wie kan mij helpen

shibber

MF'er
2 sep 2004
152
0
tilburg
dag motor rijders
ik zit al een lange tijd te kijken wat voor motor ik wil gaan kopen.
ik zit te denken tussen een vtr sp1 of een honda cbr600 van 2004.
wat zal ik kopen.
 
uiteindelijk moet je er zelf op rijden en dat is dan ook het belangrijkst van allemaal ... dus ga lekker testen zouk zegge!
 
Eerst een jaartje op een nieuwe cbr en als dat saai wordt pak je de sp1! Als je meteen al op een sp1 begint blijft er weinig te wensen over lijkt me :P
 
Om 17.20 was het zijn 1e, en om 17.21 zijn 2e.


CBR 600, leuke opstapmotor. SP-1 is een stapje te hoog denk ik, en er blijft inderdaad weinig te wensen over.
 
Misschien beter eerst een 12 jaar oude CBR600F kopen voor weinig en daar een jaartje op leren rijden.

Dan is het niet zo erg als hem een keer laat vallen en daar leer je veel beter door rijden.
 
mijn1 [mein]
de mijn, de mijnen

1
plaats waar ertsen, steenkool enz. worden gedolven
betekenisverwante termen

2
mijnbouwmaatschappij

3
(militair, leger) met ontplofbare stof gevuld toestel dat bij aanraking
explodeert
betekenisverwante termen
context

4
(militair, leger) uitgeholde ruimte, met ontplofbare stoffen gevuld,
onder vijandelijke stellingen

5
plaats voor openbare verkoping bij opbod of afslag
Waar wil die mijn mee geholpen worden, dan??? :+

Grtz
 
een cbr600 is een stuk makkelijker te rijden dan een sp1.hij is wat minder bruut en wat meer vergevingsgezint.hij stuurt ook wat makkelijker.denk niet dat de 600 nu een motor is waar je niet mee kunt raggen want als je aan het gas gaat hangen gaat ie als de brandweer.je moet hem wel op toeren houden en dat hoeft met de sp1 niet.die heeft meteen veel koppel onderin.je kunt wat schakellui rijden.nadeel vooral voor de meeste beginners dat hij bokkiger is dan een cbr.typisch voor een twin.ik zelf wil alleen maar twee cilinders omdat ik het giga koppel ontzettend verslavend vind en dat geldt ook voor de klappen uit de uitlaat.maar als iemand begint met rijden zou ik eerder de cbr600 aanraden.wil je toch een twin begin dan eens op een sv650.veel koppel lekkere klappen uit de uitlaat,heel goed mee te sturen.maar het moet jou motor worden en dus is een proefrit het enige verstandige wat je kunt doen.en dan geen proefritje van een half uur maar lekker de tijd nemen.enne beslis niet te snel.er staan genoeg motoren te koop.
 
Mij lijkt dat je beter op een 600 kan beginnen.
Maar misschien kun je eens een zaterdag gaan proefrijden.
Het wordt jouw motor, en je moet tóch zelf beslissen. :)
 
VTR nemen joh...

Ding heeft toch weinig vermogen echt een beginnersfiets :+









p.s. cbr 600rr moet je ook niet als beginners fiets zien slimmerd...neem een oudere fiets en ga leren rijden?!
 
Gewoon een mooie SV650S :] of een VFR400Rnc30 natuurlijk :}
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan