?????..

ok dit is tenminste wat duidelijker voor mij te begrijpen..weet ik waar ik op moet letten. Ik koop denk ik maar niet gelijk een nieuwe motor. De honda shadow vindt ik dus wel wat en de honda super magna..(een sportmotor is niks voor mij..:-) )

Ehh... die Magna's hebben V4 blokken die eigenlijk voor sportmotoren bedoeld zijn maar aangezien die in de jaren '80 niet te slijten waren heeft Honda ze maar in custom's gehangen. Vooral de V65 magna lijkt mij niet echt een beginnersmotor...

(en rij eens een paar uur op zo'n ding - ik heb van teveel mensen gehoord dat ze voor lange ritten waardeloos zijn: customs hebben al geen fijne zithouding, gelukkig kan je door die hele kleine tank van de Magna elk uur de benen strekken omdat je moet tanken....)

Belangrijkste vraag is volgens mij niet wat er gaaf/stoer/vet/... uitziet, maar waar je het ding voor gaat gebruiken.
 
Ehh... die Magna's hebben V4 blokken die eigenlijk voor sportmotoren bedoeld zijn maar aangezien die in de jaren '80 niet te slijten waren heeft Honda ze maar in custom's gehangen. Vooral de V65 magna lijkt mij niet echt een beginnersmotor...

(en rij eens een paar uur op zo'n ding - ik heb van teveel mensen gehoord dat ze voor lange ritten waardeloos zijn: customs hebben al geen fijne zithouding, gelukkig kan je door die hele kleine tank van de Magna elk uur de benen strekken omdat je moet tanken....)

Belangrijkste vraag is volgens mij niet wat er gaaf/stoer/vet/... uitziet, maar waar je het ding voor gaat gebruiken.

Zo hoor je ook nog eens wat. Ik heb nog geen rijbewijs, dus heb geen flauw idee hoe ze rijden en hoe ze zitten. Ik zit ze nu puur op het uiterlijk te beoordelen. En deze twee motoren zagen er wel "cool" uit. 8-)

Wat is volgens jouw/jullie dan een goede beginnersmotor voor vooral woon-werk verkeer en die relaxt zit en vooral betrouwbaar zijn.
(ik was dus in de veronderstelling dat customs dus wel redelijk relact zitten)
 
allroadje of tourbuffel is dan leuk (licht eraan hoeveel km woon-werk verkeer).
voor newbees lijkt me in geval 1 een XT(Z), KLR, NX, enz wel leuk, voor cat 2 lijkt me diversion ofzoiets wel grapsig.
 
allroadje of tourbuffel is dan leuk (licht eraan hoeveel km woon-werk verkeer).
voor newbees lijkt me in geval 1 een XT(Z), KLR, NX, enz wel leuk, voor cat 2 lijkt me diversion ofzoiets wel grapsig.
Aangezien de poster begon met vragen over Cc's, denk ik dat het handig is als je de merken erbij zet...

Rennie: ik ben ook geen doorgewinterde motormuis, maar happy met mijn oude BMW. Maar goed, dat was ook deels een budgetkwestie :-). Hoeveel geld wil je uitgeven, hoe ver is je werk, wil je in het weekend ook toeren (en zo ja: met of zonder vonken?), etcetera. Als je dat nou eens allemaal beschrijft, krijg je hier volgens 100 conflicterende meningen en moet je het zelf verder zelf uitzoeken })
 
Zo hoor je ook nog eens wat. Ik heb nog geen rijbewijs, dus heb geen flauw idee hoe ze rijden en hoe ze zitten. Ik zit ze nu puur op het uiterlijk te beoordelen. En deze twee motoren zagen er wel "cool" uit. 8-)

Mijn huidige motor had eerst een hoog stuur, en het verschil in stuurgemak en controle nadat ik een laag stuur had gemonteerd, was hemelsbreed.
 
Rennie: ik ben ook geen doorgewinterde motormuis, maar happy met mijn oude BMW. Maar goed, dat was ook deels een budgetkwestie :-). Hoeveel geld wil je uitgeven, hoe ver is je werk, wil je in het weekend ook toeren (en zo ja: met of zonder vonken?), etcetera. Als je dat nou eens allemaal beschrijft, krijg je hier volgens 100 conflicterende meningen en moet je het zelf verder zelf uitzoeken })
ok..was misschien een beetje onvolledig.
Ok..woon-werkverkeer is ongeveer 32 km heen en 32 km terug. waarvan een klein gedeelte over de snelweg...daarnaast wil ik ook wel eens toertochten maken hoeft niet beslist met vonken. Wil nog wel wat zien onderweg.... :]
wat betreft het budget zit ik nu ongeveer op 6000 euro maar daar moet de motorkleding ook nog vanaf..dus gokje..ongeveer 5000 euro...ohh ja en het allerbelangrijkste ik ben niet echt groot. De motor waar ik het nu op lees is(geloof ik) een honda cb500 en bij deze kan ik net met de voeten op de grond komen. ben 1.67 m
graag jullie suggesties... :}
 
ok..was misschien een beetje onvolledig.
Ok..woon-werkverkeer is ongeveer 32 km heen en 32 km terug. waarvan een klein gedeelte over de snelweg...daarnaast wil ik ook wel eens toertochten maken hoeft niet beslist met vonken. Wil nog wel wat zien onderweg.... :]
wat betreft het budget zit ik nu ongeveer op 6000 euro maar daar moet de motorkleding ook nog vanaf..dus gokje..ongeveer 5000 euro...ohh ja en het allerbelangrijkste ik ben niet echt groot. De motor waar ik het nu op lees is(geloof ik) een honda cb500 en bij deze kan ik net met de voeten op de grond komen. ben 1.67 m
graag jullie suggesties... :}

Dan zou op mijn lijstje in ieder geval komen te staan:

- neutrale zithouding (geen custom of extra sportief)
- betrouwbaar
- onderhoudsarm
- cardan

Misschien iets als een NTV, Diversion of gewoon een CB500 (ondanks de kettingaandrijving)? Zelf zou ik als eerste motor voor een oudere naked gaan. Dat maakt het niet al te prijzig wanneer je hem eens om laat vallen (ja, ik dacht ook dat mij dat niet zou gebeuren :+ ), en als je maar een klein stukje snelweg hebt is het gemis van een kuip volgens mij niet zo erg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan