Forte Red Chain Grease - zin of onzin?

_P_

Banned User
1 apr 2004
4.389
0
Limburg
forte.jpg


Van ons aller motoport website:


Een ketting moet onder alle omstandigheden soepel blijven. Op het moment dat een ketting heet wordt, hecht kettingvet minder goed en kan het eraf geslingerd worden. Forté heeft hier iets op gevonden: Red Chain Grease.

Vet zonder smeltpunt, waardoor het niet vloeibaar wordt als de temperatuur van de ketting stijgt en zo de slijtage van ketting en tandwielen tot een minimum beperkt. 500 gr. € 15,77.


Niet het zoveelste zwaai/kleed/smeertopic, maar de vraag of iemand ervaring heeft met dit spul? Kan alleen info vinden bij Motoport, of het moet onder een andere naam verkocht worden over 's land's grenzen.. En de motoport-info blijft beperkt tot de prijs, € 15,77 per 500gr.
 
Even reageren.
Heb helaas geen ervaring met die nieuwe kettingvet wat ik wel weet is dat hoofdzakelijk de oudere motorrijders onderons heilig geloven in gebruik van kettingvet.
Gebruik zelf pas kettingspray van Shell advance ultra dus weet nog niet of deze goed werkt (komt als beste uit de bus in promotor).
Las dat je uit Echt komt, misschien komen we elkaar nog eens tegen ;) ;) .
full
 
Heb nog geen ervaring met het vet zoals het hierboven wordt afgebeeld, heb het bewuste potje wel zien staan bij Safe Motors hier in Apeldoorn :)

Gebruik zo af en toe zelf wel eens van dat ketting vet wat in een groenige bus zit, en de kleur van het vet is wittig, dat blijft naar mijn idee wel aardig zitten en werkt ook goed, het is alleen wat duurder als bovengenoemd vet, meen iets van 20 euro per pot (pot is wel groter) :)

Dat "echte" vet gebruik ik overigens alleen maar als ik tijd heb om ff goed me ketting te smeren, voor het haastige smeer en spuit werk gebruik ik de kettingspray van Shell Advance :)
 
Dat potje lijkt wel wat op Duckhams, maar dat vet is wit van kleur. Duckhams vet gebruik ik al jaren want het blijft langer zitten dan spul uit een spuitbusje en is een stuk goedkoper (pot gaat erg lang mee). Zoals gezegd hecht het wel een stuk beter als je ketting nog warm is en je moet het er dun opsmeren. Ik zou gewoon eens zo'n pot vet proberen.
 
Dat potje lijkt wel wat op Duckhams, maar dat vet is wit van kleur. Duckhams vet gebruik ik al jaren want het blijft langer zitten dan spul uit een spuitbusje en is een stuk goedkoper (pot gaat erg lang mee). Zoals gezegd hecht het wel een stuk beter als je ketting nog warm is en je moet het er dun opsmeren. Ik zou gewoon eens zo'n pot vet proberen.


Waar haal jij nog Duckhams vandaan? Zover ik weet wordt dat helaas al jaren niet meer verkocht ;(
 
Kilopotten vindt ik wel erg groot, het is niet alleen goed spul maar je doet er ook nog eens een eeuwigheid mee.Ik geloof dat ik met een klein potje iets van 3 seizoenen deed. Volgende keer dat ik in de buurt van Bodegraven ben even langs bij Goedhart en een potje ophalen. Bedankt allemaal voor de info.
 
Nog even reageren.
Vond vandaag een pot Duckmans met kwast erin in de garage was ik helemaal vergeten (gekregen van iemand die zijn motor had ingeruild voor auto :? ).
Heb die maar heel even (had niets anders)gebruikt voor mijn vorige motor.
Was inderdaad zuinig in gebruik verder kan ik er niets meer over zeggen, sorry.
Je mag hem gratis komen halen, als je de pot wil mail mij dan even.
 
Ik heb geen ervaring met dit goedje; gebruik zelf altijd Castrol of Motul spray. De opmerking "geen smeltpunt" slaat alleen nergens op. Als het vet niet smelt bij een hoge temperatuur dan wordt het wel hard, er veranderd altijd iets wanneer de temp. stijgt. Betekent natuurlijk niet dat het slecht spul is. Alleen die opmerking is BS.
 
Nog even reageren.
Vond vandaag een pot Duckmans met kwast erin in de garage was ik helemaal vergeten (gekregen van iemand die zijn motor had ingeruild voor auto :? ).
Heb die maar heel even (had niets anders)gebruikt voor mijn vorige motor.
Was inderdaad zuinig in gebruik verder kan ik er niets meer over zeggen, sorry.
Je mag hem gratis komen halen, als je de pot wil mail mij dan even.


Profiel van Mausrock:

Emailadres : onzichtbaar. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan