79 te hard en dagvaarding wat nu??

Joegst

MF veteraan
4 mei 2007
1.030
0
amersfoort
Hallo

Heb vorige jaar printje in de bus gehad 79 te hard, en heb vorige week dagvaarding binnen gekregen moet in april voorkomen.

Maar nu kan je een schikking treffen maar geen idee hoe dat in z'n werk gaat en wat nu het beste is om te doen, voorkomen of schikking treffen??.
En heeft iemand miscchien een voorbeeld van z'n schikkings brief.
 
Hallo

Heb vorige jaar printje in de bus gehad 79 te hard, en heb vorige week dagvaarding binnen gekregen moet in april voorkomen.

Maar nu kan je een schikking treffen maar geen idee hoe dat in z'n werk gaat en wat nu het beste is om te doen, voorkomen of schikking treffen??.
En heeft iemand miscchien een voorbeeld van z'n schikkings brief.
Volgende keer wat minder hard rijden! ;)
 
Een schikking treffen... :? Volgens mij zit het zo:

Dat printje wat je in de bus kreeg, dat was je schikkingsvoorstel. Dat staat er ook in vermeld. Als je die had betaald, dan was je ven verdere strafvervolging vrij. Je koopt dan dus de strafvervolging af. Zaak afgedaan. Staat wel geregistreerd uiteraard.
Nu heb je een dagvaarding gekregen, dat betekent dus dat je geen gebruik heb gemaakt van het voorstel van de Officier van Justitie om te schikken. Dus moet je voorkomen bij de rechter.
Die zal dan waarschijnlijk een straf opleggen. Waarschijnlijk een geldboete, meestal thv het bedrag op de schikking, en een tijdelijke (als het de eerste keer is) ontzegging van de rijbevoegdheid.
 
Een schikking treffen... :? Volgens mij zit het zo:

Dat printje wat je in de bus kreeg, dat was je schikkingsvoorstel. Dat staat er ook in vermeld. Als je die had betaald, dan was je ven verdere strafvervolging vrij. Je koopt dan dus de strafvervolging af. Zaak afgedaan. Staat wel geregistreerd uiteraard.
Nu heb je een dagvaarding gekregen, dat betekent dus dat je geen gebruik heb gemaakt van het voorstel van de Officier van Justitie om te schikken. Dus moet je voorkomen bij de rechter.
Die zal dan waarschijnlijk een straf opleggen. Waarschijnlijk een geldboete, meestal thv het bedrag op de schikking, en een tijdelijke (als het de eerste keer is) ontzegging van de rijbevoegdheid.


He BoyB

Heb alleen een brief thuis gekregen waar ik op moest invullen wie de bestuurder was op het moment van de overtreding, heb geen schikkingsvoorstel gehad
 
He BoyB

Heb alleen een brief thuis gekregen waar ik op moest invullen wie de bestuurder was op het moment van de overtreding, heb geen schikkingsvoorstel gehad

Je moet je verantwoorden voor de rechter , deze kijkt jou of je advocaat z'n verhaal aan en beoordeeld daarop de straf.

Hij zal je retorische vragen stellen als "Waarom reed u daar zo hard", "Onverantwoord","Veiligheid van andere weggebruikers in gevaar","Heeft u zich laten opjagen door andere weggebruikers","Heeft u verder een verleden met snelheidsbekeuringen" , standaard verhaal.
Je eigen houding en antwoorden kunnen wel bijdragen aan de straf al is het maar in kleine hoeveelheden.

Heb dit ook gehad paar maanden terug voor 81 te hard.
 
Laatst bewerkt:
He BoyB

Heb alleen een brief thuis gekregen waar ik op moest invullen wie de bestuurder was op het moment van de overtreding, heb geen schikkingsvoorstel gehad


Hmm... Oke...

Kan ook zijn dat de OvJ je geen schikkingsvoorstel doet omdat ie de overtreding te zwaar vind om zomaar af te doen, dan laat hij de zaak voorkomen bij de rechtbank.

Maar als je twijfelt, zou ik altijd even contact opnemen met het OM.
 
He BoyB

Heb alleen een brief thuis gekregen waar ik op moest invullen wie de bestuurder was op het moment van de overtreding, heb geen schikkingsvoorstel gehad

Als je je eigen naam invult ben je met 79km te hard je RBW dit seizoen kwijt.

Vul in dat je je motor te koop hebt staan en er rond dat tijdstip/datum een proefrit is geweest. Je hebt geen naam want de motor is nog niet verkocht. Je hebt meerdere proefritten gehad (zet je motor op marktplaats en maak lijstje met proefritten)
 
Laatst bewerkt:
Je moet je verantwoorden voor de rechter , deze kijtk jou of je advocaats verhaal aan en beoordeeld daarop de straf.

Hij zal je retorische vragen stellen als "Waarom reed u daar zo hard", "Onverantwoord" etc , standaard verhaal. Je eigen houding en antwoorden kunnen wel bijdragen aan de straf al is het maar in kleine hoeveelheden.

Heb dit ook gehad paar maanden terug voor 81 te hard.



He RolaNd,

Dus jij hebt ook geen schikkingsvoorstel gehad, en heb je ook niet schrifftelijk gevraagt om een schikkingsvoorstel??

En nu de pijnlijkste vraag wat heeft het jou gekost??
 
He RolaNd,

Dus jij hebt ook geen schikkingsvoorstel gehad, en heb je ook niet schrifftelijk gevraagt om een schikkingsvoorstel??

En nu de pijnlijkste vraag wat heeft het jou gekost??

Heb geen schikkingsvoorstel gehad. Grapje kostte mij 900 euro was mijn 1e geregistreerde snelheidsboete.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Heb vorige jaar printje in de bus gehad 79 te hard, en heb vorige week dagvaarding binnen gekregen moet in april voorkomen.

Maar nu kan je een schikking treffen maar geen idee hoe dat in z'n werk gaat en wat nu het beste is om te doen, voorkomen of schikking treffen??.
En heeft iemand miscchien een voorbeeld van z'n schikkings brief.
Op de blaren zitten.... *O*

79 te hard....dat is in het gunstigste geval 210 op de teller, waar je 120 mag..... |( |( |(
 
Zeggen dat je t niet was en een advocaat in de arm nemen. Dus wat je ook doet niet aangeven dat jij t was, dan kunnen ze je niks maken ;)
 
Moest je je rijbewijs direct inleveren toen je moest voorkomen

Moest ik tijdens staande houding al , kreeg binnen de gestelde 10 werkdagen bericht dat mijn rijbewijs werd vastgehouden tot aan de zitting. Na de zitting kon ik hem gelijk ophalen omdat de rechter geen inhouding van het rijbewijs heeft uitgesproken.
 
Moest ik tijdens staande houding al , kreeg binnen de gestelde 10 werkdagen bericht dat mijn rijbewijs werd vastgehouden tot aan de zitting. Na de zitting kon ik hem gelijk ophalen omdat de rechter geen inhouding van het rijbewijs heeft uitgesproken.


Ik ben geflits door bermganger
 
Ik ben geflits door bermganger

Dan kan je het risico nemen je verhaal te verdraaien naar wat ze hierboven aangeven echter zal je wel beproefd worden door vragen van de rechter en de straf zal niet positiever worden als ze je betrappen met een leugen.

Ook kans dat ze jou alsnog de verantwoordelijkheid geven voor het uitlenen van je fiets maar zelf geen ervaring met dit soort dingen. Bij mij heb ik de rechter (eigenlijk mijn advocaat) verteld dat het incidenteel was en praatje over altijd veilig rijden met kleding aan enz , geen mooi weer rijder , geen andere weggebruikers op dat moment dat het dom was en niet meer zou gebeuren.

Het verschilt per persoon hoe het afloopt maar je hebt grote kans op een aardige afrekening met eventuele kans op invordering of voorwaardelijke invordering (word dus pas ingevorderd bij de volgende 30+ km/h overtreding voor 4 maanden of langer)
 
Zeggen dat je t niet was en een advocaat in de arm nemen. Dus wat je ook doet niet aangeven dat jij t was, dan kunnen ze je niks maken ;)


Ging het maar zo makkelijk hè? ;)

De verbalisant/flitsapparaat heeft hier op het kenteken van de eigenaar/houder van het voertuig (in dit geval TS) een overtreding geconstateerd en daarvoor een procesverbaal gemaakt.

Als je als eigenaar of houder van het voertuig, niet zelf heb gereden, dan moet je kenbaar maken wie dat wel was. En dat ook aantoonbaar maken!
Kun je dat niet, helaas pindakaas, dan zal je gewoon zelf voor de gevolgen opdraaien.
 
Laatst bewerkt:
Ging het maar zo makkelijk hè? ;)

De verbalisant/flitsapparaat heeft hier op het kenteken van de eigenaar/houder van het voertuig (in dit geval TS) een overtreding geconstateerd en daarvoor een procesverbaal gemaakt.

Als je als eigenaar of houder van het voertuig, niet zelf heb gereden, dan moet je kenbaar maken wie dat wel was. En dat ook aantoonbaar maken!
Kun je dat niet, helaas pindakaas, dan zal je gewoon zelf voor de gevolgen opdraaien.

Zo zwart/wit is het niet. Het is een persoon (rechter) die je verhaal aanhoord en als jij aannemelijk kan maken, dmv print Marktplaats met advertentie en een lijst van 8 proefritten met datum / tijd / duur (met heel toevallig de overtreding ertussen) dan is zoiemand daar in veel gevallen gevoelig voor. Gewoon een half uurtje toneelspelen voor 900 euro en je RBW
 
Zo zwart/wit is het niet. Het is een persoon (rechter) die je verhaal aanhoord en als jij aannemelijk kan maken, dmv print Marktplaats met advertentie en een lijst van 8 proefritten met datum / tijd / duur (met heel toevallig de overtreding ertussen) dan is zoiemand daar in veel gevallen gevoelig voor. Gewoon een half uurtje toneelspelen voor 900 euro en je RBW

Of een fout maken en er een extraatje bijkrijgen...

De rechter zal je in dit soort zaken in iedergeval wijzen zo niet de verantwoordelijkheid op de eigenaar afschuiven , had je maar beter je zaken moeten regelen.

De rechter en officier zullen truc vragen stellen waarbij vewarring veroorzaakt kan worden en je alsnog de fout ingaat wat dan zeker in je nadeel zal werken.
 
Zo zwart/wit is het niet. Het is een persoon (rechter) die je verhaal aanhoord en als jij aannemelijk kan maken, dmv print Marktplaats met advertentie en een lijst van 8 proefritten met datum / tijd / duur (met heel toevallig de overtreding ertussen) dan is zoiemand daar in veel gevallen gevoelig voor. Gewoon een half uurtje toneelspelen voor 900 euro en je RBW

Tsja je kan het natuurlijk proberen. Geef je weinig kans.
De overtreding is al even geleden hè... Als je nu nog je motor op MP oid moet zetten en wat tijden en data verzinnen... dat is zo doorzichtig bewijs, en zo makkelijk na te gaan...
 
Zo zwart/wit is het niet. Het is een persoon (rechter) die je verhaal aanhoord en als jij aannemelijk kan maken, dmv print Marktplaats met advertentie en een lijst van 8 proefritten met datum / tijd / duur (met heel toevallig de overtreding ertussen) dan is zoiemand daar in veel gevallen gevoelig voor. Gewoon een half uurtje toneelspelen voor 900 euro en je RBW

Maar, maar, maar, dat mag toch niet... ? Liegen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan