83 jarige dame bestolen van 19 klassieke motoren

100kb

MF veteraan
20 mrt 2005
1.206
1
het Hart van de Achterhoek
Op verzoek van ons zeer gewaardeerde f800riders.org lid greyerbeard wil ik jullie aandachten en hulp graag vragen bij het volgende:

Afgelopen donderdag is mevrouw Joyce Cobbing woonachtig in de UK bestolen van 19 van haar mooiste en dierbaarste klassieke motoren.

Een artikel met de details (in het Engels) vindt je in de Guardian.

Greyerbeard kent de dame persoonlijk en leeft met haar mee (net als alle liefhebbers lijkt me).

Hij roept alle liefhebbers van klassieke motoren op om uit te kijken naar eventuele aanbieders van één van de hieronder genoemde motoren en als je iets denkt te weten dit te melden aan de politie.

Het betreft een aantal zeer zeldzame (sommige zelfs volledig unieke) motoren die in de UK dusdanig bekend zijn dat ze onverkoopbaar zijn. De totale waarde van de 19 motoren wordt geschat op 125.000 pond!!

1904 Humber, 4hp. V-twin. Reg. AB2607.

1911 Hobart, Ladies Model, 300cc, Reg. AR2945

1913 Humber, Reg. EH554.

1913 Douglas, Ladies Model. Reg. KT1703

1915 Brough, Ladies Model, in line Flat twin, 500cc Reg. AT2885

1915 Douglas. Reg. CT4454.

1921 Moto Gillet, 350cc. No Reg.

1921 Alcyon Acynette, 90cc. Ladies Model. No Reg, Wheels missing.

1923 Zenith-JAP, 680cc. V-Twin. Fuel tank missing. Reg. KH4513

1924 Calthorpe. Reg. PH569.

1925 Velocette,EL, Ladies Model, 3-Speed. Reg BC8928

1926 Moto Guzzi, 500cc. Reg. KC9654

1926 Rex Acme-Jap, V-Twin. Reg. RT2251

1927 New Imperial, 250cc. Reg. KH4513

1927 BSA, 350cc. OHV. Reg. NX8103

1932 Moto Guzzi, 175cc, Model P, No Reg.

1932 Frera, 225cc. No Reg

1946 Ariel Red Hunter.1946, 500cc, Reg UAS872.

1950 Moto Guzzi, Motoleggera.48cc, No Reg.

Ik hoop op julie medewerking met het zo breed mogelijk verspreiden van deze oproep onder de liefhebbers van klassiekers opdat Joyce ooit weer met haar lievelingen herenigd kan worden.
 
Dan moet je je motorgeschiedenis bijspijkeren B| :P
[me="Kofferrek"]kent er ook niet één :+[/me]


Lijkt mij dat zulke motoren overal onverkoopbaar zijn. Ik gok dat ze nu ergens in een priveverzameling zijn verdwenen.

Waarom heb ik niet zo'n oma? :/
 
Ja dat denk ik ook, gejat in opdracht van een of andere louche verzamelaar, maar goed ik wil toch mijn steentje bijdragen aan het zo groot mogelijk maken van de kans dat ze ze terug krijgt en daar leek me het klassieker forum van MF een geschikte plaats voor!

Ik blijf voor haar duimen :)

Toevoeging:

Alle tips kunnen gemeld worden bij:

Detective Constable Emma Skeen

Tel- (01452) 335200 (0044 1452 335200)

e-mail emma.skeen@gloucestershire.police.uk
 
Laatst bewerkt:
full
---> de dame in kwestie

zeer trieste zaak.. hopelijk krijgt niemand het idee de rest op te gaan 'halen' .. :(
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je je motorgeschiedenis bijspijkeren B| :P
[me="Kofferrek"]kent er ook niet één :+[/me]


Lijkt mij dat zulke motoren overal onverkoopbaar zijn. Ik gok dat ze nu ergens in een priveverzameling zijn verdwenen.

Waarom heb ik niet zo'n oma? :/

ik heb in de classic bike al eens artikeltje gelezen van een gestolen engelse motorfiets die compleet in harderberg werd aangeboden.
zonder kenteken zijn die dingen overal makkelijk te verhandelen.

anders zijn er altijd mensen op zoek naar een vooroorlogs blokje of een stel wielen.
er is goed geld mee te verdienen.
goede oproep, misschien dat iemand iets uit de lijst terugziet.
 
Dan moet je je motorgeschiedenis bijspijkeren B| :P
[me="Kofferrek"]kent er ook niet één :+[/me]


Lijkt mij dat zulke motoren overal onverkoopbaar zijn. Ik gok dat ze nu ergens in een priveverzameling zijn verdwenen.

Waarom heb ik niet zo'n oma? :/

koffer, dat valt me tegen.
een merk als brough ken je toch wel? lawrence of arabia weetjewel!
douglas, van die boxertjes, echt niet?
misschien moeten we eens een klassiekerwiki/forum starten
 
Dat is in USA

Geen korte aktie's mogelijk

Als dat hier gebeurd, bellen

Dat behoor je niet te doen, en helemaal niet bij zo'n mens.

Dan legt de dader het zelf af, en gaan we weer 4 jaar op kamers wonen
 
Nou zo'n heks mag toch ook verzamelen?

Ik heb een oom, die is in de 70 en heeft er ik meen, 86, heeft er een aparte kelder voor aan laten leggen, en de andere 4 etage'sstaan ook vol, allemaal italiaans spul.

Ouderen hebben ook rechten, ik dus ook, krijg er volgend jaar weer 4 vrije dagen bij!!
 
Eigen schuld, dikke bult. Wat moet zo'n oud mens ook met zoveel moois!
Nu staan ze allemaal bij mij in de schuur... Oeps, versproken. He, verdikke.
 
Alleen zijn dit de Brough's van pappa George, niet de Brough Sup's waar Sir Lawrence (zichzelf) op (dood)reed....

wiki
George Brough (pr. bruhf), (April 21, 1890–1969), was a motorcycle racer, world record holding motorcycle and automobile manufacturer, and showman. He was known for his beautifully hand-crafted, powerful, and expensive Brough Superior motorcycles. His devotion as a racer and showman won over the hearts those who pursued and could afford the fastest and most prestigious motorcycles that money could buy.

In 1928, George Brough recorded the speed of 130.6 mph at Arpajon, unofficially the world's fastest speed on a solo motorcycle.

er is maar één brough, of bedoel je dat deze dame oudere modellen had, pré superior?
dat was ook mijn hint, het merk, niet het model.
 
koffer, dat valt me tegen.
een merk als brough ken je toch wel? lawrence of arabia weetjewel!
douglas, van die boxertjes, echt niet?
misschien moeten we eens een klassiekerwiki/forum starten

Brough superior ken ik wel ;)
en moto guzzi heb ik volgens mij ook wel eens van gehoord :?
Maar de genoemde modellen zijn mij volslagen onbekend -O-
 
wikier is maar één brough, of bedoel je dat deze dame oudere modellen had, pré superior?
dat was ook mijn hint, het merk, niet het model.


Niet waar, TripleXS heeft gelijk.
Pa Brough maakte motorfietsen onder z'n eigen naam, ik dacht dat zoonlief ook in de firma werkte.
Hoe dan ook, er kwam een flinke ruzie, zoonlief ging op z'n eigen houtje verder en noemde zijn motorfietsen Brough Superior om hiermee aan te geven dat deze motoren dan ook 'Superior' waren t.o.v. de Broughs van zijn vader.
Het merk Brough van pa was daarna ook snel verdwenen.
 
ok, lesson taken.

blijft over mijn verbazing dat er kennelijk motorrijders zijn die nog nooit van het merk gehoord hebben.
halflive is bang dat er straks een generatie motorrijders is die nooit van Norton BSA en Triumph gehoord hebben :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan