78 km te hard (motor in beslag+ rijbewijs kwijt)

goed bezig...

misschien apart topic openen voor dergelijk snelheidsduivels? ;)


Gekheid, succes en sterkte in ieder geval.
 
Dat siert jou.

En hoeveel keer heb je een ongeval kunnen vermijden door je lage snelheid?

Dank je voor het compliment.
Wie zegt nu dat ik lage snelheden rij ?
Ik rij de toegestane snelheid en soms ietsje meer.
Je kan met de genoemde overschrijdingen nooit anticiperen.

Kijk hier nog maar eens naar.

-Motorfiets vóór 1-4-1998 4,5 m/sec², daarna 5,2 m/sec² (met beide remmen)

-Een reactiesnelheid van 0,4 sec. wordt bereikt door 2% van de bestuurders
-Een reactiesnelheid van 0,83 sec. wordt bereikt door 98% van de bestuurders

Dus....................

120 km/h = 33,33 m/s
remweg in meters 69,43 m
afstand reactietijd bij 1 seconde 33,33 m
stopafstand 102,76 m


Doe je het niet voor jezelf doe je het wel voor eenander.
 
Wel eens in een auto gezeten die wordt ingehaald met 78 km verschil??? Dan kijk je, je ziet niets en gaat naar links en dan zit daar dus ineens die motorrijder...
Af en toe schaam ik me ervoor dat ik motorrijder ben, als ik in de file sta en ze komen met een teringgang ertussen door..en dan heb je het dus nog niet eens over 78 km verschil..
Ik weet niet of je me goed begrepen hebt.

even linkje posten

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_233793.html?wt.bron=detailArt

Agent zwaargewond na aanrijding met Melse schepen

Schepen van Cultuur Luc De Smet uit het Oost-Vlaamse Melle is vrijdag omstreeks 18.30 uur gebotst met een motorrijder uit Gent. De 51-jarige motorrijder reed op de Brusselsesteenweg en kon volgens het Gentse parket niet meer tijdig remmen, voor de schepen die de oprit van zijn huis opdraaide. "Een inschattingsfout van de autobestuurder", aldus het parket.

De motorrijder -een lid van de federale politie- botste tegen de rechtervoordeur van de wagen en is na reanimatie naar het ziekenhuis overgebracht.
 
Nog even de bron van deze berekening.

De remweg (S) is afhankelijk van snelheid (V) en remvertraging (A).
De formule om de remweg te berekenen is: S= V² / 2xA
De snelheid dient naar m/sec te worden omgerekend. Hiervoor dient km/h te worden gedeeld door 3,6.
Voorbeeld: 36 km/h gedeeld door 3,6 is 10m/sec.
De uitkomst (S) is de remweg in meters.
 
Hmm, das flink balen. '(

Eén troost: je motor krijg je wel weer terug.

Maar het wordt hoe dan ook een poosje sparen en fietsen (spaart benzine, dat wel).

Voor de azijnpissers met leedvermaak: iemand die gaat lopen klagen of op de politie gaat lopen schelden oid, hoeft van mij ook geen sympathie te verwachten. It's all in the game. Maar desalniettemin blijft het sneu voor de persoon in kwestie dat ie zijn of haar rijbewijs in heeft moeten leveren.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor het compliment.
Wie zegt nu dat ik lage snelheden rij ?
Ik rij de toegestane snelheid en soms ietsje meer.
Je kan met de genoemde overschrijdingen nooit anticiperen.

Kijk hier nog maar eens naar.

-Motorfiets vóór 1-4-1998 4,5 m/sec², daarna 5,2 m/sec² (met beide remmen)

-Een reactiesnelheid van 0,4 sec. wordt bereikt door 2% van de bestuurders
-Een reactiesnelheid van 0,83 sec. wordt bereikt door 98% van de bestuurders

Dus....................

120 km/h = 33,33 m/s
remweg in meters 69,43 m
afstand reactietijd bij 1 seconde 33,33 m
stopafstand 102,76 m


Doe je het niet voor jezelf doe je het wel voor eenander.
Ik heb me verkeerd uitgedrukt, je "aangepaste" snelheid. (dus rap als het rap kan, en traag als het moet)

De reden waarom ik de vraag stel: Ik wou graag horen dat jij ondanks het feit dat je jezelf (véél) aan de snelheidsregels houdt, dat je TOCH soms de ankers in moet/ uitwijkmanoeuvre moet maken omdat een ANDER jouw in gevaar brengt en die ander moet dan zelfs maar 15km/u rijden.

MIJN visie op Anticiperen = Jezelf de gekste manoeuvres en handelingen van de ander voorstellen, (...reageren...) en NOOIT teleurgesteld zijn omdat de andere juist datgene gedaan heeft wat jij jezelf aan het inbeelden was... (en je kunt je niet inbeelden wat voor een stoten ik al tegengekomen ben bij de ander)
 
Ik heb me verkeerd uitgedrukt, je "aangepaste" snelheid. (dus rap als het rap kan, en traag als het moet)

De reden waarom ik de vraag stel: Ik wou graag horen dat jij ondanks het feit dat je jezelf (véél) aan de snelheidsregels houdt, dat je TOCH soms de ankers in moet/ uitwijkmanoeuvre moet maken omdat een ANDER jouw in gevaar brengt en die ander moet dan zelfs maar 15km/u rijden.

MIJN visie op Anticiperen = Jezelf de gekste manoeuvres en handelingen van de ander voorstellen, (...reageren...) en NOOIT teleurgesteld zijn omdat de andere juist datgene gedaan heeft wat jij jezelf aan het inbeelden was... (en je kunt je niet inbeelden wat voor een stoten ik al tegengekomen ben bij de ander)

100 % met je visie eens.
En ook ik moet wel eens in de ankers en ben wel eens door het oog van de naald gekropen. Ik wil overigens niet zeggen dat ik vlekkeloos rij maar probeer de stoten, als jij ze noemt zoveel mogelijk te voorkomen.

Maar laten we ons even bij het onderwerp van de topicstarter houden.
Ik hoop voor Weinans dat het voor hem mee gaat vallen. Gezien de landelijke trend krijgt hij de volle bak. Spee is hier heel duidelijk in.
 
Laatst bewerkt:
Als een motorrijder door snelheid uit de bocht vliegt (andere reden is er niet) dan ligt volgens de meeste hier de oorzaak toch altijd ergens anders ,,de weg is slecht ,,werd gesneden ,en meer van dat soort verhalen ,,en dan ook nog klagen dat de vangrail zo onvriendelijk is.
Dus ga hier nu niet beweren dat snelheid helemaal geen oorzaak van ongelukken is. Je moet je gewoon aan de regels houden zoals iedereen ,maar sommige denken dat die regels niet voor motor rijders gelden.
 
Kolere zrex jij bent écht gefrustreerd!!! Je gaat nu werkelijk in elk topic zeiken over "snelheid is nóóóóít de oorzaak van aanrijdingen!!!"

:Z
 
Kolere zrex jij bent écht gefrustreerd!!! Je gaat nu werkelijk in elk topic zeiken over "snelheid is nóóóóít de oorzaak van aanrijdingen!!!"

:Z
R(emco)1 durf jij te beweren dat de huidige snelheidcontroles / snelheidsbeperkingen voldoende zijn om ALLE ongevallen te vermijden?

edit: Ik probeer iedere keer bij mijn posts te schrijven dat uit de bocht vliegen je EIGEN schuld is. (daarom ben ik niet geïnteresseerd in bochtenwerk) En JA ik ben GEFRUSTREERD omdat er dagelijks mensen het geld uit hun zakken geklopt worden onder het MOM van VERKEERSVEILIGHEID. En JA ik ben gefrustreerd voor nog zoveel andere redenen, maar méér daarover in een ander topic
 
Laatst bewerkt:
Nee ,dat maak je hier je eigen maar wijs ,maar het zijn meestal alleen maar de hardrijders die eens een keer op hun bek gaan.
Toch de snelheid ,of niet kunnen rijden dacht ik zo.
 
R(emco)1 durf jij te beweren dat de huidige snelheidcontroles / snelheidsbeperkingen voldoende zijn om ALLE ongevallen te vermijden?

Waar heb jij mij dat ooit zien schrijven :? Ik wil die hele discussie ook niet met je aangaan. Waar het mij om gaat is dat je werkelijk overal waar je het kwijt kan in herhaling valt met je snelheidsverhaal. En ja, er zijn mensen die het niet met je eens zijn. Laat die dan ook lekker. Ik ben in het verleden ook regelmatig discussies aangegaan waarvan ik nu denk, laat gaan.
 
Nee ,dat maak je hier je eigen maar wijs ,maar het zijn meestal alleen maar de hardrijders die eens een keer op hun bek gaan.
Toch de snelheid ,of niet kunnen rijden dacht ik zo.
Wat een dooddoener. Je kunt mij een hoop wijs maken, maar dat niet. De meesten gaan op hun plaat tijdens reguliere ritten. Woon-werk, etc. En, generally, ook nog met beperkte snelheid. Lees de crash topics er maar op na. Dat je moeite hebt met hard rijden, prima. Maar nu l*l je uit je nek. :X

Edit: en als je me niet gelooft, pak je bijvoorbeeld het Maids onderzoek er maar es bij. Ook daaruit blijkt dat de meeste ongevallen bij relatief lage snelheden voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebbers.

Hier een samenvatting van een onderzoek in opdracht van de EU, naar de oorzaken van ongevallen met motorfietsen en maatregelen ter voorkoming daarvan.
Hieruit blijkt dat de meeste ongevallen met motorfietsen plaatsvinden bij een snelheid van plm 50 km/u.


--------------------------------------------------------------------------------
Motorrijders zijn kwetsbaar in het verkeer. Het aantal verkeersslachtoffers bij motorrijders daalt bovendien niet zoals bij andere bestuurders. Dat is het gevolg van de steeds grotere populariteit van het motorrijden. Uit het grootschalige MAIDS-onderzoek van ACEM, de Europese motorconstructeursvereniging, blijkt immers dat heel wat motorongevallen gebeuren omdat andere weggebruikers te weinig oog hebben voor gemotoriseerde tweewielers. In dit artikel lichten wij de belangrijkste bevindingen van het MAIDS-onderzoek toe.
MAIDS

De motorindustrie in Europa steunt het initiatief van de Europese Commissie om 25.000 verkeersslachtoffers te sparen tegen 2010. Daarom kondigt ACEM een strategie aan om het aantal slachtoffers terug te dringen. Aan dit actieplan is het onderzoek MAIDS (Motorcycle Accident In-Depth Study) voorafgegaan. FEBIAC wil als lid van ACEM dit plan ondersteunen en de actiepunten in België realiseren. Want hoewel motorrijders een van de meest kwetsbare weggebruikers zijn, leveren ze een waardevolle bijdrage voor de individuele mobiliteit en een gepast antwoord op fileproblemen. De MAIDS-studie over motor- en bromfietsongevallen werd uitgevoerd in de periode 1999-2000 in Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland en Spanje. In totaal werden 921 ongevallen ter plekke onderzocht op zo’n 2000 variabelen. Ongevallen werden gereconstrueerd, getuigen ondervraagd, voertuigen onderzocht en medische gegevens geanalyseerd.

De belangrijkste onderzoeksresultaten uit MAIDS:

de oorzaak van 50% van de motorongevallen ligt bij een menselijke fout. De belangrijkste factor (70%) is het niet of te laat opmerken van de motorrijder. De oorzaken hiervan zijn een gebrek aan aandacht van de automobilist, hindernissen die het zicht tijdelijk belemmeren en de beperkte omvang van een motor, waardoor deze minder opvalt;
de snelheid, zowel vóór het ongeval als bij impact, ligt meestal (70%) beneden de 50 km/u. Er zijn relatief weinig ongevallen waarbij overdreven snelheid een element was in de oorzaak van het ongeval; slechts 18% van de ongevallen gebeurt tegen een snelheid die beduidend lager of hoger ligt dan de snelheid van het omringende verkeer;
bij ongevallen komen aanrijdingen met personenwagens het meest voor (60%). Een tweede belangrijke oorzaak is de wegeninfrastructuur, hetzij bij ongevallen waarbij alleen de motorrijder is betrokken, of bij een poging om een aanrijding met een ander voertuig te vermijden;
voorafgaand aan het ongeval probeert 73% van de motorrijders een uitwijkingsmanoeuvre te maken; maar 32% van hen verliest daarbij de controle over het voertuig;
de meeste ongevallen gebeuren in een stedelijke omgeving;
wie een motorfiets bestuurt, zonder over een specifiek rijbewijs daarvoor te beschikken, heeft een grotere kans op een ongeval;
ongevallen waarbij motorrijders tegen vangrails terecht komen, zijn beperkt in aantal maar zijn een belangrijke aanleiding voor zware verwondingen, zowel aan de benen, de nek als het hoofd.
Het volledige MAIDS-verslag is te vinden op http://maids.acembike.org.

Plan for Action

De Europese motorindustrie schuift de volgende actiepunten naar voren, gebaseerd op een analyse van de MAIDS-studie.

Opleiding
Uit MAIDS blijkt dat er geen significante verschillen zijn tussen de landen die wel, en de lidstaten die geen toegang hebben op lagere leeftijden voor scooters en lichte motorfietsen. Rijders die ervaring verwerven en training volgen, zijn minder bij ongevallen betrokken. Jongeren (14-17 jaar) zijn ondervertegenwoordigd in de ongevallen en daarmee is aangetoond dat leeftijd geen wezenlijke rol speelt bij ongevallen.

Conclusie: een stapsgewijs rijbewijssysteem met voldoende opvoeding en training creëert de beste voorwaarden voor een verbetering van de verkeersveiligheid. ACEM is dan ook een sterke voorstander van dit stapsgewijze systeem, zoals ook opgetekend in de huidige Europese Richtlijn 91/439EC en geamendeerd door de Richtlijn 2000/56/EC. Momenteel ligt een nieuwe Richtlijn op de tafel die een stap terug zou zetten.

70% van de motorrijders probeert een ongeval te voorkomen door uit te wijken, maar 32% verliest daarbij de controle over het stuur. Daarom promoot ACEM de introductie van bijkomende voorwaarden in het praktisch examen voor het rijbewijs. De kandidaat-motorrijder moet in staat zijn risico’s adequaat in te schatten en de controle over het voertuig kunnen behouden bij het uitvoeren van noodmanoeuvres.

Sensibilisering
De meeste andere weggebruikers begrijpen onvoldoende hoe motorrijders hun motorfiets besturen en dat motorrijders moeilijker een noodstop of uitwijkingsmanoeuvre kunnen maken. Daarom zal de motorindustrie steun verlenen aan bewustmakingscampagnes gericht op automobilisten. FEBIAC nam in België al het voortouw met de ondersteuning van de folder 'Automobilist, ken je de motorrijders?'.

Zichtbaarheid
Zichtbaar zijn en opgemerkt worden, is misschien wel de belangrijkste factor om ongevallen te voorkomen. Daarom heeft de motorindustrie zich geëngageerd tot:

de vrijwillige introductie van AHO (Automatic Head-lamp On) bij nieuwe motorfietsen sinds 2003;
een onderzoeksprogramma om de verlichting van motorfietsen te verbeteren: beter zien en beter gezien worden;
onderzoek naar 'intelligente systemen' die ervoor zorgen dat motorfietsen en andere weggebruikers elkaar sneller opmerken.
Remsystemen en stabiliteit
De Europese constructeurs van motorfietsen gaan het engagement aan om progressief meer tweewielers met geavanceerde remsystemen (ABS, systemen die de remkracht over de beide wielen verdelen) op de markt te brengen, zodat tegen 2010 de meerderheid van de nieuwe motorfietsen zo’n remsysteem heeft, of minstens als optie te verkrijgen is.

Passieve veiligheid
De fabrikanten van helmen en motorfietsen zijn bereid campagnes te ondersteunen die wijzen op een correct vastmaken van de helm en op het belang van een volledige motoruitrusting te dragen. MAIDS toont immers aan dat 9% van de motorrijders z’n helm verliest bij een ongeval. Het is ook duidelijk dat gepaste kleding de gevolgen van een ongeval kan beperken. Ook het onderzoek naar de haalbaarheid van airbagsystemen gaat voort. In het kader van het e-Safety Forum wordt onderzocht wat het potentieel is van systemen die een noodoproep verzenden bij een ongeval. Zo’n systeem kan mogelijk de cruciale tijd verkorten die verloopt tussen het ongeval en de aankomst van de hulpdiensten.

Infrastructuur
MAIDS toont aan dat objecten langs de kant van de weg het zicht van de motorrijder of van de automobilist kunnen hinderen en hierdoor aan de basis kunnen liggen van een ongeval. Ook tekortkomingen bij wegenonderhoud zijn gevaarlijk, hoewel geen hoofdoorzaak van ongevallen.

Febiac en MotorCycle Council werken met het BIVV samen aan een handleiding voor ingenieurs en wegbeheerders met een bundeling van alle informatie over het veilig aanleggen van wegen in functie van een maximale veiligheid voor motorrijders.
-------------------------------------------------------------------------------
 
Voor de liefhebbers.

Hier een samenvatting van een onderzoek in opdracht van de EU, naar de oorzaken van ongevallen met motorfietsen.
Hieruit blijkt dat de meeste ongevallen met motorfietsen plaatsvinden bij een snelheid van plm 50 km/u.


--------------------------------------------------------------------------------
Motorrijders zijn kwetsbaar in het verkeer. Het aantal verkeersslachtoffers bij motorrijders daalt bovendien niet zoals bij andere bestuurders. Dat is het gevolg van de steeds grotere populariteit van het motorrijden. Uit het grootschalige MAIDS-onderzoek van ACEM, de Europese motorconstructeursvereniging, blijkt immers dat heel wat motorongevallen gebeuren omdat andere weggebruikers te weinig oog hebben voor gemotoriseerde tweewielers. In dit artikel lichten wij de belangrijkste bevindingen van het MAIDS-onderzoek toe.
MAIDS

De motorindustrie in Europa steunt het initiatief van de Europese Commissie om 25.000 verkeersslachtoffers te sparen tegen 2010. Daarom kondigt ACEM een strategie aan om het aantal slachtoffers terug te dringen. Aan dit actieplan is het onderzoek MAIDS (Motorcycle Accident In-Depth Study) voorafgegaan. FEBIAC wil als lid van ACEM dit plan ondersteunen en de actiepunten in België realiseren. Want hoewel motorrijders een van de meest kwetsbare weggebruikers zijn, leveren ze een waardevolle bijdrage voor de individuele mobiliteit en een gepast antwoord op fileproblemen. De MAIDS-studie over motor- en bromfietsongevallen werd uitgevoerd in de periode 1999-2000 in Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland en Spanje. In totaal werden 921 ongevallen ter plekke onderzocht op zo’n 2000 variabelen. Ongevallen werden gereconstrueerd, getuigen ondervraagd, voertuigen onderzocht en medische gegevens geanalyseerd.

De belangrijkste onderzoeksresultaten uit MAIDS:

de oorzaak van 50% van de motorongevallen ligt bij een menselijke fout. De belangrijkste factor (70%) is het niet of te laat opmerken van de motorrijder. De oorzaken hiervan zijn een gebrek aan aandacht van de automobilist, hindernissen die het zicht tijdelijk belemmeren en de beperkte omvang van een motor, waardoor deze minder opvalt;
de snelheid, zowel vóór het ongeval als bij impact, ligt meestal (70%) beneden de 50 km/u. Er zijn relatief weinig ongevallen waarbij overdreven snelheid een element was in de oorzaak van het ongeval; slechts 18% van de ongevallen gebeurt tegen een snelheid die beduidend lager of hoger ligt dan de snelheid van het omringende verkeer;
...
Dank u. :)
 
Waar heb jij mij dat ooit zien schrijven :? Ik wil die hele discussie ook niet met je aangaan. Waar het mij om gaat is dat je werkelijk overal waar je het kwijt kan in herhaling valt met je snelheidsverhaal. En ja, er zijn mensen die het niet met je eens zijn. Laat die dan ook lekker. Ik ben in het verleden ook regelmatig discussies aangegaan waarvan ik nu denk, laat gaan.
Nergens, daar heb je gelijk in. Maar ik heb je ook nog niet zien schrijven dat je het oneens bent met de huidige politiek.
Maar goed, ik verlaat dit topic. Jij en ik weten héél goed dat er nog andere topics over rijbewijzen zullen volgen. :W
 
Ik weet niet waar iedereen zich druk om maakt hoor.
Maar volgens mij heeft de TS hier niet om gevraagd.
Het enigste wat hij wilde weten was hoe lang hij zijn rijbewijs kwijt is en hoe veel het ongeveer gaat kosten.
Hij is dus niet aan het zeuren of zeiken op de politie, de staat of wie dan ook.
Hij heeft te hard gereden en dat weet hij en dat accepteerd hij.

Open een ander topic hiervoor.
 
Ach

full
 
Ik snap dit niet ???
Ik rij ongeveer 26 jaar dagelijks motor, maar heb nooit deze neigingen gehad.

Als je een gruwelijk lekker wijf tegenkomt op straat en je zou dr mee weg komen (tegenover wederhelften ofzo) om jezelf dr even lekker op uit te leven (met haar instemming, we zijn geen aso volk hier), zou je dat dan niet doen ?

Als je ja als antwoord geeft verklaart dat de rest ook wel.
 
Als je een gruwelijk lekker wijf tegenkomt op straat en je zou dr mee weg komen (tegenover wederhelften ofzo) om jezelf dr even lekker op uit te leven (met haar instemming, we zijn geen aso volk hier), zou je dat dan niet doen ?

Als je ja als antwoord geeft verklaart dat de rest ook wel.

Uhh :?
Het zal wel aan mij liggen
 
Sorry R(emco)1 :)

Voor de liefhebbers.

Hier een samenvatting van een onderzoek in opdracht van de EU, naar de oorzaken van ongevallen met motorfietsen en maatregelen ter voorkoming daarvan.

als 2 objecten niet in elkaars buurt komen, kan er ook géén ongeval plaatsvinden

Hieruit blijkt dat de meeste ongevallen met motorfietsen plaatsvinden bij een snelheid van plm 50 km/u.

dus: iedereen sneller rijden? (oh wat ben ik SLECHT!!)

--------------------------------------------------------------------------------
Motorrijders zijn kwetsbaar in het verkeer. Het aantal verkeersslachtoffers bij motorrijders daalt bovendien niet zoals bij andere bestuurders. Dat is het gevolg van de steeds grotere populariteit van het motorrijden. Uit het grootschalige MAIDS-onderzoek van ACEM, de Europese motorconstructeursvereniging, blijkt immers dat heel wat motorongevallen gebeuren omdat andere weggebruikers te weinig oog hebben voor gemotoriseerde tweewielers. In dit artikel lichten wij de belangrijkste bevindingen van het MAIDS-onderzoek toe.
MAIDS

Omdat de verkeerde "oorzaak" van verkeersongevallen wordt aangepakt.

De motorindustrie in Europa steunt het initiatief van de Europese Commissie om 25.000 verkeersslachtoffers te sparen tegen 2010. Daarom kondigt ACEM een strategie aan om het aantal slachtoffers terug te dringen. Aan dit actieplan is het onderzoek MAIDS (Motorcycle Accident In-Depth Study) voorafgegaan. FEBIAC wil als lid van ACEM dit plan ondersteunen en de actiepunten in België realiseren. Want hoewel motorrijders een van de meest kwetsbare weggebruikers zijn, leveren ze een waardevolle bijdrage voor de individuele mobiliteit en een gepast antwoord op fileproblemen. De MAIDS-studie over motor- en bromfietsongevallen werd uitgevoerd in de periode 1999-2000 in Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland en Spanje. In totaal werden 921 ongevallen ter plekke onderzocht op zo’n 2000 variabelen. Ongevallen werden gereconstrueerd, getuigen ondervraagd, voertuigen onderzocht en medische gegevens geanalyseerd.

De belangrijkste onderzoeksresultaten uit MAIDS:

de oorzaak van 50% van de motorongevallen ligt bij een menselijke fout.

Bij wie ligt dan de oorzaak? bij het slachtoffer (motorrijder) of de dader?

De belangrijkste factor (70%) is het niet of te laat opmerken van de motorrijder. De oorzaken hiervan zijn een gebrek aan aandacht van de automobilist, hindernissen die het zicht tijdelijk belemmeren en de beperkte omvang van een motor, waardoor deze minder opvalt;
de snelheid, zowel vóór het ongeval als bij impact, ligt meestal (70%) beneden de 50 km/u.


Er zijn relatief weinig ongevallen waarbij overdreven snelheid een element was in de oorzaak van het ongeval; slechts 18% van de ongevallen gebeurt tegen een snelheid die beduidend lager of hoger ligt dan de snelheid van het omringende verkeer;

MIJN PUNT!!! snelheidscontroles helpen niet bij dit soort ongevallen!!!

bij ongevallen komen aanrijdingen met personenwagens het meest voor (60%). Een tweede belangrijke oorzaak is de wegeninfrastructuur, hetzij bij ongevallen waarbij alleen de motorrijder is betrokken, of bij een poging om een aanrijding met een ander voertuig te vermijden;
voorafgaand aan het ongeval probeert 73% van de motorrijders een uitwijkingsmanoeuvre te maken; maar 32% van hen verliest daarbij de controle over het voertuig;

MIJN PUNT!!! Manoeuvres van de ANDER zijn de OORZAAK van een aantal ongevallen.

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan