gs750 of gsx1100 blok in een GS1000 frame kan dat

fighting

MF'er
25 okt 2003
78
0
Boxmeer
Hallo,

Ik weet niet of ik hier zo binnen mag vallen met mijn vraag; maar ik hoor 't wel!

Weet iemand of ik zondermeer een GSX1100(1982) of een GS750(1981) in een GS1000E frame(1979) kan hangen ?

Indien Ja, wat moet ik aanpassen ?


Alvast bedankt
 
Dat moet gaan lukken.

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar de aanpassingen zijn minimaal. Ik weet dat er medeforummers zijn die dit gedetailleerd kunnen vertellen en die zullen zeker reageren.
;)

Wat ben je precies van plan?
 
Dat kan inderdaad, een kennis van me heeft deze 7/12

full


GS750 met een Katana 1100 blok met bigbore.
Als je het gaat doen kan ik wel om maten en aanpassingen vragen ok?
 
Gaaaaaaaaaf ding!!!! Helemaal Old Skool.

Maar als ik me niet vergis past een GS 1000 blok zo in een GS 750 frame, dus andersom zou dan ook moeten lukken. GSX blok past ook, maar misschien moeten dan de bevestigingspunten iets aangepast worden.
Het kan nooit erg ingewikkeld zijn want er zijn er inmiddels zat omgebouwd.
 
Kan. Zie ook www.gs4.co.uk onder de "Tech sectie". Maar wees snel want januari 2005 is de site weg!

Enige wat je hoeft te wijzigen is de onderste motorsteun.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een GS1000 (aug.1980) sloper staan waar ook een GSX1100 blok in zat en daar hadden ze alleen op de onderste frame buizen steuntjes bij gelast
 
Aangezien ik er nog niet aan was begonnen kon ik nog niet antwoorden, maar nu dus wel.
Ben momenteel bezig met een GSX1100EFE in een GS1000-frame te plaatsen. Dit gaat dus prima. Enkel de onderste steun (voorzijde) aan de aandrijfkant behoeft aanpassing. Nagenoeg alle onderblokken van de GS en de GSX zijn hetzelfde gebleven...

EFE3.jpg
 
Aangezien ik er nog niet aan was begonnen kon ik nog niet antwoorden, maar nu dus wel.
Ben momenteel bezig met een GSX1100EFE in een GS1000-frame te plaatsen. Dit gaat dus prima. Enkel de onderste steun (voorzijde) aan de aandrijfkant behoeft aanpassing. Nagenoeg alle onderblokken van de GS en de GSX zijn hetzelfde gebleven...

(Afbeelding)

Hee Spike, ziet er leuk uit. Alleen je mist nog een T-stuk met balhoofdlagers....

8-)
 
Dank u! Heb inmiddels al een stuurpin gevonden/aangeboden gekregen.
Goedkoper kon niet... *D
heb ik jou toevallig aan de telefoon gehad?
 
Ik heb ooit in 1979 een GS 1000 gehad en wil eigenlijk zo'n ding wel weer terug (uit jeugdsentiment of toch tweede jeugd/penopauze/midlifecrisis!?!? - who cares)
Van een beetje werk ben ik niet vies, maakt me niks uit.
Waar kopen jullie dit soort motoren? Marktplaats / buitenland of zijn er andere wegen?
 
Waar kopen jullie dit soort motoren? Marktplaats / buitenland of zijn er andere wegen?
Op marktplaats worden nog regelmatig GS 1000's aangeboden, in uiteenlopende staat en voor redelijke bedragen. Niet alleen bij rubriek Suzuki kijken maar ook bij oldtimers, motoren.
 
Op marktplaats worden nog regelmatig GS 1000's aangeboden, in uiteenlopende staat en voor redelijke bedragen. Niet alleen bij rubriek Suzuki kijken maar ook bij oldtimers, motoren.


Thanx! Ik kwam recentelijk op MF deze foto tegen en die bracht een raar kriebelend en prikkelend gevoel in de onderbuik teweeg.... Zoiets zou ik wel willen maken.
full
 
Ik wil even iedereen bedanken voor de genomen moeite voor het beantwoorden van mijn vraag.

Het is mij inmiddels duidelijk. Het gaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan