VTR of TL

Makkie

Die hard MF'er
3 jun 2002
724
129
Noord-Holland
Je hoort zowel over de VTR1000F als de TL1000S verschillende verhalen qua wegligging, funfactor enz. enz. Wie heeft er ervaring met een van deze, of beide fietsen en welke is dan uiteindelijk een aanrader????

Alvast bedankt,

Groetjes
 
qua uitstraling zou ik de VTR1000F nemen

de TL 1000 word niet meer gemaakt is ook nadelig

voor meer info over de TL 1000 moet je bij The Saint of Frankie zijn
 
duh,... deze bedoel ik :

full
 
het is wel appels met peren vergelijken, de vtr is meer richting de sporttour, en de TLs is supersport.

persoonlijk vindt ik de TL wel lekker rijden. met de vtr firestorm heb ik nog geen ervaring.
 
Oke, ik persoonlijk vind de TL mooier. Ze heeft wat meer vermogen als een VTR Firestorm. De zit op de TL is wat sportiever als op de VTR, daar zit je duidelijk rechter als op de TL.

Ik ga vaak met mijn maatje rijden die een VTR heeft en met normale rijders maakt het niet echt uit wat je kiest.

Met beide fietsen is heeel goed te wheelien }) })

De TL wordt idd niet meer gemaakt en vaak voor niet te veel te koop. De VTR wordt nog wel geproduceerd maar ook die is geen goud meer waard.

Wat wel weer voor de VTR spreekt is dat het opstappen en wegrijden is, typisch Honda. De Soes is een stuk minder vriendelijk maar wel spannender om op te rijden.

De beste tip is nog altijd, ga op alle twee de fietsen een stukkie rijden. En kies dan de TL ;)
Wat wel mooier is op de TL is de upside down vork en gewoon de styling. Maar ik ben natuurlijk bevoordeeld.

Voor vragen over de TL kan je me altijd ff lastig vallen.
 
beide zijn :9~
toch rijd ik een tl omdat ik te lang ben voor een vtr,ik zit er op als op een brommer.
de vering is wel veeeeel beter dan die van de tl.
die rotatydemper sucks.
vtr is gewoon een honda opstappen en wheely's trekken
 
Tja, ik heb al eens eerder gemaild dat ik een Aprilia Falco nog veeeeel mooier vind, en deze schijnt toch goed vergelijkbaar te zijn met de VTR, behalve dattie 800 Euro's duurder is.
10.jpg
 
Die Falco is echt :9~ maar gewoon stom weg te groot voor mijn beursje.... daar heb ik wat bij staan kwijlen!

En een duc.... nee, moet op mijn fiets kunnen vertrouwen })
 
Ik zou inderdaad ook voor de Falco gaan. Hele mooie fiets met prima rij-eigenschappen.
Stukje exclusiever dan de Japanners, mooi blok en het super-dashboardje van de RSV Mille. :}
Alleen die dempers..... :r Maar die kun je vervangen.
Dat ie duurder is? Dan maar even doorsparen....
 
De Honda VTR :

4485


De Suzuki TL1000R

4486



Zijn allebei mooi. Ik zou gaan voor de TL1000R
Maar das persoonlijk.
 
Het ging om de F versie en de TL zonder R

Die TL1000R heeft trouwens een lelijke puist op de buddysit :r :r :r
 
Laatst bewerkt:
In de afgelopen 3 of 4 edities van moto73 staat een lezers test van de firestorm. Wellicht interessant.

Ik pas met mijn 187 trouwens goed op een firestorm.
 
In de afgelopen 3 of 4 edities van moto73 staat een lezers test van de firestorm. Wellicht interessant.

Ik pas met mijn 187 trouwens goed op een firestorm.

lees ik ook elke keer

vind ik een goede test verschillende mensen en allemaal hun verhaal over deze motor

is hij nou klein of niet ??? met 1.92 op een Firestorm of een TL1000 gaat dat passen??
 
lees ik ook elke keer

vind ik een goede test verschillende mensen en allemaal hun verhaal over deze motor

is hij nou klein of niet ??? met 1.92 op een Firestorm of een TL1000 gaat dat passen??

Ik ben 1.91 mtr en pas prima op de TL. De keuze is makkelijk :)
 
Ik proef bij dit forum regelmatig een licht negatief sentiement ten opzichte van ducati
Is dit jalouzie,onwetendheid,dommigheid of een combinatie van dit alles :+
Van mij mogen jullie best op die rijstracers blijven rijden hoor
Als jullie meer verstand krijgen (en geld)komt misschien wel eens de dag dat jullie een echte motor kopen })

Die Falco is echt :9~ maar gewoon stom weg te groot voor mijn beursje.... daar heb ik wat bij staan kwijlen!

En een duc.... nee, moet op mijn fiets kunnen vertrouwen })
 
Ik proef bij dit forum regelmatig een licht negatief sentiement ten opzichte van ducati
Is dit jalouzie,onwetendheid,dommigheid of een combinatie van dit alles :+
Van mij mogen jullie best op die rijstracers blijven rijden hoor
Als jullie meer verstand krijgen (en geld)komt misschien wel eens de dag dat jullie een echte motor kopen })

je hebt ook mensen waarvoor 1 merk heilig is :( :( , en dus niet verder kijken dan de neus lang is :( :(

volgens mij worden er geen slechte motoren meer gemaakt en over smaak valt niet te twisten
 
Terug
Bovenaan Onderaan