'80s droomfiets: Honda CX500 Turbo

Dat betekend wel dat ik voor het eerst in mijn leven echt Yamaha-loos ben... Rob RD zal teleurgesteld zijn in me vrees ik, gelukkig gaat mijn laatste FZR naar hem toe, bij de andere 80 die hij al heeft :X
Daar ben je toch volledig vrij in en ik hou nog net zo veel van je... En ik heb een offer gedaan door de FZR1000 van 60 euro weg te geven aan een maatje van me, dat was ook een roodwitte 92er lachebekkie, nu heb ik er weer een terug :P
 
Dat is wel heel heel erg optimistisch, 8250 euro voor een CX500 Turbo

Ik denk het niet hoor, het is een vraagprijs natuurlijk. Die van mij heb ik voor fors minder gekocht maar die rijdt dus niet en heeft al 8 jaar stilgestaan. Dat is een ingecalculeerd risico voor me wat ik (gedeeltelijk) heb weten te tackelen in de onderhandelingen. Krijg ik hem makkelijk aan de praat dan verdien ik wat, blijkt het blok vast te staan en de electronica niet meer te werken dan ben ik fucked. En dan is het lakwerk ook nog niet helemaal top met verkleuringen, scheurtjes en veel steenslag.

Maar voor een goed lopende nette Turbo ga je al die richting uit, en dan moet je niet in Engeland ofzo wonen want dan gaan ze al richting de 10k.

Vraagprijzen in Duitsland en elders buiten NL heb ik al in de range van 9.000-12.000 zien gaan.

Ik zag er pas één in nieuwstaat met 1500 km te koop en daar vroeg men 25.000 euro voor. OK, dat is pas een beetje érg opportunistisch natuurlijk, maar dat ze omhoog gaan de komende jaren staat wel vast.

Ik heb ze gevonden voor 4800 enzo, maar dat waren al flinke schadebakken of verbouwde troep. Die van mij is tot op het laatste schroefje origineel en dat blijft ze ook.

Pas nog een verhaal gelezen over een fonkelnieuwe RD500LC, nog in de krat, 0 kilometers, moest je nog in elkaar zetten. Ging direct weg voor iets van 37k geloof ik. En volgens mij zijn er heel wat meer RD500's gemaakt dan Turbootjes.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk het niet hoor, het is een vraagprijs natuurlijk. Die van mij heb ik voor fors minder gekocht maar die rijdt dus niet en heeft al 8 jaar stilgestaan. Dat is een ingecalculeerd risico voor me wat ik (gedeeltelijk) heb weten te tackelen in de onderhandelingen. Krijg ik hem makkelijk aan de praat dan verdien ik wat, blijkt het blok vast te staan en de electronica niet meer te werken dan ben ik fucked. En dan is het lakwerk ook nog niet helemaal top met verkleuringen, scheurtjes en veel steenslag.

Maar voor een goed lopende nette Turbo ga je al die richting uit, en dan moet je niet in Engeland ofzo wonen want dan gaan ze al richting de 10k.

Vraagprijzen in Duitsland en elders buiten NL heb ik al in de range van 9.000-12.000 zien gaan.

Ik zag er pas één in nieuwstaat met 1500 km te koop en daar vroeg men 25.000 euro voor. OK, dat is pas een beetje érg opportunistisch natuurlijk, maar dat ze omhoog gaan de komende jaren staat wel vast.

Ik heb ze gevonden voor 4800 enzo, maar dat waren al flinke schadebakken of verbouwde troep. Die van mij is tot op het laatste schroefje origineel en dat blijft ze ook.

Pas nog een verhaal gelezen over een fonkelnieuwe RD500LC, nog in de krat, 0 kilometers, moest je nog in elkaar zetten. Ging direct weg voor iets van 37k geloof ik. En volgens mij zijn er heel wat meer RD500's gemaakt dan Turbootjes.
Aantallen zegt niet alles,de marktvraag naar 2takten is gewoon groter en het aanbod klein,dat maakt de waarde hoger,RG500,s gaan in de
USA voor meer dan 50000,- dollar weg,ook is de CX500 turbo een vrij onbekend model onder het grote publiek en de CX650 T is al
helemaal een onbekende motor,en onbekend maakt onbemind .
 
Aantallen zegt niet alles,de marktvraag naar 2takten is gewoon groter en het aanbod klein,dat maakt de waarde hoger,RG500,s gaan in de
USA voor meer dan 50000,- dollar weg,ook is de CX500 turbo een vrij onbekend model onder het grote publiek en de CX650 T is al
helemaal een onbekende motor,en onbekend maakt onbemind .
100% mee eens, behalve dat onbekend onbemind c.q. minder waard maakt want uiteindelijk komt die onbekendheid mede omdat er maar weinig van verkocht zijn in een zeer beperkt aantal jaren ('82 en '83, dat was het), wat ook te maken had met de exorbitante prijs destijds. Ding is dus wel degelijk zeldzaam, en zeldzaam maakt waardevol, of men hem nou mooi vind of niet. Kennis van me heeft een hele verzameling oldtimers als investering waaronder een stokoude Honda CB met een automatische versnellingsbak. Nog nooit van gehoord, én het is nog een lelijke drol van een motor ook. Maar wel superzeldzaam en echt een bak geld waard inmiddels.

Maar de stelling was dat 8250 voor een Turbo wel erg veel was en dat denk ik niet.

Het is een vraagprijs. Gaat hij uiteindelijk weg voor 7500-7750 en het is een nette originele fiets met niet al te idioot veel km's én hij is in technisch goede staat denk ik dat dat uiteindelijke bedrag redelijk marktconform is.

Maar voor mij telt wel als eerste de emotie. Dat ik verwacht dat hij in waarde zal toenemen is leuk meegenomen maar was geen eis. Was dat niet het geval dan had ik er nog net zo hard ééntje gewild.
 
Ze hebben vele jaren tussen de 3500,- en 4500,- gezeten,dus echt snelle stijgers zijn het niet,wat dat betreft doen 2takten het veel beter,
maar minder waard worden zal het iedergeval niet,al blijft het afwachten wat de markt gaat doen als je straks alleen nog elektrisch de weg op mag.
 
Ze hebben vele jaren tussen de 3500,- en 4500,- gezeten,dus echt snelle stijgers zijn het niet,wat dat betreft doen 2takten het veel beter,
maar minder waard worden zal het iedergeval niet,al blijft het afwachten wat de markt gaat doen als je straks alleen nog elektrisch de weg op mag.

Dat is ook zo.

Ik heb nog een Zundapp KS125WC in onderdelen liggen, tenminste nog 1 2-takt in huis....
 
Denk niet dat de bestaande benzine motoren (en auto’s) helemaal verboden gaan worden, maar het zal waarschijnlijk wel onwaarschijnlijk duur worden om ermee te rijden.
 
Denk niet dat de bestaande benzine motoren (en auto’s) helemaal verboden gaan worden, maar het zal waarschijnlijk wel onwaarschijnlijk duur worden om ermee te rijden.
Het streven is 100% emissie vrij,dat houd dus in geen verbrandingsmotoren meer op de weg,het streven is 2050,maar gezien de druk door
de milieu maffia zal dat nog wel eens veel eerder kunnen zijn,sinds ze de weg naar de Rechter hebben gevonden kan dat nog wel veel
eerder waarheid worden dan we denken.
 
Dat kan het streven wel zijn, maar dat is niet haalbaar. Oldtimers zullen altijd blijven rijden, alleen zal het op de één of andere manier heel duur gemaakt worden.
 
Dat kan het streven wel zijn, maar dat is niet haalbaar. Oldtimers zullen altijd blijven rijden, alleen zal het op de één of andere manier heel duur gemaakt worden.
Ja dat rijden zal dan hooguit op treffens zijn vrees ik,of alleen op bepaalde dagen,zelf ga ik 2050 rijdend niet halen,dus mijn probleem
is het niet.
 
Tja, als je benzine in 2050 bij een duister figuur via de zwarte markt moet kopen in flessen van 1 liter zal ICE inderdaad alleen weg gelegd zijn voor W.A. van Buuren.
 
Als ik in 2050 nog leef (mits in goede gezondheid dan graag….) dan ben ik 88, ik vrees dat motorrijden dan tot het verleden behoort. Hoewel, deze stond van de week nog in de krant en laat ik nou net zo’n motor hebben:

C5EC1F70-B586-4CED-895D-CE7E48A07A9D.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: OMB

Helemaal met je eens!

Helaas zit ik nu in de verbouwingen en wil ik van het voorjaar een Zundapp gaan opbouwen die daarna meteen weg gaat dus het zal niet eerder dan komende zomer/einde voorjaar worden dat ik aan de Turbo ga beginnen.

Maar goed, ze wacht al 40 jaar, dan maakt een paar maanden extra ook niet veel meer uit.
 
Zie hem nu net voorbij komen. Gefeliciteerd! Mooi exemplaar. Heb mezelf er nooit aan gewaagd, hou het bij de standaard CX’en. Wel op gereden.

 
Terug
Bovenaan Onderaan