEN 75e DUTCH TT EN WK SUPERBIKE BEKEND

75E DUTCH TT BIEDT PUBLIEK MÉÉR VIDIWALLS, EXTRA PUBLIEKSSERVICE EN NIEUWE ‘ZWEVENDE’ FINISHTRIBUNE



De toegangsprijzen voor de jubileum editie van de Nederlandse Grand Prix wegrace, de 75e Dutch TT op zaterdag 25 juni 2005, zijn bekend. De tarieven voor de trainingsdagen zijn gelijk gebleven, waarbij (net als op de TT racedag) kinderen t/m 12 jaar GRATIS toegang hebben en de jeugd van 13 t/m 15 jaar voor 5 euro het motorfeest kan bijwonen. Ook de prijs voor een staanplaats op de racedag is gelijk gebleven (35 euro), waarbij de TT-organisatie als nieuwe service twee extra Big Screen Vidiwalls plaatst in de Zuidlus zodat men vanaf de staantaluuds bij De Bult, Mandeveen, Duikersloot, Meeuwenmeer en Ramshoek eveneens de races 200% LIVE kan volgen op twee ruim 40 m2 grote beeldschermen.



De entreeprijzen voor de Hoofdtribune en de nieuwe ‘zwevende’ Finishtribune zijn met 5 euro verhoogd. De ‘zwevende’ Finish tribune, die voor de 75e Dutch TT in gebruik zal worden genomen, sluit aan op de Hoofdtribune en begint dus met rij 1 op 4 meter hoogte, terwijl de bovenste (rij 20) op 17 meter hoogte een uniek panorama uitzicht biedt over het TT Circuit Assen. Daarbij wordt de nieuwe Finishtribune voorzien van kunststof kuipzitjes. Ook de Winterdijktribune krijgt een upgrading. Het talud van de Winterdijk is enkele meters opgehoogd, waardoor de TT-fans op alle rijen hoger komen te zitten en beter zicht hebben. Daarnaast is ook de Stekkenwaltribune fiks aangepast. De onderste 4 rijen zijn verwijderd en de gehele Stekkenwaltribune wordt nu ook voorzien van kunststof kuipzitjes.

De nieuwe, betere, publieksvoorzieningen en de prijsindexering hebben voor een geringe prijsverhoging van de Winterdijk-, Stekkenwal- en overige tribunes gezorgd van een kleine 2 euro.



Voor het WK Superbike op zondag 4 september zijn alle prijzen gelijk gebleven aan die van het afgelopen jaar, met dien verstande dat het tarief voor een zitplaats op de Hoofd- en aansluitende ‘zwevende’ Finishtribune is gelijk getrokken naar 50 euro (incl. zicht op Vidiwall). Voor de Hoofd- en Finish tribune wordt geen placering aangehouden, zodat u kunt kiezen om plaats te nemen op de Hoofd- of Finish-tribune. Een plaats op alle overige tribunes bedraagt nog steeds 40 euro, waarvan de meeste tribunes zicht bieden op een Vidiwall.



De toegangsprijzen voor de Dutch TT 2005 luiden:



Donderdag training 24 juni 2004

Volwassenen € 20,00

Kinderen t/m 12 jaar GRATIS

Kinderen 13 t/m 15 jaar € 5,00

Toeslag Hoofdtribune € 5,00 (incl. zicht op 3 Big Screen Vidiwalls)



Vrijdag training 25 juni 2004

Volwassenen € 20,00 (incl. zicht op 6 Big Screen Vidiwalls)

Kinderen t/m 12 jaar GRATIS

Kinderen 13 t/m 15 jaar € 5,00

Toeslag Hoofdtribune € 5,00 (incl. zicht op 3 Big Screen Vidiwalls)



Zaterdag Wedstrijddag 26 juni 2004

Hoofdtribune € 80,00 (incl. zicht op Big Screen Vidiwall)

Finishtribune € 65,00 (incl. zicht op Big Screen Vidiwall)

Winterdijk tribune € 62,00 (incl. zicht op Big Screen Vidiwall)

Strubben tribune vak AS t/m FS € 57,00 (incl. zicht op Big Screen Vidiwall)

Strubben tribune GS t/m NS € 52,00 (incl. zicht op Big Screen Vidiwall)

Talud tribune € 52,00 (incl. zicht op Big Screen Vidiwall)

S-Bocht tribune € 52,00 (incl. zicht op Big Screen Vidiwall)

Haarbocht tribune € 52,00 (incl. zicht op Big Screen Vidiwall)

Stekkenwal tribune € 52,00 (incl. zicht op Big Screen Vidiwall)

De Bult tribune € 52,00



Staanplaatsen volwassenen € 35,00 (incl. zicht op Big Screen Vidiwall in Zuidlus)

Staanplaatsen kinderen 13 t/m 15 jr € 15,00 (incl. zicht op Big Screen Vidiwall in Zuidlus

Staanplaats kinderen t/m 12 jaar GRATIS (incl. zicht op Big Screen Vidiwall in Zuidlus



Passe-partouts

Donderdag t/m vrijdag € 35,00

Donderdag t/m zaterdag (staanplaats) € 65,00





De toegangsprijzen voor het WK Superbike 2005 luiden:



Donderdag 1 september - GRATIS Open Paddock + ONK-races



Vrijdag 2 september Trainingsdag

Volwassenen € 20,-

Kinderen t/m 12 jaar GRATIS

Kinderen 12 t/m 15 jaar € 5,-

Toeslag Hoofdtribune € 5,- (incl. zicht op Big Screen Vidiwall)

Toeslag Paddock € 15,-



Zaterdag 3 september Trainingsdag

Volwassenen € 20,-

Kinderen t/m 12 jaar GRATIS

Kinderen 12 t/m 15 jaar € 5,-

Toeslag Hoofdtribune € 5,- (incl. zicht op Big Screen Vidiwall)

Toeslag Pit walk € 10,-

Toeslag Paddock € 20,-



De Hoofdtribune, Geert Timmer (Finish-), Winterdijk-, Talud- en S-bocht tribune bieden tijdens de trainingen en op de wedstrijddag zicht op een Big Screen Vidiwall, zodat u de races 200% LIVE kunt volgen!



Zondag 4 september wedstrijddag 04-09

Hoofdtribune* (+vidiwall) € 50,- (incl. zicht op Big Screen Vidiwall)

Geert Timmer* (Finish-) € 50,- (incl. zicht op Big Screen Vidiwall)

Overige tribunes (De Bult-

Winterdijk*-, Strubben-,

Stekkenwal, Haarbos-,

S-Bocht* Talud*-tribune) € 40,- (* = incl. zicht op Big Screen Vidiwall)

Kinderen t/m 12 jaar GRATIS

Kinderen 13 t/m 15 jaar € 5,-

Toeslag Paddock € 25,-

Toeslag Pit walk € 15,-



PASSE-PARTOUTS

vrijdag t/m zaterdag € 35,-

vrijdag t/m zondag

(incl. Hoofd- en Geert

Timmer Finishtr.) € 85,-

vrijdag t/m zondag

(incl. Overige tribunes) € 70
 
dat zijn toch geen prijzen meer |(


[me]Viccie gaat komend jaar wel lekker gratis voor de tv zitten B| [/me]
 
of het nu €75 is van vorig jaar,of €80 voor komend jaar is,het is toch al superduur....



Maar ik ga lekker wel! *D
 
Wisten we dit jaar toch al :?

Mede door de GT-tribune die zweeft...

Wat zouden Rossi en consorten voor 2006 op het lijstje hebben staan?

Belachelijk veel geld :(
Maar ja |( Er is maar 1 van in Nederland, dus ja...de meesten, waaronder ook ik, gaan toch wel, Denk ik.
 
Wisten we dit jaar toch al :?

Mede door de GT-tribune die zweeft...

Wat zouden Rossi en consorten voor 2006 op het lijstje hebben staan?

Belachelijk veel geld :(
Maar ja |( Er is maar 1 van in Nederland, dus ja...de meesten, waaronder ook ik, gaan toch wel, Denk ik.

Vind ik ook lekker allemaal blijven gaan :}
 
En voor dat geld mag je ook nog lekker door de modder achter de taluds ploeteren, piesen in de sloot omdat er te weinig toiletten zijn, in de file staan op de heenweg, in de nog langere file staan op de terugweg en als bonus maak je kans op een gezellige boete van de NSB van Koos Spee.



Hmmmmm, thuis voor de buis is nog niet zo'n gekke optie. Trouwens, voor dat soort bedragen kun je bijna zelf op Assen gaan rondrijden (en dan is het er wel leuk...)
 
En voor dat geld mag je ook nog lekker door de modder achter de taluds ploeteren, piesen in de sloot omdat er te weinig toiletten zijn, in de file staan op de heenweg, in de nog langere file staan op de terugweg en als bonus maak je kans op een gezellige boete van de NSB van Koos Spee.



Hmmmmm, thuis voor de buis is nog niet zo'n gekke optie. Trouwens, voor dat soort bedragen kun je bijna zelf op Assen gaan rondrijden (en dan is het er wel leuk...)

:^

Ik blijf dit jaar thuis B|
 
Ik ga gewoon weer. Zolang de NOS de rechten blijft houden is TV geen optie. Bovendien gaat er niets boven het gebrul van de viertakten in 't echie.
 
De prijzen voor de trainingen van de TT zijn wel te doen...........
De race kijk ik toch vanuit mijn luie stoel. Dan zie je de actie toch het beste :9

Verder wel een beetje heel errug jammer dat er bij het WK Superbike maar 3 Vidiwalls komen te staan terwijl de TT er nu mee overspoeld word.
Dat brengt een bezoek aan de WK Superbike's wel in een tijfel zone :? :? :? :? :?




Misschien maar naar Brands Hatch of een andere buitenlandse WK Superbike race...
Eentje waar wel voor het publiek gezorgd wordt *D *D *D *D
 
Ik weer naar de trainingen van de TT en naar de races van WSB/WSS. Bij de TT-races betaal je je scheel en is het ZO druk, dat is niets voor mij. De races van WSB/WSS daarentgen :} Vorig jaar was ik er op de zaterdag, lekker in het zonnetje (was wel wat té rustig toen) *D

Heb er nu al weer zin in! :9
 
Wat een gezever over die prijzen zeg. Ga maar een dagje naar de Efteling en je bent het ook kwijt. Net of al dat motorgeweld thuis in je stoel hetzelfde over komt. Lijkt me niet. Die file is de enige file per jaar waar ik met plezier in sta. Ik zou het voor geen goud willen missen.
 
Wat ik niet helemaal snap is dat mensen zeggen dat ze dan wel ipv naar Assen naar een buitenlandse GP of SBK gaan, maar ik heb niet de indruk dat het daar nou echt goedkoper is.

Volgens mij is het meer een gevoel wat te verklaren is met: wat je ver weg haalt is lekkerder.
 
Tjechie, 17 euro voor t hele weekend :+

welk jaar??
1920 ofzo??????

ben afgelopen zomer naar Brno geweest (weet niet of ja dat bedoelt???), maar daar was het echt geen 17 euro voor het weekend. Das een ding wat zeker is!!!!!
Veel duitsers en weinig tsjech daar en daarom werden er de prijzen ook flink omhoog geschroefd....
 
Wat ik niet helemaal snap is dat mensen zeggen dat ze dan wel ipv naar Assen naar een buitenlandse GP of SBK gaan, maar ik heb niet de indruk dat het daar nou echt goedkoper is.

Volgens mij is het meer een gevoel wat te verklaren is met: wat je ver weg haalt is lekkerder.
Klopt helemaal Ocampa.
Wij zijn al naar veel buitenlandse GP's en SBK wedstrijden geweest. In vergelijking met bijna alle landen is Nederland goedkoop. Alleen Brno is goedkoper. In Italie moesten we meer dan 100 euro betalen voor een zaterdag middag training én de wedstrijd. Gewoon op de talud in het natte gras.

Ander punt wat ik niet snap:
Er wordt geklaagd dat het té druk is, terwijl een wedstrijd als Qatar wordt afgebrand omdat er maar 4 kippen en een halve haan op de tribune zit. :?
 
Tjechie, 17 euro voor t hele weekend :+

17 euro voor een heel weekend GP-bezoek? Ik ben er nooit geweest maar dat klinkt mij wel heel erg ongeloofwaardig in de oren.

Bovendien, de afstand Utrecht-Brno is 1065 km, retour dus 2130 km. Wat je dus eventeel zou besparen door naar Brno te gaan ipv Assen stop je rechtstreeks je tank in volgens mij.
 
och alles wordt duurder, ben 9 keer naar WSB Assen geweest, dit jaar niet vond het niet zo boeiend. Maar in 2005 ben ik weer van de partij tis maar 1 keer per jaar. Avondje stappen is duurder....
 
gelukkig is de prijs van staplaatsen gelijk gebleven. wij zitten altijd bij mandeveen duikersloot. die videoschermen die ze nu eindelijk neerzetten hadden daar gelijk al moeten staan toen ze voor de hoofdtribune ook werden neergezet.
 
ik denk dat ik dit jaar met de TT alleen donderdag en vrijdag ga, en op zaterdag ochtend op mijn gemak naar huis rijd en dat ik dan net op tijd thuis ben om daar de race te kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan