78 km te hard (motor in beslag+ rijbewijs kwijt)

"Tuurlijk niet schat, ik hou mij netjes aan de regels"


ondertussen ben ik ook één van die wegpiraten die de straten onveilig maken en de motorrijder een slechte naam helpt geven

Tis mooi hoe hier op MF geregeld weer een of ander cliche voorbij komt fietsen, dan is het weer "de moraalridder" nu is het weer "de slechte naam van de motorrijder". Bij wie of wat hebben "we" dan een slechte naam, en als het al zo is, who cares?
 
Hoe vaak hebben we dit soort topic-ontwikkelingen al niet gehad? B|


Geef de MF-er gewoon de informatie die hij/zij nodig heeft, daar zijn we toch voor?

Of je het er nu mee eens bent of niet, je verandert er toch niets meer aan. *O*

het zal de warmte wel zijn, zo weer lekker :]

valt me nog mee dat er geen topics zijn over met alcohol op gepakt worden :X

 
+70

• De politie vordert uw rijbewijs direct in; u krijgt een ontvangstbewijs.
• U mag niet meer verder rijden*.
• De politie stuurt uw rijbewijs naar het Openbaar Ministerie.
• Het Openbaar Ministerie registreert uw overtreding.
• Het Openbaar Ministerie bericht u binnen tien werkdagen over de vervolgprocedure.
• U moet binnen (maximaal) vier maanden voorkomen bij het Openbaar Ministerie. In principe krijgt u uw
rijbewijs pas na de zitting terug. Wanneer u uw rijbewijs bij het Openbaar Ministerie mag ophalen, hoort u
tijdens of na de zitting. Of u krijgt hierover schriftelijk bericht.
• U krijgt een forse boete. De rechter kan ook een (on)voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid
opleggen.

U gaat direct naar de gevangenis, ga niet door "start", u ontvangt geen 20.000 gulden
 
Jij bent vroeg oud voor je leeftijd, heb je je altijd al thuis gevoeld tussen de bejaarden???

Hij weet heus wel dat ie fout is! We rijden allemaal wel eens te hard en dat jij nou zo'n kroket hebt die niet veel harder kan dan 60 km/h moet je je frustraties niet botvieren op iemand anders die in de put zit!!

Ben jij niet gefrustreerd??

Heb jij wel een motor??????
 
-Motorfiets vóór 1-4-1998 4,5 m/sec², daarna 5,2 m/sec² (met beide remmen)

120 km/h = 33,33 m/s
remweg in meters 69,43 m

Volgens mij klopt hier iets niet...

Met 120 km/h zou de remweg ruim 106 meter zijn
33.33 ** 2 / 2 * 5.2 =
1111 / 10.4 = 106.8 meter


Ik heb het zelf ook uitgerekend (andere methode), met hetzelfde resultaat:

( 33.33 - 0 ) / 5.2 = 6.41 (seconden snelheidverschil delen door vertraging voor tijd)
( 33.33 + 0 ) / 2 * 6.41 = 106.8 meter (gemiddelde snelheid maal tijd voor afstand)

Bij 50 km/u kom ik uit op ruim 21 meter, terwijl ik van mijn instructeur toch echt maar 10 meter kreeg voor een noodstop.

Ik neem aan dat je de gegevens uit het volgende document gehaald hebt:
http://home.hetnet.nl/~pe0hgd/HANDLEIDING%20REMVERTRAGING.PDF

Beetje jammer dat je "vergeet" te vermelden dat de remvertraging in de praktijk, bij een redelijke staat van het voertuig en het wegdek, veel hoger is, tussen de 8 en 10 m/sec2.

Met 8 m/sec2 kom ik bij 120 km/h inderdaad op 69.45 meter, en bij 50 km/h op 12 meter
 
vorige week woensdag alles kwijt dus motor en rijbewijs en nu 5 dagen later kan ik mijn rijbewijs alweer ophalen uit groningen, de boete weet ik dus nog niet

maar kan weer rijden
 
vorige week woensdag alles kwijt dus motor en rijbewijs en nu 5 dagen later kan ik mijn rijbewijs alweer ophalen uit groningen, de boete weet ik dus nog niet

maar kan weer rijden
Ik weet dat het moeilijk zal zijn, maar probeer toch iets trager "te hard" te rijden. Niet dat je niet mag knallen van mij, maar zou zo lullig overkomen als je 2 dagen nadat je je rijbewijs teruggekregen hebt, een nieuw topic zou moeten aanmaken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan