80 km

Status
Niet open voor verdere reacties.

super-scout

Rookie
2 apr 2004
26
0
zwolle
onderzoek heeft aangetoond, dat als het verkeer langzamer rijdt, het dan drukker word op de weg. minister peijs geloofd dit nog steeds niet.
wiskunde op LBO-niveau. en dat regeerd ons land ?

ik stel voor dat we een MF megameeting op het binnenhof houden. en daar dan met 79 Km/u heen rijden vanuit heel het land.

toevoeging : als voertuigen zich langzamer over een baanvak verplaatsen, zullen ze gedurende een langere tijd, gebruik maken van dat baavak. terwijl nog steeds eenzelfde aantal voertuigen zich daarlangs willen verplaatsen, zal het dus drukker worden op dat baanvak.
m.a.w. als je langzamer rijdt doe je er langer over!

deze bull-shit regeling heeft volgens mij geen andere bedoeling dan het innen van cash.
 
Laatst bewerkt:
het rekensommetje heb ik net en de threat geplaatst.
en REGEERD is idd. met een D.
kofschip+t, ga je schoolgeld maar terughalen.
met een D? ja als in regeerDE! volgens mij is dit gewoon met een T hoor. ;) net als gelooft etc.

Verder moet iedereen eens niet zo zeiken op het kabinet en gewoon eens lekker doen wat goed voor ze is. Die mensen hebben er namelijk voor gestudeerd. :Y
En het klootjesvolk (including me) heeft er echt de ballen verstand van.
 
Laatst bewerkt:
toevoeging : als voertuigen zich langzamer over een baanvak verplaatsen, zullen ze gedurende een langere tijd, gebruik maken van dat baavak. terwijl nog steeds eenzelfde aantal voertuigen zich daarlangs willen verplaatsen, zal het dus drukker worden op dat baanvak.
m.a.w. als je langzamer rijdt doe je er langer over!

deze bull-shit regeling heeft volgens mij geen andere bedoeling dan het innen van cash.

minder files, betere doorstroming dus, minder ongelukken, betere luchtkwaliteit. En waarschijnlijk is het tijdsverlies minimaal.

Ik vind het prima :Y
 
onderzoek heeft aangetoond, dat als het verkeer langzamer rijdt, het dan drukker word op de weg. minister peijs geloofd dit nog steeds niet.
wiskunde op LBO-niveau. en dat regeerd ons land ?

ik stel voor dat we een MF megameeting op het binnenhof houden. en daar dan met 79 Km/u heen rijden vanuit heel het land.

toevoeging : als voertuigen zich langzamer over een baanvak verplaatsen, zullen ze gedurende een langere tijd, gebruik maken van dat baavak. terwijl nog steeds eenzelfde aantal voertuigen zich daarlangs willen verplaatsen, zal het dus drukker worden op dat baanvak.
m.a.w. als je langzamer rijdt doe je er langer over!

deze bull-shit regeling heeft volgens mij geen andere bedoeling dan het innen van cash.


Het ligt wel wat ingewikkelder dan dat.. theoretisch genereert een snelwegstrook de hoogste capaciteit (pae/h of personenautoequivalent per uur) bij 80 km/h. De notie dat als iedereen 160km/h rijdt je er meer pae/h doorheen perst is onzin omdat de aangehouden afstand bij die snelheid veel groter is. Nou kan je in de praktijk die 80km/u ter discussie stellen maar die aangehouden afstand gaat wel degelijk op.
 
* Als jij langer over een bepaald stuk rijd doordat de max snelheid naar beneden is gehaald maar de toestroming naar deze weg is nog steeds het zelfde dan zal de verkeersdruk juist toenemen.

* Wanneer de verkeers drukte toeneemt zal de onderlinge afstand kleiner worden waardoor er meer plotseling geremd zal worden. Dus eerder file.

* De plotseling afgeremde rij voertuigen zal vervolgens weer op snelheid gebracht worden en dus meer uitlaatgassen gaan produceren.

:W boompjes :W "frisse"lucht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan