8 jaar cel dus, voor het doodrijden van motorrijders op de A10

snelheidsverschil is een oorzaak van veel ongevallen.
idd.
laatst reed ik met m'n Soes de A28 op, en voor mij reed een suv met aanhanger, die met ong. 80 wilde invoegen op de rijbaan waar de rest 130 reed.
omdat ik er niks voor voelde om achterbumper te zijn voor hem, voegde ik wat eerder in om daarna gelijk weer van de rechter strook naar de linker te gaan, zodat hij ook kon invoegen.
een tesla rijder achter ons zag dat, en reed snel het gat dicht, door naar links te schuiven en naast mij te blijven rijden.
´'oke, dan maar gas erop´' dacht ik.
maar voordat ik dat kon doen, komt meneer in de suv zonder enig signaal vooraf naar links, kennelijk met de bedoeling om mij met motor en al in die tesla te ´parkeren´....
ik in de ankers, en als de telsa verder rijdt, rij ik de suv voorbij, en zit de bestuurder me aan te kijken van ´ had je niet even voor mij aan de kant kunnen gaan?´
ben toen hoofdschuddend verder gereden, en in het vervolg nu toch wat voorzichtiger bij genoemde koekblikken.
tesla's: vanwege hun acceleratie vermogen, anders had ie niet zo snel t gat dicht kunnen rijden.
suv's met aanhanger: vanwege t feit dat ze maar 90 o.i.d. mogen op de snelweg, en suv bestuurders doorgaans niet weten waar die fraaie kleine spiegeltjes
bij hun zijruiten en oranje lampjes op de vier hoeken van hun voertuig nu eigenlijk voor dienen...
 
Niet altijd. Ik rij met een oud 125cc-tje woon-werk waarvan 4,5 kilometer autoweg. Afhankelijk van de tegenwind rij ik tussen de 80 en 90 km/h max. En ja, ik wordt dagelijks krap ingehaald (als in; op dezelfde rijstrook) door auto's en soms vrachtwagens. Heel soms is er een idioot die na het inhalen even moet laten weten dat ik daar niet mag rijden ofzo. Dan moet ik wel goed opletten met mijn 7 kW en twee trommelremmetjes.
Toch niet op de A6 (130)?
Lijkt mij vragen om problemen..
 
idd.
laatst reed ik met m'n Soes de A28 op, en voor mij reed een suv met aanhanger, die met ong. 80 wilde invoegen op de rijbaan waar de rest 130 reed.
omdat ik er niks voor voelde om achterbumper te zijn voor hem, voegde ik wat eerder in om daarna gelijk weer van de rechter strook naar de linker te gaan, zodat hij ook kon invoegen.
Wachten en ervoor invoegen werkt vaak beter bij auto's.

tesla's: vanwege hun acceleratie vermogen, anders had ie niet zo snel t gat dicht kunnen rijden.
Heb je niet gewoon de snelheid van de Tesla verkeerd ingeschat?
 
Toch niet op de A6 (130)?
Lijkt mij vragen om problemen..
Nee, autoweg. Niet de snelweg. Ben niet bang maar ook niet levensmoe. Op de snelweg kom ik echt niet met dat ding. (ookal mag het wel, en vindt de overheid het zelfs een veilig idee om beginnende rijders met 10pk op weg te sturen. Maar dat is wel heel offtopic)
 
Snelweg lijkt mij ook niet echt verstandig.. is een motor met wat meer vermogen geen optie?
 

Let ook op de vrachtwagenchauffeurs op de andere baan.

Ik zie een motorrijder die de auto rechts inhaalt omdat die op de linkerbaan blijft hangen en vervolgens wil die motorrijder even duidelijk maken dat die blikkenist een oen is. Wat hij niet had moeten doen is voor hem gaan rijden en remmen, dat is wel het domste wat je kan doen.

Gewoon gasgeven en die lul vergeten, want dat het een lul is zie je als hij uitstapt. Hij ziet niet alleen uit als een lul, maar gedraagt zich daar naar.
 
Ik rij,zonder overdrijven, ongeveer 10k km per maand, denk dat ik in de halve eeuw dat ik op deze planeet rondloopt bijna 2 miljoen km heb gereden.
Dan ruik je onraad voordat het gebeurt.
Ik hou al rekening met Tesla coureurs, hoedjes in een Alto en ander gespuis.

Vroegah heb ik weleens mijn hand gekneusd op de neus van een mede weggebruiker die mij in mijn 2CV op de snelweg van de weg af drukte.
Ik kon niet op tegen zijn verlengde werkbus.

Nu denk ik dat iedereen gek is behalve ik en dus veel meer anticiperend rij.
Dat scheelt een hoop stress.🙃
 
Even voor iedereen die denkt dat 8 jaar cel niets is: Wellicht kunnen de mannen van de wet hier eens een dagje-weekje cel regelen en nadenken over waar ze 8 jaar geleden mee bezig waren.

Daarmee praat ik absoluut niet goed wat er is gebeurd, maar 8 jaar uit je huidige leven gehaald worden is niet niks.

Ter vergelijking uit mijn eigen leven: 8 jaar geleden was ik bijna 35, was mijn huidige jongste stiefdochter net 5 en mijn vader nog aan het werk, waar hij nu voor de 6e keer de Vierdaagse loopt. Zou ik 8 jaar geleden dus een dergelijke straf opgelegd hebben gekregen, had ik mijn stiefdochter niet naar de basisschool kunnen brengen, mijn ouders zouden ineens oude mensen geworden zijn en zo heeft ieder zijn of haar dingen die hij of zij gemist zou hebben in 8 jaar.

Ik gun de automobilist die 8 jaar wel en wellicht krijgt hij in hoger beroep een nog wel langere straf, wie zal het zeggen. Desalniettemin zijn nabestaanden geneigd om levenslang te eisen, maar ik weet niet of de automobilist daarmee juist meer of minder gestraft wordt. Welke straf er na een hoger beroep ook uit komt: De nabestaanden krijgen hun naasten niet terug.
 
Ik heb mezelf aangeleerd om altijd zover mogelijk van dergelijke situaties vandaan te blijven......ik tel maar een keer tot 10, pak een afrit die ik niet hoef te nemen, haal veilig snel wat voorliggende autos in, stop op een parkeerplaats of bij een benzinestation......

Ik heb jaren geleden mijn 21 jarige neef verloren die ook dacht dat ie sterker was dan een bestelbusje....dat gaat mij nooit overkomen heb ik toen besloten
 
Dat is veel.. werk?

Ik gok vrachtwagenchauffeur. Dan is dat niet zo idioot veel. Wij hebben bijvoorbeeld pendelwerk van Zwolle naar Breda, chauffeurs gaan dan 2x per dag, zo'n 600km en de trekker vaak 3x icm een tweede chauffeur. Zodoende hebben we er trekkers bij uit december 2013 die tegen een miljoen kilometers aan zitten. En dat kan vast nog wel gekker aangezien die trekkers ook nog zo'n 6u per dag stil staan.
 
Even voor iedereen die denkt dat 8 jaar cel niets is:
Wellicht kunnen de mannen van de wet hier eens een dagje-weekje cel regelen en nadenken over waar ze 8 jaar geleden mee bezig waren.
Daarmee praat ik absoluut niet goed wat er is gebeurd, maar 8 jaar uit je huidige leven gehaald worden is niet niks.

Ik gun de automobilist die 8 jaar wel en wellicht krijgt hij in hoger beroep een nog wel langere straf, wie zal het zeggen. Desalniettemin zijn nabestaanden geneigd om levenslang te eisen, maar ik weet niet of de automobilist daarmee juist meer of minder gestraft wordt. Welke straf er na een hoger beroep ook uit komt: De nabestaanden krijgen hun naasten niet terug.

De nabestaanden hebben dus LEVENSLANG!!
Als die gast over 8jr vrijkomt (is werkelijk maar 5jr) dan is ie klaar. De familie is over 30jr nog aan het treuren!!

Ik ben zelf absoluut niet gelovig, want ik vind dat vooral poppenkast!! (maar oke, ik gun ieder zijn eigen gebrek)
Maar zou er wel een God mogen bestaan, dan hoop ik voor deze mafkees dat hij dan alsnog flink wordt aangepakt!!!!
 
Laatst bewerkt:
Die motorrijder is natuurlijk wel echt een *** om je eigen leven zo op het spel te zetten.
Maar los daarvan enorm frappant dat de automobilist eerst even uitgebreid de schade aan zijn wagen inspecteert, alvorens het slachtoffer dat je hebt gemaakt te gaan helpen (ook al is het absoluut niet je eigen fout).

Moep denkt dat hij eerst ff ging kijken of er nog blokjes motorrijder in z'n radiateur zaten...
 
In Rusland heeft iedereen zo'n ding achter zijn voorruit als ik de televisie mag geloven. _O-
Weet je ook waarom?
Je kan daar alleen een allrisk-verzekering krijgen als je een werkende dash-cam hebt.
Daarnaast was er nogal wat verzekeringsfraude (opzettelijke aanrijdingen) waar deze cams ontlastend bewijs konden leveren.
 
Ik gok vrachtwagenchauffeur. Dan is dat niet zo idioot veel. Wij hebben bijvoorbeeld pendelwerk van Zwolle naar Breda, chauffeurs gaan dan 2x per dag, zo'n 600km en de trekker vaak 3x icm een tweede chauffeur. Zodoende hebben we er trekkers bij uit december 2013 die tegen een miljoen kilometers aan zitten. En dat kan vast nog wel gekker aangezien die trekkers ook nog zo'n 6u per dag stil staan.

Trekker waar ik op rij is van Mei 2014 en gaat er volgende maand uit, dan staat ie op een miljoen ongeveer.
Wagens tijdens 24/7, 365 dagen per jaar.
Enkel oudejaarsavond niet.
Een zes cilinder diesel die op kruissnelheid iets van 1100 Toeren draait gaat niet zo snel kapot.
 
Je moet het ook niet doen.
En, om maar meteen duidelijk te maken dat ik géén ghandi ben , heb me in het verleden ook wel eens schuldig gemaakt / gereageerd
op verkeer-agressie.

Zover ik begreep ( eerste berichten )
Wilde de auto bestuurder de motor tot stoppen dwingen voor een schadeafhandeling.

Kan ik me voorstellen, een "doorrijder" is niet grappig.. we komen ze hier op het forum ook wel eens tegen dat het is gebeurd.
( en dan is de wereld te klein ;p )

Motorrijder stopt niet, maar wil de auto schoppen..

Vervolgens drukt de auto het hele spel de vangrail in, en vallen er 2 doden .


Zal me wel niet populair maken.. ( und.. ) .. máár .. ik kan ook wel een beetje begrip opbrengen voor de automobilist.
Schade aan je auto, en de dader vertikt te stoppen om het af te handelen / gegevens uit te wisselen.
Motorrijder kwam ook uit een bepaalde kring.. dat doorrijden ... daarna trappen... echt verbazen doet het gedrag me niet.

Het had allemaal zo makkelijk voorkomen kunnen worden..

Motorrijder had in z'n spiegel kunnen kijken..
Automobilist had even moeten slikken
Motorrijder had even kunnen stoppen voor gegevens uit te wisselen
Automobilist had rekening moeten houden met zwakkere verkeersdeelnemer

enz enz enz..

Er is op dat stukje weg héél veel mis gegaan , en uiteindelijk vallen er 2 doden, zit de bestuurder vast, en de inzittende
nog wat gesprekjes met een psycholoog voor de boeg.

In het hele verhaal zie ik niet veel "onschuldige" , wel veel slachtoffers.
Sorry, als je het verhaal niet kent moet je niet dit soort aannames doen. Erg triest.....
Ik ken het slachtoffer en zijn vriendin. Dat ze afgebeeld zijn als "actievoerders van de SP" moet je met een korreltje zout nemen.
Alle SP kaderleden worden geacht mee te doen met acties. Folders uitdelen is al zo'n actie, met een spandoek lopen ook.

De motorrijder is waarschijnlijk niet gestopt omdat hij vreesde voor agressie. De trappende beweging was voor of na de eerste opzettelijke poging tot aanrijding, daarover lopen de getuigenverklaringen uiteen.
Of het " afsnijden" inderdaad afsnijden was, of dat het om kort invoegen ging is ook niet aangetoond.
Het enige dat wel bewezen is, is dat de automobilist opzettelijk meermaals heeft geprobeerd ze van de weg te drukken. Daarover zijn alle getuigen het eens, alleen de automobilist spreekt dat tegen.

Dus alles wat je tegen de motorrijder hebt is gebaseerd op aannames en elkaar tegensprekende getuigenverklaringen.
 
De nabestaanden hebben dus LEVENSLANG!!
Als die gast over 8jr vrijkomt (is werkelijk maar 5jr) dan is ie klaar. De familie is over 30jr nog aan het treuren!!

Ik ben zelf absoluut niet gelovig, want ik vind dat vooral poppenkast!! (maar oke, ik gun ieder zijn eigen gebrek)
Maar zou er wel een God mogen bestaan, dan hoop ik voor deze mafkees dat hij dan alsnog flink wordt aangepakt!!!!

Tja, ik begrijp je emotie.
Het rotte is dat als we in deze maatschappij altijd van onze emoties uit moeten gaan dan word het een hele vreemde samenleving, en daarom hebben we wetgeving.
Op dit moment baseren we onze emoties over dit ongeval op wat er in de media staat.
En de media is niet echt objectief.
 
Sorry, als je het verhaal niet kent moet je niet dit soort aannames doen.
De enige aannames zijn eigenlijk "maar wil de auto schoppen.. " en "Motorrijder kwam ook uit een bepaalde kring.. dat doorrijden ... daarna trappen... " toch? Behalve dat doorrijden dan, daar is iedereen het over eens.

De motorrijder is waarschijnlijk niet gestopt omdat hij vreesde voor agressie.
Gebaseerd op wat zou ie agressie verwachten?
Als je betrokken bent bij / getuige bent van een ongeluk zoek je toch direct de vluchtstrook op?
 
Naast motorrijden rij ook zelf ook nog 60.000 tot 80.000 kilometer per jaar in mijn auto (ja, inderdaad, zo'n leaseding....😉), maar doordat ik ook motor rij hou ik daar te allen tijde rekening mee.....een beetje rekening met elkaar houden kost niets he.......
 
....................... En de media is niet echt objectief.
Dat is idd wel duidelijk!
Als er ergens iets is gebeurd waarvan je zelf weet, en je leest de krant dan is het vaak om te huilen.
Het verhaal in de krant is meestal ver weg van wat je zelf hebt kunnen constateren.

Maw verhalen die je in de krant leest en waar je NIET van weet, zullen dan ook wel naast de waarheid zitten.
 
Dat is idd wel duidelijk!
Als er ergens iets is gebeurd waarvan je zelf weet, en je leest de krant dan is het vaak om te huilen.
Het verhaal in de krant is meestal ver weg van wat je zelf hebt kunnen constateren.

Maw verhalen die je in de krant leest en waar je NIET van weet, zullen dan ook wel naast de waarheid zitten.
Kennelijk is het een vereiste als journalist om nergens enige kennis van te hebben, geen deskundigen te raadplegen, niet correct te kunnen spellen en tegenwoordig zelfs te dom zijn om met autocorrectie om te gaan.
 
Kennelijk is het een vereiste als journalist om nergens enige kennis van te hebben, geen deskundigen te raadplegen, niet correct te kunnen spellen en tegenwoordig zelfs te dom zijn om met autocorrectie om te gaan.
Precies, het is voordeliger om een rectificatie te plaatsen aangezien toch niet veel mensen daar om vragen dan die eerste clicks te missen. Het is vaak ook grappig hoe je over hetzelfde item kan lezen van verschillende bronnen die elkaar tegen spreken.
 
Kennelijk is het een vereiste als journalist om nergens enige kennis van te hebben, geen deskundigen te raadplegen, niet correct te kunnen spellen en tegenwoordig zelfs te dom zijn om met autocorrectie om te gaan.
Ja, en nog veel erger......................!
Plaatselijk krantje hier in de buurt, de Edese Post, daarin las ik tijdje terug een artikel dat werkelijk barstte van de FOUTEN.
Toen werd het mij te erg en heb ik de krant daarover opgebeld.

Wat denk je?
Reactie was zo ongeveer dat het eigenlijk niet heel erg was...................... :X
Je zou toch van een redactie-medewerker mogen verwachten dat er een foutloze Nederlandse zin wordt opgeschreven.
Als hierboven al gemeld kan je, als gewenst, ook nog een spellingcontrole gebruiken!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan