7db te hard, 420 euro

Ik gok dat de agent het op een milieu delict heeft gegooid. Vrij kansloos om er tegen in te gaan naar mijn mening, maar niet geschoten is altijd mis.
 
jij moet je motor verkopen, dwaas.

godverdomme 400 euro?

150 was de boodschap ook wel duidelijk
Rustig.

Maar je hebt gelijk, het bedrag is buiten proportioneel (zoals met veel dingen).

Maar wat moet je verweer zijn?
Dit ga je niet winnen, vraag anders gespreid betalen aan.
 
Laatst bewerkt:
420 euro... je zou denken dat je drie huizen vol weeskindertjes hebt doodgeknuppeld ofzo :') .

Belachelijk.
 
Verweer, zeggen dat ik student ben en dat het meer problemen geeft dan alleen een deuk in de portomonee? schulden etc
 
10dB meer is voor het gehoor dubbel zo hard, terwijl je 3dB maar net ietsje harder hoort, dus pas net goed duidelijk waarneembaar

Ik ben bang dat ze bij de wetgeving ook wel gewoon rekening hebben gehouden met de logaritmische schaal. :X


Bedrag is wel erg hoog, maar ja alle (verkapte) belastingen gaan steeds maar omhoog.
Dat is een logisch gevolg, aangezien de multi-miljardairs steeds harder geld-met-geld genereren en ze dat geld dus wegzuigen uit de rest vd economie. (die economie is sowieso al als piramide-spel in elkaar gestoken).
 
Decibel is logaritmisch. +3 dB is 2x zo hard.

De decibel is slechts een verhouding tussen twee waarden. Nu wordt er - in het geval van geluid - de gehoordrempel (10-12 W/m2) als referentiewaarde genomen. Alleen laat het nu zo zijn dat het menselijk oor (veel) gevoeliger is in een bepaald frequentiebereik waardoor geluiden in dat bereik veel harder klinken bij het zelfde vermogen vergeleken met andere frequenties. Hiervoor wordt gecorrigeerd bij de dBA-eenheid.
 
Laatst bewerkt:
Verweer, zeggen dat ik student ben en dat het meer problemen geeft dan alleen een deuk in de portomonee? schulden etc

Dat is geen verweer. Dat doet niets af aan het strafbare feit. Hooguit kun je daardoor gespreid betalen.

Ik ben ook student, vandaar de standaard grasmaaier uitlaat.

Is overigens ook niet heel geloofwaardig, een gebulder op mijn 69 Pk motorfiets :+
 
De decibel is slechts een verhouding tussen twee waarden. Nu wordt er - in het geval van geluid - de gehoordrempel (10-12 W/m2) als referentiewaarde genomen. Alleen laat het nu zo zijn dat het menselijk oor (veel) gevoeliger is in een bepaald frequentiebereik waardoor geluiden in dat bereik veel harder klinken bij het zelfde vermogen vergeleken met andere frequenties. Hiervoor wordt gecorrigeerd bij de dBA-eenheid.

Aanvulling: een verdubbeling van het geluidsniveau hoeft niet te betekenen dat je het geluid ook dubbel zo zwaar ervaart.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me goed voorstellen dat je hier pissig over bent. Ik word al pissig als ik het lees. Als het 2 keer word afgewezen komt het voor de rechter en misschien dat je hem kan overtuigen dat de bekeuring inderdaad buiten proportie is. Als je dan gelukt hebt verlaagd hij hem naar een fatsoenlijke bekeuring.


Kunnen we niet massaal in opstand komen tegen dit bullshit? Gewoon in alle kranten en media dat Nederland massaal in opstand komt. Dan geloven we het ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan