Motozoom klacht

Black_Adder

MF'er
18 aug 2004
132
0
Ja, ja. ook ik ben erin getrapt bij Motozoom. In juni iets besteld. Kwaliteit van artikel was abominabel dus retour gestuurd. Maar nooit geld retour. Na enkele emails + brief maar eens getelefoneerd. Dit was twee maanden na retourzending! Het zou in orde gemaakt worden. Twee weken later eindelijk geld teruggestort maar het was maar de helft van het bedrag. Wederom gebeld en nu heel duidelijk gemaakt dat ik erg boos was. :( Blijkt dat de administratie daar dus ook niet deugt want ze hadden geen flauw idee voor welk bedrag ik besteld had. Dus ze doen maar wat daar. Terwijl ik in de correspondentie steeds alle kopieën van bankafschriften etc had bijgevoegd. Ik heb contact gehad met mijn rechtsbijstandverzekering maar omdat het bedrag onder de 150,00 euro is nemen ze de zaak niet in behandeling.

Ik wil nu een klacht gaan indienen tegen motozoom/nordkap maar omdat je collectief dus blijkbaar sterker staat wil ik eens kijken hoeveel mensen nog meer problemen met ze hebben of hebben gehad. Stuur daarom een mail naar ActieMotozoom@hotmail.com als je slechte ervaringen met ze hebt gehad, vooral te laat of niet terugstorten van retouren. Als er genoeg reacties binnen komen ga ik een klacht indienen want ik vind het van de zotte dat je als individu niet serieus genomen wordt als je belazerd wordt. Ach, het gaat maar om enkele tientalllen euro's, wordt dan gezegd. Vermenigvuldig dit met factor 100 en we praten toch over substantiële bedragen.

Dus tijd voor actie! :X

Groet, Blackie
 
Ik ben wel blij dak hier die slechte dingen lees. Daardoor ben ik NOG eerder geneigd om gewoon naar de winkel te gaan (niet dat dat altijd 100% goedgaat ;) )
 
vreemd dat ik over louis veel minder problemen hoor...
en vaak nog goedkoper dan hun NL-"vestiging".
 
vreemd dat ik over louis veel minder problemen hoor...
en vaak nog goedkoper dan hun NL-"vestiging".
Ik denk dat Louis.de eigenlijk weinig met de NL vestiging te maken wil hebben.
Ik bestel de laatste jaren alleen nog maar bij louis duitsland en ik heb echt super ervaring met ze.
Zelfs als je een klacht via Internet stuurt, bellen ze je de volgende werkdag al op en regelen ze het met je.
Dat zie ik de nederlandse Motozoom niet zo snel doen.
Bovendien zeker 25% goedkoper bij de Duitsers!
Motozoom moet je maar links laten liggen. Die verdienen het gewoon niet.
 
Niet dat je er v.w.b. je actie er echt iets aan hebt, maar MZ is nooit wat geweest en zal m.i. ook nooit wat worden. Ter illustratie mijn (eerste en laatste) ervaring met MZ:

Twee jaar geleden had ik -naast een aantal andere artikelen- ook en paar zomerhandschoenen besteld. Uiteindelijk kreeg ik (toch na al vijf weken B| ) de handel binnen. Op de handschoenen na. Die stonden op nalevering.

Ik bellen:

+ Ja, met mij. V.w.b. die nalevering... Wanneer kan ik op die handschoenen rekenen?

- Wat nalevering? U staat niet op nalevering.

+ Jawel hoor. Die zomerhandschoenen. Artikelnr zusenzo.

- Oh die! Die zijn toch al bij u afgeleverd?

+ Nee hoor. Ik heb alles behalve de handschoenen ontvangen. Ze zijn overigens (en gelukkig!) ook nog niet in rekening gebracht. Dus wanneer?

- Eh, geen idee. Ik kan van u nergens een bestelling van handschoenen terug vinden. Dus u heeft nooit handschoenen bij ons in bestelling gehad.

+ En net zegt u dat ze al geleverd zijn. DIE handschoenen bedoel ik.

- Mjah, maar die heeft u al ontvangen.

+ |( '( NEE!

- Nou sorry hoor. Ik kan van u geen enkele bestelling van handschoenen terugvinden. Dus u heeft nooit handschoenen bij ons besteld.

+ Oh nee? Waarom staan ze bij mij dan op uw bon als nalevering?

- Euhh..

+ Ja? Nou? :Z

Lekker voor mekaar daar |( . Sindsdien bestel ik bij Louis. Zelfde club. Moederclub zelfs, waar ze dit soort zaken prima voor elkaar hebben. Maandag besteld, vrijdag in huis. Retouren zijn geen enkel probleem en garantie ook niet. Bovendien zijn ze nog een twee klappen goedkoper dan MZ.

...en dat wilde ik even kwijt...

Succes met je actie!
 
Laatst bewerkt:
motozoom besteld net als jou en ik bij louis.de.

daarom zijn ze duurder.

ze zijn geen dochter onderneming.

iedereen kan op deze manier een winkel beginnen veel plezier.
 
motozoom besteld net als jou en ik bij louis.de.

daarom zijn ze duurder.

ze zijn geen dochter onderneming.

iedereen kan op deze manier een winkel beginnen veel plezier.

Dat ze bij Louis.de bestellen breng ik nix tegen in ;) .
Maar MZ heette voorheen ook Louis(.nl), inclusief het Louis-logo.
Kijk hier maar.

(Wel snel kijken: je hebt maar 5 sec :+ )
 
Valt me toch zwaar tegen. Niemand die het de moeite waard vind dus? Toch raar. Zoals Twin al schreef: Resultaten (18) van zoekopdracht naar 'motozoom'

Gevalletje veel geschreeuw, weinig wol. Toch jammer. :?
 
Laatst bewerkt:
Valt me toch zwaar tegen. Niemand die het de moeite waard vind dus? Toch raar. Zoals Twin al schreef: '... lange zoekactie ... '
Gevalletje veel geschreeuw, weinig wol. Toch jammer. :?
Misschien heb je wel gelijk, dat er collectief iets gedaan moet worden, maar het beste is gewoon om collectief MZ de rug toe te keren.
Iedereen die nog met MZ zaken doet, heeft of geluk nodig of bestelt spullen waarmee het niet mis kan gaan.
Dus nooit dingen bestellen die evt geruild moeten worden, want dan is het bij MZ echt :r
 
Daarom wil ik dus een klacht indienen zodat het op grote schaal bekend wordt dat je geen zaken moet doen met die lui. Maar blijkbaar sta ik daarin dus alleen. En zoals je waarschijnlijk weet zal ik in m'n eentje veel minder kans maken om serieus genomen te worden dan wanneer ik met, pak 'm beet, 50 serieuze klachten van verschillende mensen aan kom.

Maar ja, het valt niet mee om een superheld te zijn. :+

Groet, Blackie
 
Daarom wil ik dus een klacht indienen zodat het op grote schaal bekend wordt dat je geen zaken moet doen met die lui. Maar blijkbaar sta ik daarin dus alleen. En zoals je waarschijnlijk weet zal ik in m'n eentje veel minder kans maken om serieus genomen te worden dan wanneer ik met, pak 'm beet, 50 serieuze klachten van verschillende mensen aan kom.

Maar ja, het valt niet mee om een superheld te zijn. :+

Groet, Blackie
Zolang het maar geen Superman is O-) want die viel van zijn paard etc...
Om actie te voeren moet je dus wel munitie hebben.
Helaas voor jou kunnen de meeste MZ gedupeerden hun verlies wel dragen en hebben ze van deze ervaring geleerd.
Zoals zo veel dingen in het leven.
Veel mensen zullen je actie aanmoedigen, maar daar aan bijdragen is weer eens heel wat anders. Beetje een consumptiemaatschappij tegenwoordig.
Veel halen, weinig brengen helaas.
Daarnaast zijn er (gelukkig voor MZoom) ook nog tevreden klanten, anders was MZ al lang ter ziele.
Iedere zaak krijgt op de lange termijn de klanten die het verdient.
Daar zit ik dus niet meer bij, want ook te vaak voor mijn geld moeten bellen, nadat ik wat teruggestuurd had.

Succes met je acties, of ga toch lekker :]

De meeste MFers weten toch wel dat Motozoom regelmatig de plank mis slaat als het om service gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan