Mijn nieuwste aanwinst!

aprilia2000

MF veteraan
In memoriam
13 apr 2002
6.366
0
Grijpskerke
Gisteren m'n R6 opgehaald bij de dealer. Hij heeft m'n Brembo radiale rempomp gemonteerd samen met staalomvlochten remleidingen.

En ik moet zeggen :} :} :} Dat remt! Hard remmen kost niet alleen heel weinig kracht maar gaat vooral heel erg makkelijk! Gisteren getest en gisteravond tot vanmiddag de rem onder druk gezet en het resultaat mag er wezen :}

In navolging op Voordeel aparte remleidingen t.o.v. splitsing : Er gaat nu één remleiding van de rempomp naar de rechterremklauw en vanaf de rechterremklauw gaat een remleiding naar de linkerremklauw. Dit leek mijn dealer uiteindelijk de beste oplossing omdat de drukschakelaar dan toch op de rempomp kan komen en het zijn niet meer verbindingen dan een 2-2 constructie waarbij je 2 aparte leidingen vanaf de rempomp hebt.

En hiermee ziet m'n accesoirelijstje er zo uit:
Laser Hotcam demper
K&N filter
Highway Hawk knipperlichten voor
LED knipperlichten achter
Andere kentekenplaatbevestiging
Monozitje
Radiale rempomp
Stalen remleidingen

Nu nog ff wat foto's :]

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/132262/0ff16eeeaaadb8bbf46b256ae8f434bb (01.jpg)​
 
full
 
Wat voor diameter heeft die rempomp? Standaard pomp van de R6 is 3/8", toch? Deze setup heb ik ook op mn TRX samen met stalen leidingen en R6 klauwen.



Enneh... kost dat nou, zo`n pomp?
 
Wat voor diameter heeft die rempomp? Standaard pomp van de R6 is 3/8", toch? Deze setup heb ik ook op mn TRX samen met stalen leidingen en R6 klauwen.
Dit is een 19x20. Wat de standaardmaat is zou ik eerlijkgezegd niet weten.

Enneh... kost dat nou, zo`n pomp?
De rempomp kost bij HOP motorsport €299,55 en de drukschakelaar kost (geloof ik) € 17,50.
Ik heb de rempomp+schakelaar overgenomen van streetfighter2 voor €150,- :)
 
Leuk voor de betere salto's bij schrikmomenten.
Heb je dat nou echt nodig op de openbare weg :?
Die salto zul je dan net zo goed met de originele remmen maken.

En nee, natuurlijk heb je dat niet nodig op de openbare weg, maar ik vind het wel zo makkelijk. Zoals ik al zei, met deze combinatie is het makkelijker hard te remmen (mede dankzij de betere dosering) en in dat opzicht is het zeker veiliger.

kix... :} ( zal wel 'n maandsalaris gekost hebben :+ )
Zie mijn reactie een paar reactie's boven de jouwe :)
 
Mooi spul hoor!!

(maarre, doe je voorzichtig, dat je jezelf niet tijdens een schrikmoment onderuit remt? Je zal niet de eerste zijn die zichzelf onderuit remt met superstoppers.. :o )
 
Terug
Bovenaan Onderaan