Mijn Diversion beetje verbeteren..

Elrond

Rookie
24 feb 2004
26
0
Belgie
Hey allemaal,

Ik rijd sinds een jaartje of twee met een Diversion 600S. Fijne beginnersmoto, maar er zijn een paar dingen die stilaan een beetje mijn voeten uithangen en waar ik deze winter wat wil aan (proberen te) verhelpen:

- het eeuwige gerammel in de kuip: tussen 3500 en 4000 rpm rammelt er 'iets' in de kuip. Ik weet dat wel meer Diversions (zo niet allemaal) dat hebben, maar is er iemand ooit in geslaagd om dat gerammel de wereld uit te helpen? Ik vind de oorzaak / exacte plaats van dat gerammel maar niet.

- De slappe voorvork: mijn divi is er eentje uit '95, dus met de oudere voorvork (vanaf 96 kregen ze een betere) en een enkele remschijf vooraan. Wie heeft er al geëxperimenteerd met andere vorkolie en/of andere veren? Wat zijn de bevindingen en de kosten? Welk merk is een aanrader?

- Moeilijk starten als hij een tijdje heeft stilgestaan: de beste remedie is uiteraard 'zorgen dat hij niet lang stilstaat', maar zijn er ook andere?

Ziezo, ik zou het erg appreciëren mocht iemand me wat tips kunnen geven. De flauwe plezante die afkomt met 'koop een goeie moto' mag zich die moeite besparen, dat zit er sowieso niet in. Al bij al vind ik het een fijne moto, op die enkel gebreken na.

Alvast bedankt voor de tips!
Roel :]
 
Je gerammel :?
Een stukje foam oid op maat snijden/knippen (strookje) en dat tussen de kuip(ruit) en je tellermeuk doen.

Rest zal een ander moeten beantwoorden :P
 
Hoi,

Ik kan helaas weinig zeggen over het verschil tussen de oude voorvork met enkele schijf en de nieuwe (dikkere) voorvork met dubbele schijven.

Wel kan ik zeggen dat na het installeren van nieuwe progressieve veren voor en achter, het weggedrag onvoorstelbaar is verbetert! (mijn divi heeft de nieuwe voorvork)