Wie heeft er allemaal een PMR-zender?

DrsRob

MF veteraan
14 dec 2002
7.105
229
Leiderdorp
D'r zijn best wel wat topics over communicatie-systemen, maar die gaan allemaal over wat het beste systeem is. De discussie over LPD of PMR zender is volgens mij wel in het voordeel van de PMR zender beslist.

Veel belangrijker is - lijkt me - hoeveel mensen zo'n systeem hebben en wie. Je hebt weinig aan een PMR-zender als de kans klein is dat er bij een toerrit meer mensen een zender hebben. Ik denk er zelf over om zo'n systeem te monteren, maar ik ken maar weinig mensen die dat ook hebben.

Dus mijn vraag is: wie heeft er allemaal een PMR zender of wil er een aanschaffen?

Ja antwoordden:

-1. MotoMarz
-2. roestendoenze (Cobra mt725)
-3. Thumper
-4. sictc (LPD zender)
-5. aussie (2 stuks)
-6. Galloper (2 stuks)
-7. DaBit (2 stuks)
-8. vroembert (2 stuks)
-9. basman180 (2 stuks, maar gebruikt ze niet meer op de motor)

10. Arckira
11. Tourer (2 stuks - setje van de Gamma)
12. SnowDude (2 stuks, maar nog geen headset)
13. Fuck Het Milieu (2 stuks + een speciale)
14. damted (2 x 2 stuks - 1 setje van de Gamma)
15. Reprobate en vrouw (elk één ingebouwd)
16. Dutchie (3 stuks en 2 headsets)
17. JK (3 stuks, 1 headsetje in helm; gaat hem niet meer gebruiken op de motor)
18. SpookySpy (1 set=2stuks?)
19. Bozzma (2 stuks, Kenwood)
20. Reefer

21. blacks (meerdere sets)
22. Wouter
23. Relax
24. DaSuperGrover (2 stuks)
25. Fritz
26. eendit
27. Ted (PMR; Cobra mt 925)
28. Koffiejunk (Autocom intercom met 1 PMR-zender)
29. Gsx-freak (setje)
30. MarkH (Alan 456R)

31. Sjoske (Cobra 725, setje)
32. Dirkie (Alan 456r, setje)
33. Ericzx (Alan 456r, setje)
34. Joshua-R1150RT (?)
35. Cadcatz (nog geen headset)
36. Mopper (Cobra PMR met HS100 headset)
37. V-Ray (gebruikt ze bijna niet)
38. Gsx-freak (Pery Sport dingetje)
39. ulco (pmr kenwood tk met autocom)
40. Wup (Autocom met de Icom)

41. Martijn02 (Kenwood PMR met headset)
42. Den the Man (Conrad PMR)
43. Hanzzzz (setje Kenwood)
44. N.delange (setje PMR 725, samen met zwager)
45. ajhome (setje Albrecht Tectalk; niet meer in gebruik op de motor)
46. Samsonneke (Alan 456R met HS300 headset)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een PMR set. Maycom, bij Conrad vandaan.
Ga op zoek naar degelijker kwaliteit.
Deze set deugt niet genoeg voor het geld dat ie gekost heeft.
Voor die 200 eurie heb ik m al twee keer omgeruild.
1ste: onvoldoende zendvermogen, bij 80 km/u al niet te verstaan.
2de: een van de adapters kapot.
Gisteren viel een van de twee apparaten uit: kreeg geen stroom meer.


Maar dat was de vraag niet:
ja ik heb :)
 
ik heb er ook één, en heb geen klachten over het zendvermogen.

ik heb porto's gehad met 4 watt zendvermogen die aanzienlijk minder ver kwamen (heeft namelijk ook iets met frequentie te maken waarop je uitzend) hoe dan ook, ik ben er erg tevreden over.

ook met 140 werkt die van mij prima (in de auto wel te verstaan). op de motor lijkt me je helm/microfoon de beperkende factor.
 
ik heb er ook één, en heb geen klachten over het zendvermogen.

ik heb porto's gehad met 4 watt zendvermogen die aanzienlijk minder ver kwamen (heeft namelijk ook iets met frequentie te maken waarop je uitzend) hoe dan ook, ik ben er erg tevreden over.

ook met 140 werkt die van mij prima (in de auto wel te verstaan). op de motor lijkt me je helm/microfoon de beperkende factor.


Op een BMW R1100RT lekker achter de ruit, met een Schuberth Concept helm
(die toch als redelijk stil in de markt staat) was het probleem
echt de set. Maar inderdaad, helm/microfoon combinatie is het grootste
struikelblok.
 
ik HAD een PMR, die heb ik nu omgebouwd voor iets anders.. gebruik ik voornamelijk in regio's Eindhoven, Zeeland (prov) en Duitsland, voor de rest gebruik ik een LPD of 2m/70cm dualband porto als ik power nodig heb.. (tevens gebruik ik hem ook als scanner.
 
ja, ik heb zo'n ding van alan en mijn vriendin ook. Deze vakantie geprobeerd, maar dat was weer eens oudersweds K*T! luidsprekers deden pijn aan mijn oren. Heb em nu netjes in mijn helm gebouwd, dus volgende vakantie nog eens proberen.
 
Ik heb ook 2 stuks Alan-441. Setje van Louis.de

Ach, het werkt. Niet fantastisch, maar wat verwacht je ook voor dat geld. 'k denk dat ik maar eens zelf ga hobbyen. Ik heb nog wel ergens een Analog Devices DSP liggen en wat Burr-Brown ADC/DAC's. Daar moet toch iets van te brouwen zijn met voldoende windruisonderdrukking.
 
Ik heb ook een setje, van Cobra de mt 220. Tot zo'n 120 km pu goed te gebruiken, daarboven wordt het lastig. Zijn niet de goedkoopste, maar werken wel
 
ook pmr van allan,was bedoeld voor op de motor maar vind het maar klote zitten.dus nu gebruik ik het spul voor buiten het rijden om,vriendin woond 200 meter verder dus bellen is duurder :)
 
Ik heb twee PMR zenders alleen nog geen headset. Wat hebben jullie in je helm zitten?
 
Nou, ik heb 2 PMR's en 1 dingetje dat ook op de PMR frequenties zenden kan.
Kan ook nog eens de toonslot codes scannen.
En daar is de Mc Donalds niet erg over te spreken })
 
Zijn er maar zo weinig M-Fers met een zender?

schopje O-)


waarschijnlijk omdat een goede set die bruikbaar is voor meer snelheden dan <80km/h te duur is.. mijn PMR heb ik ook ooit gekocht en daarna nooit meer gebruikt.. totdat ik zag dat een bepaald apparaat op een frequentie vlak in de buurt functioneerde en dat ervoor kan zorgen dat ik minder enveloppen uit Friesland kreeg *D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 PMR setjes liggen;
de 456 van Alan
en het goedkope Gamma setje.
Als je ze gebruikt met de standaard headsets is het boven de 80km/uur echt niets meer.
Ik ben bezig met wat electronica erbij om wat windruis te onderdrukken en een automatische volume regeling erbij.
Is helaas nogal een bewerkelijk project, ik hoop van het voorjaar het kastje voor 1 motor klaar te hebben.

Volgens mij kun je beter gelijk Autocom of ander duurder spul kopen, dan werkt het tenminste gelijk goed.
 
maar je hebt veel minder plezier ervan... wat is de lol nou als je iets koopt en het werkt ?
 
Ik heb een intercomset van IMC, de MIP-200. Hier zit een ingebouwde PMR zender in. Zit op de motor ingebouwd. Full-duplex communicatie met bijrijder, half-duplex (met PTT) met andere rijders. Mijn vrouw heeft hetzelfde op haar Fazer. Het enige nadeel is dat je niet makkelijk van kanaal kan wisselen - zadel eraf, plaatje op kastje losschroeven en 4 kleine palletjes on/off zetten (kanaal 6 is bv. 1010). Er kan een mobiele telefoon en een audio apparaat (MP3/walkman) op aangesloten worden. Volumeknop zit bij PTT op het stuur.
 
Ik heb 2 Alan 451's en 1 Alan 456. 2 HS 400 headsets in onze Uvex Flip-Up helmen. Wil ook nog een Autocom of Baehr set gaan kopen om ze op aan te sluiten.
 
3x Alan 456, headsetje in de helm ingebouwd maar ik gebruik 'm nooit (wel af en toe de porto in de auto, waar je dus geen last hebt van slechter signaal bij 100km/u+).
Daarnaast drukken de speakertjes van de headset precies hard op m'n oordoppen. Doet dus erg zeer, ik ga geen setje meer in de volgende helm (die ik binnenkort koop) inbouwen. Zoveel valt er niet te lullen.
 
Ik heb ook een setje. Uit de USA meegenomen (past bij mijn ijzer...) veel zendvermogen met 9km(!) bereik.
Is te doen tot 100km met weinig tegenwind. Headset is wel volledig omgebouwd.
Dat heb ik http://www.familie-spaans.nl/motorheadset.htm (hier) beschreven.
 
Yup, 2 Kenwoods met headsets van GPS.nl

Zet even een MF kanaal met groepnummer op ! Dan kunnen we volgende meeting elkaar allemaal horen *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan