Ervaringen fietscomputer

Seaxr 555

Die hard MF'er
27 aug 2004
492
284
Hierbij een oproep omtrent jullie ervaringen met een draadloze,of fietscomputer met draad, dus of het wel echt werkt of je de juiste afrolmaat van je wiel er goed in kunt krijgen welk merk enz, enz,
Ik was vandaag bij Halfords en daar werd gezegd, dat het op een motor eigenlijk niet zo heel lekker werkt,bij toeval was er daar kort geleden een klant geweest die de computer had terug gebracht omdat het niet werkte op zijn motor.
Dus ik sta open voor goede raad van jullie, zelf begin k nu erg te twijfelen wat ik zal doen.


Bij voorbaat dank voor het meedenken! :?
 
eentje met draad nemen. Draadloos wordt gestoord door je ontsteking..en dan werkt het idd niet.

Gewoon een Sigma kopen, die zijn cheap en behoren tot de betere shit.

Ik ga binnenkort een BC800 kopen.
Je kunt ook zo'n trailtech ding kopen...betaal je het 4dubbele voor wat extra functies...tis net wat je wilt :)

edit: wat meer uitleg over de zooi:
Je draad is waarschijnlijk te kort, het is nl. voor een fiets gemaakt. Gewoon de draad verlengen (doorknippen, stuk ertussen, netjes afwerken) en het is opgelost.
Magneetje bevestigen de meesten aan hun remschijf.
 
eentje met draad nemen. Draadloos wordt gestoord door je ontsteking..en dan werkt het idd niet.

Gewoon een Sigma kopen, die zijn cheap en behoren tot de betere shit.

Ik ga binnenkort een BC800 kopen.
Je kunt ook zo'n trailtech ding kopen...betaal je het 4dubbele voor wat extra functies...tis net wat je wilt :)

edit: wat meer uitleg over de zooi:
Je draad is waarschijnlijk te kort, het is nl. voor een fiets gemaakt. Gewoon de draad verlengen (doorknippen, stuk ertussen, netjes afwerken) en het is opgelost.


Oke dan dat maakt de keuze eenvoudiger draadloos valt af!

Bedankt voor de tip! :}
Magneetje bevestigen de meesten aan hun remschijf.
 
Oke dan dat maakt de keuze eenvoudiger draadloos valt af!

Bedankt voor de tip! :}
 
ik heb zelf zo'n trailtech endurance, leuk ding en wat groter dan de normale fietscomputers dus je kan het als dashboardje inbouwen :)
trailtech.jpg
 
Deze had ik ook bij Bon gezien maar die is even uit de roulatie.
Ziet er overigens wel mooi uit,moet je deze ook instellen op de afrolmaat van je wiel of zijn deze kant en klaar?
 
waarschijnlijk in te stellen, zoals alle fietscomputers.
Is ook het slimst, variabele wielomtrek inbouwen in zo'n ding is geen enkele moeite en je maakt het ding meteen universeel :)

Dingen worden wel geleverd voor bepaalde modellen, maar dat heeft dan te maken met de bevestiging van de sensor en het magneetje enzo...maargoed...

dingen zijn imho gewoon veel te duur.

betaal ik liever 15 euro voor een subtiel klein computertje wat aangeeft wat ik wil weten, snelheid, km's en klok (en nog wat shit)
 
In mijn ervaring is het magneetje wat je bij de computer krijgt niet sterk genoeg. Blijft niets van magnetisme over op de meeste remschijven. Gewoon een magneetje uit een koelkastfrutseltje slopen en die met pattex op de remschijf plakken. Gaat altijd goed.

Toch errug handig dat je percies weet hoe hard je gaat, en meerdere triptellers hebt. Hebben die Trailtech dingen trouwens niet een backlight voor een paar seconden als je op een knopje drukt?
 
Ik heb een sigma sport gemonteerd, deze zijn zeer nauwkeurig in te stellen en zijn via een bajonetsluiting snel af te nemen.
Ik heb hem ingebouwd in een carbon huis met ledjes voor knipperlichten en
dim/grootlicht.
Zoals martijn al zei kan je de draadjes gewoon verlengen en langs je remleiding laten lopen.
ik heb zelf een klein magneetje in een imbus kop van mijn schijf gelijmd.
Voordeel: licht en dichtbij draaipunt ivm middelpunt vliedende kracht.
full
 
ik denk dat ik het maar ga proberen met zo'n Bc 800 of een Cateye enduro, hebben we weer wat te rommelen ook!

Dank U allen!!!
 
btw...asl je het magneetje isoleert (goede dubbelzijdige tape als bevestigingsmateriaal gebruiken) dan verlies je imho geen magnetisme naar je schijf...
 
Hmmm, ik dat dat zelfs de beste dubbelzijdige tape het magneetje niet vast kan houden. Er komt zoveel kracht op te staan als het wiel hard draait.
 
betere tape kopen :)

maarreh...ik hou het lekker basic...wil eigenlijk geen cockpit maken...gewoon dat computertje midden op mn fatbar...

maar moet mn megagrote oliedrukmeter ook nog erges kwijt B|
 
Ik rijd zelf ook al een tijdje met een Sigma BC800 (ook op de brommer altijd gehad) en dat bevalt echt prima.
Nooit geen gezeik mee gehad met storen, afgezien vd keer dat ik er op de brommer een niet ontstoorde bougie in had zitten, toen deed ie wat raar.

En ik heb het originele sigma lichtje (a 15 euro met batterijen van 5 euro :X ) dr bij en dan is ie 's nachts ook perfect te gebruiken.
 
4 jaar een XL500R gehad met fietscomputer (15gulden) ipv teller (500gulden)
idd snoertje verlengd, magneetje met ty-rip om de spaak (geen schijf)
Nooit problemen gehad
's nachts keek ik met de verlichting van de lantarenpalen :? .

cheap-ass, basic, satisfactory
 
btw...asl je het magneetje isoleert (goede dubbelzijdige tape als bevestigingsmateriaal gebruiken) dan verlies je imho geen magnetisme naar je schijf...
Een elektrische isolator is natuurlijk geen (althans, niet persé) magnetische isolator. Die zijn een stuk zeldzamer.
 
Ik heb ook een sigma BC800 + origineel sigma lampje. Dit heb ik op een klein beugeltje gemaakt. Dat beugeltje is nodig omdat je 'm anders op je stuur moet klemmen met van die o-ring achtige elastiekjes. Dat vond ik nogal waardeloos dus heb ik een beugeltje gemaakt. Ik vind 't echt perfect werken, het is stevig (Na flink wat crossen op de crossbaan inclusief vallen enzo zit ie nog) en je kan dr 's nachts ook op kijken. één minpunt van de BC800 is alleen dat de draadjes héél erg dun zijn. Als je 'm dus wil verlengen moet je 'm solderen en dan een klemmetje eroverheen zetten zodat je de trek belasting niet op het koper hebt want dan is ie zo kapot. Ik heb trouwens niet de originele magneet en sensor gebruikt. Die kreeg ik namelijk nergens goed vastgezet (tie raps en lijm enzo vind ik maar prutserig). Dus heb ik een magneetset van KTM gekocht. Die werken namelijk ook met een sigma teller op de 2002 modellen. Deze sensor kan je mooi bevestigen, want deze heeft schroefdraad. Je boort dus een gaatje in je remklauw en daar tap je draad in. Het magneetje zit in een aluminium houdertje met een groef. Deze zet je vast in een van de gaten in je schijf. Dus geen geklooi met lijm enzo
 
Gisteren heb ik een Sigma sport BC 800 gekocht voor die 17,95 kan ik me geen buil vallen!

Allemaal nogmaals bedankt voor de tips, groetjes!
 
zo...net ook een BC800 gekocht.
Lekker subtiel dinkie enzo.
heb alleen nog geen stuur en schijf waar ie op moet :X

enige jammere is dat ie niet in het NL kan..maar dat maakt eigenlijk ook niet uit.
 
8-)
Op advies van een forum een BC1200 van Sigma gekocht,
snel op nul te zetten en op 2 wielomtrekken instelbaar
(voor je straat wieltjes en je zand wieltjes) en een magneet
van een kastsluiting gebruikt, die kan iets verder van de
opnemer afstaan(tot 10 mm) Voor 22 euries nooit meer
een roadboek afslag missen. :]

Gr Hans
 
zo...net ook een BC800 gekocht.
Lekker subtiel dinkie enzo.
heb alleen nog geen stuur en schijf waar ie op moet :X

enige jammere is dat ie niet in het NL kan..maar dat maakt eigenlijk ook niet uit.

Dat is toch niet zo'n probleem cijfers zijn hetzelfde in het frans italiaans engels enz enz jij had natuurlijk liever gehad dat er geschreven wordt hoe hard je gaat bijv; u gaat nu drie kilometer te hard?

maar alle gekheid op een stokje ook gefeliciteerd met je aankoop en als hij erop zit geef ik wel door hoe het werkt

groeten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan