knutsel werk voor je streerfighter!

fighterfan

MF veteraan
13 okt 2004
15.273
276
Amersfoort
Dag streetfighter doe-het-zelfers :} in dit topic kan je wat leuke iedeen op doen om iets mooi te make van wat onderdelen op je fiets.Besijf wat je er aan gedaan hebt en hoe. :9
Meschien is dit een leuke klus voor somige onder ons.
DSC00656.jpg

ik heb van het orginele (fireblade) wiel de giet naad weg gehaald met de veil en dremel.het is wel een rot werk maar ik vind dat de velg een stuk breder oogt
DSC00657.jpg


DSC00669.jpg
 
was die naad er ook niet voor een beetje stevigheid :?

Een bolle vorm wordt door zo'n klein randje veel en veel steviger dan zonder rand (zie ook de onderzeeers enzo)
 
dat was ook het eerste wat ik me afvroeg.... haakse hoogte maakt sterk...
 
Het eerste wat ik dacht is: maar van mijn velgen blijf je dus af.....
Al moet ik zeggen dat 't best mooi zal worden, maar veiligheid gaat bij mij toch voor :X
 
pfff. dan kan ik hier wel bijna elk onderdeel posten :P

bijna elk onderdeel van mijn fiets is aangepast :P
 
Onmiddelijk.. Heb je wel eens die beelden van de vuurwerk ramp in Enschede gezien? Zoiets maar dan erger, beetje Fallujah/Bagdad.. :)

Weet ik niet, maar kan me wel voorstellen dat hij er niet sterker op wordt..
Dus die velg klapt uit mekander als je boven de 50 km/u ermee gaat rijden ofzo :?
 
T'ja de garantie vervalt wel natuurlijk.

een neef van me stuur ruim twee jaar op een geschoren velg.

en rolt nog steeds....................

cilindertjes dunner maken koppen vlakken hebben ook hun nadelen.
 
en dees dan????? der zit nagenoeg geen naad op en ut zijn dus wel een van de beste velgen op deze planeet.
geloof er niet echt in dat het te zwak word. denk meer dat het van de gietmal is. (dattie lossend gemaakt is) 8-)

full


zolang je de uitlopen van de spaken maar niet weghaald. die zijn wel belangrijk :O
 
en ik heb meteen nog wat. dit kennen een aantal van jullie ook wel maken denkik.
(meeste hebben ut al gezien :+ )

als je de verhouding van de zuigers 1 op 1 neemt kom je redelijk goed uit denkik......

full


ik heb er nu een zuiger van 18mm in zitten. ga er nog een maken maar dan met een zuiger van 16mm
 
Ik heb aan mijn Streetfighter bijna alles zelf gemaakt tot nu toe....

Kroonplaten, risers, remvloeistofpotjes, demper, uitlaatsysteem, subframe, kontje, remschakelset, andere tank, zadel, spiegel, klemmetjes en frame voor kuipje, stuurkuipje.....

Genoeg?

full


SoeF!
 
Laatst bewerkt:
en ik heb meteen nog wat. dit kennen een aantal van jullie ook wel maken denkik.
(meeste hebben ut al gezien :+ )

als je de verhouding van de zuigers 1 op 1 neemt kom je redelijk goed uit denkik......

(Afbeelding)

ik heb er nu een zuiger van 18mm in zitten. ga er nog een maken maar dan met een zuiger van 16mm


Als ik het ff goed zie heb je je koppeling doormiddel van een pomp hydrolisch gemaakt :?

Kan je me dat eens door mailen hoe je dat gedaan heb, mail staat in profiel alvast :}
 
Die naad is een gietnaad jongens een paar vrienden van me hebben het ook er rijd er zelfs een die velg zit er al zo`n 7 jaar in dus ik geloof er niet in dat het slapper word anders waren die vrienden van me ook wel op hun kanus gegaan


MOOI GEDAAN MAN !suz rgv 800 ziet er ook goed uit!!! :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Ik heb aan mijn Streetfighter bijna alles zelf gemaakt tot nu toe....

Kroonplaten, risers, remvloeistofpotjes, demper, uitlaatsysteem, subframe, kontje, remschakelset, andere tank, zadel, spiegel, klemmetjes en frame voor kuipje, stuurkuipje.....

Genoeg?

(Afbeelding)

SoeF!

Zo te zien zitten er imitatie K/N filters op, de meesten hebben het nadeel dat het gat aan de binnenkant veel te klein is, ze kosten daarom ook best wel wat vermogen.
Kijk eens of dat bij jou ook zo is.
Ik zou je ook aanbevelen om de uitlaat te wijzigen vanaf de collector, dit is een belangrijk gedeelte v/d uitlaat, hierachter mogen niet te snel abrubte knikken en bochten komen, dit levert vaak een niet vloeiend accelererende motor op, en 't kost helaas vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb aan mijn Streetfighter bijna alles zelf gemaakt tot nu toe....

Kroonplaten, risers, remvloeistofpotjes, demper, uitlaatsysteem, subframe, kontje, remschakelset, andere tank, zadel, spiegel, klemmetjes en frame voor kuipje, stuurkuipje.....

Genoeg?

(Afbeelding)

SoeF!


Soef...wanneer ga je die kont nu eens warmstoken en terugbuigen? 8-)


















:+ ...ik rij...euh....sleutel Guzzi dus daar is vast wel wat op te verzinnen...
 

Nee Soef...bij een tegestribbelende Italiaan noemen we het karakter en pik je het maar bij een ander soort fiets, zei niet Japanner!!, ligt dat weer heel anders...
 
Terug
Bovenaan Onderaan