Zal die snert TDM ooit nog rijden op een OBT :-)

hplaverda

MF veteraan
24 sep 2002
22.952
10
Onderzoek TDM met vastloper topic

Om een lang verhaal kort te maken:
Tijdens een OBT ontmoeten ik een Muis en een benedenlander die graag zelf ooit weer eens zelf zouden willen motorrijden :P
De benedenlander had geen motor en het Muisje had een TDM waar nogal wat pech mee was geweest en nu was dat ding vast gelopen op de terugweg vanaf de megameeting in 2003 maar geen pleuro's om ding te laten maken......Types probleem voor HP dus... :) ....
Benedenlander had snel via mij weer een motor dus dat was opgelost...ding heeft nu wel wat kleine problemen maar die repareer ik ooit wel weer eens voor hem.
De TDM had ik aangeboden eens open te maken voor onderzoek en dan te kijken wat er aan te doen was en of het zin heeft er nog geld tegenaan te gooien.....HP is gratis......kortom vorige maand hier op MF wat vervoer discussie over de TDM en ding staat nu bij mij voor onderzoek. :+
Zal het gebeuren hier plaatsen en hoop op hier en daar wat hulp bij problemen of steun bij vinden goedkope oplossingen.
full

Om deze TDM gaat het dus. Ding staat vast als een huis en heeft eerder een warmloper gehad bij vorige eigenaar en in 2003 na revisie dus ook bij Muis.
 
Laatst bewerkt:
Eerste taak was dus de TDM ophalen....kar bij buurman van neef geleend en neef zelf ook maar meegenomen als til hulp :+
full

Let maar niet op die lelijke zwarte kale ouwe vent....die liep toevallig langs :+
 
Laatst bewerkt:
Thuis gekomen heb ik eerst maar ens wat plastic eraf gehaald en het gifgroene vocht afgetapt.
full
 
Tijdens vocht aftappen vielen mij al twee dingen op
1...oliepeil glas laat geen enkel niveau zien....is mogelijk slecht voorteken.
2...Uitlaatklem was door gerot en ooit is uitlaatlekkage met tape dicht gepropt.
3..Vorig revisie figuur heeft ruim gebruik gemaakt van vloeibare pakking en zo te zien mogelijk hier en daar veeeeeeeeeeel te ruim.
full
 
is die TDM doodgegaan door verkeerd oliepeilen ?

(schijnt lopend te moeten bij die dingen toch ??)
 
Ben direct gaan slopen om eerst de cillinders te zien alvorens het gehele blok open te maken. Dit i.v.m. mogelijk gebroken nokkenas ketting,kromme kleppen of vast geslagen zuigers met mogelijk kromme krukas.
full
 
ook in de kop kwam ik alweer de losse pakking slierten tegen.
Zie bij het bruine vloeistof gat b.v
full
 
Aangezien een TDM ten opzichte van een Laverda de rij eigenschappen heeft van een pot appelmoes O-)

was iets om de carbs af te dekken snel gevonden... :) :+
full
 
wie heeft die revisie gedaan dat er vloeibare pakking is gebruikt :?
Beun de haas denk ik. ;) (alhoewel er toch echt wel plekkies zijn waar je sowieso vloeibaar moet gebruiken volgens mij :? )

Ik hoop dat er een bout uit een as is gelopen die vast zit tegen het carter. Was bij mij bij 't 1e obt. Scheelt hoop knaken om op te lossen. ;)


Veel succes! :}
 
Nokkenasjes eruit gehaald..zal ik later posten maar waren redelijk mooi.
full
 
Beun de haas denk ik. ;)
Was een bovag-bedrijf zogoed als ik me herinner...

Helaas is door omstandigheden(ik hoor daar al roepen: DOM, maar je weet niet wat er allemaal heeft afgespeeld.... ;) .....)niet op de garantie ingegaan.

Muisje zal later posten, is met zoonlief naar het AMC voor onderzoekje


valt het op dat ik in de verdediging ga :?

:P :9
 
Laatst bewerkt:
Cillinder kopje lag er nog redelijk snel naast.
full

Duurt bij deze Jap ongeveer 4 uur langer dan bij een gewone motor :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan