78 km te hard (motor in beslag+ rijbewijs kwijt)

@TS:
[me]zZlaapkopZz weet wat het is om je RBW kwijt te zijn...
[/me]

So I wish you all the best :Y ;)



en voor alle relschoppers, tis eigen schuld... maar dat besef heb je maar al te goed... maar het blijft K*T !!!!

en ja, wie zijn billen brand moet op de blaren zitten... It's all in the game...
maar ga nou aub niet die gozer lopen afbranden... vink echt een beetje zielig hoor...

Maar ja, zeikerds moeten er in de wereld ook zijn ;)

Hard rijden kan iedere k.........
Op tijd stilstaan is de kunst.


ech nie ... ontwijken, is een kunst... daarna weer zo hard mogelijk door knalluh

Voor de liefhebbers.

Hier een samenvatting van een onderzoek in opdracht van de EU, naar de oorzaken van ongevallen met motorfietsen en maatregelen ter voorkoming daarvan.
Hieruit blijkt dat de meeste ongevallen met motorfietsen plaatsvinden bij een snelheid van plm 50 km/u.


--------------------------------------------------------------------------------
heel verhaal :Y
-------------------------------------------------------------------------------

wel nuttig dit ... :Y (ja , voor de verandering meen ik dit)


[me]zZlaapkopZz ziet maar 1 uitweg: Iedereen moet gewoon structureel te hard rijden, want zo zie je maar weer... 50km/u is een ongelukken veroorzaker... en natuurlijk met grootlicht dan wel stroboscopen gaan rijden, zien ze je ook gelijk wat beter *O*
[/me]



Knalluh met die handel dus O-)
 
Sorry R(emco)1 :)als 2 objecten niet in elkaars buurt komen, kan er ook géén ongeval plaatsvindendus: iedereen sneller rijden? (oh wat ben ik SLECHT!!)Omdat de verkeerde "oorzaak" van verkeersongevallen wordt aangepakt.Bij wie ligt dan de oorzaak? bij het slachtoffer (motorrijder) of de dader?MIJN PUNT!!! snelheidscontroles helpen niet bij dit soort ongevallen!!!MIJN PUNT!!! Manoeuvres van de ANDER zijn de OORZAAK van een aantal ongevallen.:)

Dus het ligt nooit aan de motorrijder maar aan de ander ???
Ik was het net wel met je eens maar nu ga je uit je nek l*llen.
 
Dus het ligt nooit aan de motorrijder maar aan de ander ???
Ik was het net wel met je eens maar nu ga je uit je nek l*llen.
Jij hebt 'm door. :Y

In de wereld van Zrex worden alle andere weggebruikers ten allen tijde verplicht om rekening te houden dat er een motorrijder aan kan komen met een willekeurige snelheid. De snelheid van de motorrijder is in deze wereld niet relevant, aangezien het altijd de andere partij is die fout zit.

Utopia! *O*
 
Jij hebt 'm door. :Y

In de wereld van Zrex worden alle andere weggebruikers ten allen tijde verplicht om rekening te houden dat er een motorrijder aan kan komen met een willekeurige snelheid. De snelheid van de motorrijder is in deze wereld niet relevant, aangezien het altijd de andere partij is die fout zit.

Utopia! *O*

Maar je hebt het wel door hé. Er KAN iemand afkomen (om het even welke andere weggebruiker), dus doe je toch maar je manoeuvre ZONDER TE KIJKEN?
 
hoewel iedereen ergens gelijk heeft proberen jullie twee totaal tegengestelde dingen te vergelijken

1. de meeste ongelukken gebeuren idd bij lage snelheid en door een meselijke fout

2. een hoge snelheid betekent meer kans op een dodelijk/erenstig ongeluk en groter gevaar voor de mede wegebruikers

1 heeft dus geen enkele invloed of verband met 2, je kan twee dus ook niet goed praten door 1 aan te halen

ik kom vanwege men beroep (brandweer) enkel bij de ongelukken waar het heeeel erg mis is, je zal snappen dat dit in 99% van de gevallen ongelukken uit groep 2 zijn, en hoewel snelheid bijna altijd de oorzaak is zijn de doden en gewonden die we van de weg schrapen (jammer genoeg letterlijk) of van tussen het metaal uit snijden niet altijd degene die te snel reden

voor mij blijft het punt dat je met jezelf van mij mag doen wat je wil, als je jezelf aan het gevaar van een mogelijke crash tegen +180 wil blootstellen heb ik daar erg weinig problemen mee, het probleem is dat je andere mee in gevaar brengt

ik vind motor en rijbewijs afpakken wel een goede oplossing, hopelijk leert men zo bij, ik doe het niet uit leedvermaak of om na te trappen, maar het zou best strenger mogen van mij
 
hoewel iedereen ergens gelijk heeft proberen jullie twee totaal tegengestelde dingen te vergelijken

1. de meeste ongelukken gebeuren idd bij lage snelheid en door een meselijke fout

2. een hoge snelheid betekent meer kans op een dodelijk/erenstig ongeluk en groter gevaar voor de mede wegebruikers

1 heeft dus geen enkele invloed of verband met 2, je kan twee dus ook niet goed praten door 1 aan te halen

ik kom vanwege men beroep (brandweer) enkel bij de ongelukken waar het heeeel erg mis is, je zal snappen dat dit in 99% van de gevallen ongelukken uit groep 2 zijn, de doden en gewonden die we van de weg schrapen (jammer genoeg letterlijk) of van tussen het metaal uit snijden zijn niet altijd degene die te snel reden

voor mij blijft het punt dat je met jezelf van mij mag doen wat je wil, als je jezelf aan het gevaar van een mogelijke crash tegen +180 wil blootstellen heb ik daar erg weinig problemen mee, het probleem is dat je andere mee in gevaar brengt

ik vind motor en rijbewijs afpakken wel een goede oplossing, hopelijk leert men zo bij, ik doe het niet uit leedvermaak of om na te trappen, maar het zou best strenger mogen van mij

Kan het toch niet laten

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ik hoor overigens bij de zelfde "schrapers". Maar dan de blauwe.
 
Maar je hebt het wel door hé. Er KAN iemand afkomen (om het even welke andere weggebruiker), dus doe je toch maar je manoeuvre ZONDER TE KIJKEN?
Ik heb 'm prima door. (Denk ik.)

Nee, ik ben het niet eens met het huidige beleid mbt snelheidshandhaving. En ja, ik ben helemaal met je eens dat er wel eens wat meer naar andere overtredingen dan snelheid mag worden gekeken, aangezien die veel vaker de oorzaak zijn van een ongeval dan snelheid an sich. En ja, ik weet dat snelheid zelden de hoofdoorzaak van een ongeval is.

Maar feit blijft nu eenmaal dat verkeer mensenwerk is en dat er dus fouten gemaakt worden. Je snelheid is van hele grote invloed op je mogelijkheid om op die fouten te anticiperen en te reageren. Daarnaast is de snelheid ook vrijwel altijd van invloed op de ernst van het letsel. Verder is verkeersdeelname altijd gebaseerd op aannames mbt het gedrag van andere verkeersgebruikers. Je kunt niet in hun hoofd kijken, je weet niet wat ze denken. Je gaat er dus vanuit dat ze op een bepaalde manier handelen. Die aannames zijn gebaseerd op de verkeersregels. Eén van die regels is de ter plaatse geldende maximum snelheid. Mensen plannen op basis van de aanname dat anderen zich (ongeveer) met die snelheid bewegen.

Dus hoe je het ook wendt of keert, jouw snelheid als motorrijder is gewoon van grote invloed op de mate waarin jij op anderen kunt anticiperen, anderen op jouw kunnen anticiperen en de mogelijkheden tot correctie als het mis dreigt te gaan. En dan heb ik het nog niet eens over je extra kwetsbaarheid of slechte zichtbaarheid als motorrijder.

We weten allemaal best dat de huidige overheidshetze mbt harder dan de aangegeven snelheid rijden vnl. ingegeven is door financiële motieven. En dat aan de snelheid een onevenredig belang wordt toegeschreven om dit goed te praten. Maar imho sla jij volledig door de andere kant op door de snelheid als volledig irrelevant te doen voorkomen en alles op (manouevres van) de tegenpartij te schuiven. Tot op het hilarische af.

En om even concreet op jouw voorbeeld te reageren. Als je de weg tot zover kunt overzien dat er niemand in jouw buurt kan komen/zichtbaar is die zich qua snelheid enigszins in de buurt van de maximum snelheid bevindt, wordt die manoeuvre idd ingezet. Je kúnt redelijkerwijs gewoon niet anticiperen op iemand die veel te hard rijdt. Simpelweg omdat je ze nog niet kunt zien als je begint aan je manoeuvre of omdat ze dan nog zover weg zijn dat je de snelheid niet in kunt schatten. Dan ligt de oorzaak dus wel degelijk bij de snelheid ook al is het dan de ander die bijv., technisch gezien, geen voorrang verleent. En daarom: als je (veel) te hard rijdt op een weg, waar niemand je plots kan kruisen of wat dan ook: prima. Rij je te hard op een weg waar dat wel kan gebeuren, ben je gewoon een rund.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 'm prima door. (Denk ik.)

Nee, ik ben het niet eens met het huidige beleid mbt snelheidshandhaving. En ja, ik ben helemaal met je eens dat er wel eens wat meer naar andere overtredingen dan snelheid mag worden gekeken, aangezien die veel vaker de oorzaak zijn van een ongeval dan snelheid an sich. En ja, ik weet dat snelheid zelden de hoofdoorzaak van een ongeval is.

Maar feit blijft nu eenmaal dat verkeer mensenwerk is en dat er dus fouten gemaakt worden. Je snelheid is van hele grote invloed op je mogelijkheid om op die fouten te anticiperen en te reageren. Daarnaast is de snelheid ook vrijwel altijd van invloed op de ernst van het letsel. Verder is verkeersdeelname altijd gebaseerd op aannames mbt het gedrag van andere verkeersgebruikers. Je kunt niet in hun hoofd kijken, je weet niet wat ze denken. Je gaat er dus vanuit dat ze op een bepaalde manier handelen. Die aannames zijn gebaseerd op de verkeersregels. Eén van die regels is de ter plaatse geldende maximum snelheid. Mensen plannen op basis van de aanname dat anderen zich (ongeveer) met die snelheid bewegen.

Dus hoe je het ook wendt of keert, jouw snelheid als motorrijder is gewoon van grote invloed op de mate waarin jij op anderen kunt anticiperen, anderen op jouw kunnen anticiperen en de mogelijkheden tot correctie als het mis dreigt te gaan. En dan heb ik het nog niet eens over je extra kwetsbaarheid of slechte zichtbaarheid als motorrijder.

We weten allemaal best dat de huidige overheidshetze mbt harder dan de aangegeven snelheid rijden vnl. ingegeven is door financiële motieven. En dat aan de snelheid een onevenredig belang wordt toegeschreven om dit goed te praten. Maar imho sla jij volledig door de andere kant op door de snelheid als volledig irrelevant te doen voorkomen en alles op (manouevres van) de tegenpartij te schuiven. Tot op het hilarische af.
Je begrijpt het inderdaad.
ik verwijs toch graag naar de posts waarin ik vermeld dat uit de bocht vliegen VOLLEDIG aan je eigen snelheid te wijten is, of aan de toestand van het wegdek
(ik vind het even hilarisch dat de regering de maatschappij kan wijsmaken dat ALLE ongevallen te wijten zijn aan snelheid) :)
waaruit mijn frustratie vloeit, stroomt, stormt ...
 
Je begrijpt het inderdaad.
ik verwijs toch graag naar de posts waarin ik vermeld dat uit de bocht vliegen VOLLEDIG aan je eigen snelheid te wijten is, of aan de toestand van het wegdek
(ik vind het even hilarisch dat de regering de maatschappij kan wijsmaken dat ALLE ongevallen te wijten zijn aan snelheid) :)
waaruit mijn frustratie vloeit, stroomt, stormt ...
:N

Dat maak jij ervan. De regering beweert niet dat ALLE ongevallen aan snelheid te wijten zijn. Ze leggen er (te)veel nadruk op, maar niet in de extreme mate zoals jij dat doet voorkomen. En die zwart-wit benadering kost je al je geloofwaardigheid (imho).
 
Weet je wat mij het meest van al tegensteekt?

Zit je dan met je partner en kinderen in je koekblik en rijd je aan 50km/hr zoals voorgeschreven. Word je ineens voorbijgestoken door een gek op een motor aan 128km/hr (alez, 't is maar 78km/hr te snel)

Vraagt mijn partner gestaag of ik ook op die manier met de motor rij.

Soms vraagt men zich af hoe het komt dat we als motorrijder in een slecht daglicht staan :?
 
Zijn de bier en chips al op?

[me]Tuutuut vindt het "eigen schuld. dikke bult" maar het blijft k*t als je het rijbewijs kwijt bent. Risico van het vak.... ;) [/me]
 
Zijn de bier en chips al op?

[me]Tuutuut vindt het "eigen schuld. dikke bult" maar het blijft k*t als je het rijbewijs kwijt bent. Risico van het vak.... ;) [/me]
breezer en chips wel :P

Ik heb eigenlijk aan deze discussie maar 1 ding bij te dragen:
Die snelheden mogen gewoon niet. Je kunt hoog en laag springen, het is nou eenmaal in dit land dat er maximum snelheden zijn. En je kunt lullen wat je wilt om te verdedigen dat je harder rijd dan toegestaan, maar het mag gewoon niet. Dus de hele discussie is sowieso per definitie zinloos. En de argumenten dat het wel kan, dat je goed kijkt etc etc. is dus gewoon gelul.
Klaar, punt uit.
 
Weet je wat mij het meest van al tegensteekt?

Zit je dan met je partner en kinderen in je koekblik en rijd je aan 50km/hr zoals voorgeschreven. Word je ineens voorbijgestoken door een gek op een motor aan 128km/hr (alez, 't is maar 78km/hr te snel)

Ik ben het liefste zo snel mogelijk uit de buurt van potentieel gevaar.
En auto's die vol zitten met kinderen etc zijn over het algemeen (is mijn ervaring) niet echt de meest oplettende weggebruikers.
Dus tsjah, dan ga ik er zo snel mogelijk voorbij en als die motor in no-time op die snelheid zit, jammer dan, is nog eens leuk ook 8-)

Vraagt mijn partner gestaag of ik ook op die manier met de motor rij.

Wat voor antwoord geef je dan ?

Soms vraagt men zich af hoe het komt dat we als motorrijder in een slecht daglicht staan :?

Omdat dat zo gegroeid is en er met alle goede wil vd wereld niks meer aan te doen is. Hoeft er maar letterlijk 1 als een idioot rond te scheuren en dan zijn alle motorrijders zo.
Ik heb overigens scheit aan het imago, als mensen verwachten dat ik overal veel te hard rijd, naja, ook best, is nog leuker ook over het algemeen.
 
:N

Dat maak jij ervan. De regering beweert niet dat ALLE ongevallen aan snelheid te wijten zijn. Ze leggen er (te)veel nadruk op, maar niet in de extreme mate zoals jij dat doet voorkomen. En die zwart-wit benadering kost je al je geloofwaardigheid (imho).
Jamaar, wat is dan het verschil (tussen mijn extreem standpunt en het (te)veel nadruk van de regering) voor de weggebruiker?

Ik word nog altijd bijna dagelijks van de baan gereden, door wagens en vrachtwagens, ondanks de (toch wel véélvuldig aanwezige) snelheidscontroles...
 
Tja, wie rijdt er dan ook zo debiel te hard 8-)
Eigen schuld dikke Bult O-)

Wie z'n vingers brand.............................blablabla.

t'zal mij ook nog wel eens overkomen :(


Greeeeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzz,
 
breezer en chips wel :P

Ik heb eigenlijk aan deze discussie maar 1 ding bij te dragen:
Die snelheden mogen gewoon niet. Je kunt hoog en laag springen, het is nou eenmaal in dit land dat er maximum snelheden zijn. En je kunt lullen wat je wilt om te verdedigen dat je harder rijd dan toegestaan, maar het mag gewoon niet. Dus de hele discussie is sowieso per definitie zinloos. En de argumenten dat het wel kan, dat je goed kijkt etc etc. is dus gewoon gelul.
Klaar, punt uit.
Je hebt volledig gelijk, de wet zegt 50km/uur
WAAROM zegt de wet dit?
OMDAT de regering zegt dat daarmee het aantal ongevallen zullen dalen.

ZREX zegt: pak nu voor de resterende ongevallen (nog altijd méér dan de helft) ook eens die mensen aan die levensgevaarlijke manoeuvres maken.

Maar ik ben te vroeg met mijn stelling, jullie zijn er klaarblijkelijk nog niet rijp voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan