7db te hard, 420 euro

En juist in een 30 km\h zone kan een luide uitlaat juist voordelen opleveren voor die kinderen die van het grasveldje de weg oprennen of die hond die los loopt.

Mijn uitlaten zijn luid genoeg om hoorbaar te zijn in zo'n situatie (er voldoet er geen een aan de eisen). Maar tussen dat en de toerenbegrenzer opzoeken met een GP pijp zonder killer zit een wereld (misschien wel 2 werelden) van verschil.
 
Die boetes moeten net zo hoog worden, dat van de inkomsten ervan, het gehele rechtsysteem betaald kan worden.

Dus des te meer mensen onzinnig in beroep gaan, omdat ze te veel herrie maken, geflitst zijn, etc... zijn, des te hoger die boetes!

Op een gegeven moment is het in balans.

:+In sommige gemeentes kun je een boete van 2000,- plus krijgen, voor het niet opruimen van jouw honds poep.

Dat vindt je wel terecht?


Als hij dit al niet terecht vindt, wat zal hij dan daarvan vinden?
Dat hoef je toch niet te vragen neem ik aan??? :?
 
Laatst bewerkt:
Mijn uitlaten zijn luid genoeg om hoorbaar te zijn in zo'n situatie (er voldoet er geen een aan de eisen). Maar tussen dat en de toerenbegrenzer opzoeken met een GP pijp zonder killer zit een wereld (misschien wel 2 werelden) van verschil.

Dat ben ik helemaal met je eens!
 
In sommige gemeentes kun je een boete van 2000,- plus krijgen, voor het niet opruimen van jouw honds poep.

Dat vindt je wel terecht?

Vraag was niet aan mij gericht, maar ik vind het wel terecht.
 
Laatst bewerkt:
Die harde pijpen waardoor je eerder opgemerkt wordt als veilig bestempelen is pas stupide. Als met die gedachte op de motorfiets stapt ben je mijns inziens niet goed bezig. Ik heb een standaard pijp op mijn V Strom die het geluid maakt van een oude teruggevoerde grasmaaier. Ik heb nooit problemen met mensen die hun auto voor mij gooien of mensen die mij over het hoofd zien.

Heeft ooit iemand een keer gezegd: Loud pipes... Nou dat is me toch wel een leuke Engelse zin, ik ga dat overal rond roepen omdat ik eigenlijk geen idee heb waarover ik praat.
 
Heeft ooit iemand een keer gezegd: Loud pipes... Nou dat is me toch wel een leuke Engelse zin, ik ga dat overal rond roepen omdat ik eigenlijk geen idee heb waarover ik praat.
Typisch Amerikaans, en dan vooral een beetje uit de Redneck / Rebel / Hillbillies een bepaalde cultuur. Net zoals:

"Don't buy Japanese shit. Remember Pearl Harbor."
 
Het enige argument zou kunnen zijn dat ze fouten gemaakt hebben tijdens de meting. Daarvoor zul je heel secuur uit moeten zoeken hoe er gemeten dient te worden...afstand tot uitlaat,hoogte van de meetcel, statisch of dynamisch, zoek het tot de bodem uit en kijk daarna of ze dit allemaal opgevolgd hebben. Zo nee, dan heb je een goede zaak.
En dat staat precies uitgelegd in art 33/34/35 van bijlage 8 van de Regeling Voertuigen (klik), inclusief afmetingen etc etc

De afmetingen van het proefterrein
244447


Plaatsing van de microfoon
244448
 
Laatst bewerkt:
150 euro, dan wordt er niet eens een topic voor geopend.

420 euro? Men schreeuwt het van de daken, het hele forum weet er van. Betere publiciteit is er niet.

Bij 150 euro harken ze 1000 boetes binnen voor de gemiddelde motorrijder weet dat dit niet mag = 150.000 euro van de burgers.

Bij 420 euro zijn 10 bekeuringen genoeg = 4200 euro van de burger. Gemiddeld is de motorrijder dus goedkoper uit. En het nieuws gaat sneller en is goedkoper dan een reclamecampagne van de overheid. Win-win.

Je kan gewoon ook de eerste die je pakt ophangen. Nog goedkoper en is nog sneller bekend. De vraag is of je in zo'n rechtsstaat wilt leven is de vraag.
 
Typisch Amerikaans, en dan vooral een beetje uit de Redneck / Rebel / Hillbillies een bepaalde cultuur. Net zoals:

"Don't buy Japanese shit. Remember Pearl Harbor."
Daar zit wel wat in. Nederlanders zouden dan moeten afzien van de koop van een BMW.
 
Maar TS heeft nog geen antwoord gegeven op welke uitlaat hij dan heeft?
Volgens mij is 7DB boven het maximum (het maximum is toch ook al best luid?) toch best wel een t*fusherrie?

7 lijkt weinig maar is een groter verschil dan je zou verwachten..

Mooi en hard geluid is wat mij betreft cool, maar er zijn wel grenzen. En dat weet je van je eigen motor best, dus nie zo zeuren he :)
 
Je kan gewoon ook de eerste die je pakt ophangen. Nog goedkoper en is nog sneller bekend. De vraag is of je in zo'n rechtsstaat wilt leven is de vraag.
Je loopt toch geen enkel risico? Gewoon niet met een open uitlaat rijden.
 
Die walmart karretjes met die jabba de hut figuren erin zijn echt wel de verpersoonlijking van onze "zieke" overconsumptieve samenleving :+

En z'n flesje frisdrank bij de hand he.. wel suikers naar binnen werken.
"i can't help that i'm obese.. it's a disease and you should respect that! "
 
Het is ook altijd hetzelfde gelazer met dit soort topics he?

Aan de ene kant heb je de mensen die zeggen "eigen schuld, je weet dat het niet mag, het is ook een teringherrie etc. etc." en aan de andere kant die roepen "je mag ook niks, je wordt genaaid, help daar zijn de moraalridders!!"

Voor zover ik het kan zien, mag het inderdaad niet. Dat staat duidelijk in de wet, je neemt dus weloverwogen een risico. Niemand verplicht je om die uitlaten te monteren, dat doe je echt zelf. De enige die je naait, ben je dus zelf. Niet de politie, niet de wetgever, nee jij zelf. Dan kun je gaan lopen zeiken op anderen of andermans argument proberen te ontkrachten door keihard 'MORAALRIDDER!!!' te schreeuwen maar het verandert niks aan het feit: jij hebt je demper zelf vervangen (of niet terug vervangen door een goedgekeurd exemplaar) dus je hebt het aan je zelf te danken. Gedraag je dan alsjeblieft niet als een klein kind door alles en iedereen de schuld te geven maar betaal die 420 euro, koop een goed stel DB-killers of goedgekeurde dempers en lach erom de volgende keer wanneer iemand anders aan de beurt is. Dan heb je tenminste nog wat lol er van.

Hahahahahaha!


Is dat werkelijk zo? Het gaat er toch om dat je in het systeem wordt geduwd en dat je je moet conformeren aan wat er voor jou bepaalt wordt? Wees middelmatig en zo niet dan zorgen we er wel voor dat je kop er af gaat. Maakt niet uit waar of waarmee. De vraag is of we daar daadwerkelijk om gevraagd hebben. En wie bepaalt wat over wie? En wie geeft daar toestemming voor? Een dergelijke uitlaat is daar maar een klein voorbeeld van.

Maar ff meer on-topic... een krijsende baby kan wel tot 130db komen. Kwestie van tijd of je moet die ook binnen gaan houden. Er is altijd wel iemand die ergens last van heeft.
 
Maar ff meer on-topic... een krijsende baby kan wel tot 130db komen. Kwestie van tijd of je moet die ook binnen gaan houden. Er is altijd wel iemand die ergens last van heeft.
Bron?
Toegegeven, het is een tering-herrie van die koters (en voor mij mogen ze ze allemaal verbieden :+ ), maar ik geloof nooit dat ze 130 dBA halen.
 
150 euro, dan wordt er niet eens een topic voor geopend.

420 euro? Men schreeuwt het van de daken, het hele forum weet er van. Betere publiciteit is er niet.

Bij 150 euro harken ze 1000 boetes binnen voor de gemiddelde motorrijder weet dat dit niet mag = 150.000 euro van de burgers.

Bij 420 euro zijn 10 bekeuringen genoeg = 4200 euro van de burger. Gemiddeld is de motorrijder dus goedkoper uit. En het nieuws gaat sneller en is goedkoper dan een reclamecampagne van de overheid. Win-win.

:N
De overheid is niet uit op meer en meer veiligheid, ze zijn uit op geld!
Als er een jaar lang geen enkele boete zou worden uitgeschreven omdat iedereen zich zo netjes gedraagt, lopen zij te huilen omdat de schatkist niet gespekt wordt...
En wat gaan ze dan doen?? Wegenbelasting verhogen??
Die gasten hebben gewoon geen leven, ik blijf erbij
 
Is dat werkelijk zo? Het gaat er toch om dat je in het systeem wordt geduwd en dat je je moet conformeren aan wat er voor jou bepaalt wordt? Wees middelmatig en zo niet dan zorgen we er wel voor dat je kop er af gaat. Maakt niet uit waar of waarmee. De vraag is of we daar daadwerkelijk om gevraagd hebben. En wie bepaalt wat over wie? En wie geeft daar toestemming voor? Een dergelijke uitlaat is daar maar een klein voorbeeld van.

Maar ff meer on-topic... een krijsende baby kan wel tot 130db komen. Kwestie van tijd of je moet die ook binnen gaan houden. Er is altijd wel iemand die ergens last van heeft.

:^ :}

Idd! 420 euro boete omdat je die baby geen speen geeft!
 
Ik blijf erbij: als we niet in opstand komen kunnen we eeuwen doorzeuren.. Belachelijk hoog deze boete... Bij een massale opstand zullen ze wel moeten luisteren.. Het was toch verdomme een democratie?? Nu hebben we ons te houden aan de regels van mensen die geen lol kennen en alleen maar kunnen zeuren
Als je in een democratie leeft (feit) met een meerderheid van mensen die zich wellicht stoort aan onnodige herrie (feit) dan zou het wel eens kunnen zijn dat het in opstand komen met een groepje van 5% niet zoveel zin heeft. Je wordt dan namelijk gewoon democratisch onder de voet gelopen.

Als het nu zou gaan om een pretje waar niemand last van hoeft te hebben was het een andere zaak. Het blijkt zelfs dat in deze discussie met motorrijders dat er al een hoop mensen zijn die die herrie uitlaten helemaal niet zien zitten. Laat staan onder mensen die geen motorrijden.

Wat betreft "loud pipes safe lifes". Misschien wel als de uitlaten in de rijrichting zouden wijzen. Verder heeft het alleen maar zin als je de enige bent die herrie maakt. Daarom zit een toeter altijd gemonteerd in de rijrichting. Geldt natuurlijk ook gedeeltelijk voor andere kerstboomeffecten (met licht). Het valt pas echt op als je de enige bent.

Uit deze discussie maar weer wat 420 EUR helemaal niet teveel is. Er zijn nog steeds zat mensen die blijkbaar het risico nemen om met een lawaaige uitlaat rond te rijden. 150 EUR is in combinatie met een relatief lage pakkans meer een bedrag waarbij je je schouders ophaalt en gewoon weer lekker doorrijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan