84e Dutch TT Assen: 28 juni 2014

Wie pakt de winst af van die duivelse MM !!!!!!!

  • Rossi

    Stemmen: 53 66,3%
  • Lorenzo

    Stemmen: 11 13,8%
  • Pedrosa

    Stemmen: 9 11,3%
  • Bradl

    Stemmen: 3 3,8%
  • Bautista

    Stemmen: 1 1,3%
  • Dovisiozo

    Stemmen: 1 1,3%
  • Po Espargaro

    Stemmen: 0 0,0%
  • Aleix Espargaro

    Stemmen: 1 1,3%
  • Smith

    Stemmen: 1 1,3%
  • Ianone

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    80
Een TT-bezoek biedt gewoon niet een totaalervaring. Iedereen haalt er wel iets wat-ie hebben wil (coole races, een zuipweekend, een scherm, ruimte, merchandise) maar het is heel moeilijk om ál deze dingen mee te pakken in een weekend. Het lijkt heel erg alsof je een keuze moet maken uit alles wat de TT te bieden heeft, en "alle bovenstaande antwoorden" is haast bewust weggekrast.
Juist niet, maar dan moet men wel een heel weekend gaan (of twee dagen, zo je wil). Als je de trainingsdag meepakt heb je op die dag heerlijk rustig de tijd bij Bavaria stands om je veel te dure biertje te laten inschenken en je magere broodje kebab te bestellen voor wederom veel te veel geld. Aangezien niets plaatsgebonden is heb je tijdens de trainingen zelfs heerlijk de tijd om een ronde om het circuit te lopen en daarbij de merchandising standjes aan te doen.

Voor hen die alleen op de racedag komen, moeten niet verwachten dat op dezelfde manier alle 90,000 bezoekers doorlopend bier en voedsel bestellen kunnen. Die capaciteit is er gewoonweg niet. Dat er op de achterzijde van het circuit best wel wat meer van die standjes bij kunnen, ben ik met iedereen eens. Die lijken er daar haast niet te staan, is met de superbikes al zo maar met de TT zit het daar dus wel vol en dus mag daar best wat meer geboden worden.

Maar ook voor die schermen is het voor mij toch net zo als iemand hier eerder schreef: je betaald voor een plek op het gras maar verwacht wel dezelfde service die iemand krijgt die het dubbele betaald... Get real, zo werkt het nu eenmaal niet. Dan moet je inderdaad een stukje lopen voor je t-shirtje van Pedrosa of zo...

Overigens niet gericht tot jou, maar dat had je al wel door denk ik. ;)
 
Voor hen die alleen op de racedag komen, moeten niet verwachten dat op dezelfde manier alle 90,000 bezoekers doorlopend bier en voedsel bestellen kunnen. Die capaciteit is er gewoonweg niet. Dat er op de achterzijde van het circuit best wel wat meer van die standjes bij kunnen, ben ik met iedereen eens. Die lijken er daar haast niet te staan, is met de superbikes al zo maar met de TT zit het daar dus wel vol en dus mag daar best wat meer geboden worden.
Ik typte wel "een weekend" maar bedoelde wel de racedag. Een willekeurig pretpark in Nederland weet toch ook alle gasten van eten en drinken te voorzien. In iedere stad op iedere hoek een rijdende frietkraam, maar tijdens zo'n festijn waar tienduizenden op afkomen zijn ze moeilijk te vinden of vragen ze belachelijk veel geld. Ik denk dat dat echt wel beter / toegankelijker kan.

Maar ook voor die schermen is het voor mij toch net zo als iemand hier eerder schreef: je betaald voor een plek op het gras maar verwacht wel dezelfde service die iemand krijgt die het dubbele betaald... Get real, zo werkt het nu eenmaal niet. Dan moet je inderdaad een stukje lopen voor je t-shirtje van Pedrosa of zo...
Je betaalt voor een race, en krijgt... Nou ja, je kunt de race niet volgen, je krijgt voor 40 euro een stuk gras. Hoe je het ook wendt of keert, da's geen goede deal wat mij betreft. Misschien voor de sfeerproevers, maar niet voor de racefanaten. De hoofdtribunes bieden toffe bochten, bieden leuke extra's als zicht op paddock / start / finish, een stoeltje / vaste plek... Ik denk dat er best nagedacht mag worden over wat je je klanten aanbiedt.

Overigens niet gericht tot jou, maar dat had je al wel door denk ik. ;)
Uiteraard. Ik vind 't altijd wel interessant om een TT-bezoek te zien als betalen voor entertainment / service, zonder de oogkleppen van "zo is de TT nou eenmaal". Zal wel een never-ending story worden dat zich jaarlijks blijft herhalen. In ieder geval tot 2022 ofzo, toch? :+
 
Laatst bewerkt:
Nu lees ik veel 'dit had beter gekund' verhalen, maar koppelen deze personen dit ook terug aan de organisatie van de TT zelf? Ze kunnen het niet ruiken namelijk... En ik zou er ook niet op rekenen dat de standhouders terugkoppelen dat ze uitverkocht waren om 14u 's middags.
 
Nu lees ik veel 'dit had beter gekund' verhalen, maar koppelen deze personen dit ook terug aan de organisatie van de TT zelf? Ze kunnen het niet ruiken namelijk... En ik zou er ook niet op rekenen dat de standhouders terugkoppelen dat ze uitverkocht waren om 14u 's middags.
Ik heb een mail in mijn inbox gehad met een enquête, maar tegen de tijd dat ik die wilde beantwoorden hadden ze al genoeg respondenten. Geen fans van big data, denk ik. :+
 
Als jij al zo lang niet op de racedag bent geweest, weet jij dus ook niet dat ze niet bij bosjes in de sloot liggen...volgens mij is dat veel minder dan zeg 10 jaar terug.....

Enige wat ik jammer zou vinden is als de tt zaterdag,zondag zou worden....

Ik denk dat ik 6 a 7 jaar niet meer naar de racedag zelf ga. De laatste keer dat ik dat deed werden her en der stukken talud in de fik gestoken door het landbouwzeil aan te steken en moesten op die plekken overal de beveiligers ingrijpen. Mijn maat en ik keken kennelijk nogal wat geërgerd naar een stel dronken boeren, waarop we te horen kregen dat je maar lekker thuis moest kijken als je niet wil zuipen. Geen idee kennelijk dat je juist entree betaalt voor een race te zien ... en natuurlijk het naar je zin te hebben zonder de boel te verzieken voor anderen. Wat mij betreft was het toen erg genoeg geweest en heb ik besloten niet meer naar de racedag te gaan.

Bijkomend voordeel ... sinds een aantal jaren is fotograferen mijn hobby en dat kan niet op de racedag door de drukte en ik vind dat ik het niet kan maken om voor iemands neus te gaan staan voor een paar plaatjes.

Overigens als ik kijk naar 18 jaar terug toen er nog bankstellen de taluds op gingen, steigers werden gebouwd en BBQ's op de baan werden gehouden ... zag ik stukken minder van dit soort asociaal gedrag. Natuurlijk werd er gekotst, herrie gemaakt en weet ik wat allemaal maar je werd niet min of meer weggejaagd. Lees ik de reacties her en der dan is het alleen maar erger geworden. Je hebt uiteraard gelijk dat ik dat niet uit eigen ervaring weet.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik 6 a 7 jaar niet meer naar de racedag zelf ga. De laatste keer dat ik dat deed werden her en der stukken talud in de fik gestoken door het landbouwzeil aan te steken en moesten op die plekken overal de beveiligers ingrijpen. Mijn maat en ik keken kennelijk nogal wat geërgerd naar een stel dronken boeren, waarop we te horen kregen dat je maar lekker thuis moest kijken als je niet wil zuipen. Geen idee kennelijk dat je juist entree betaalt voor een race te zien ... en natuurlijk het naar je zin te hebben zonder de boel te verzieken voor anderen. Wat mij betreft was het toen erg genoeg geweest en heb ik besloten niet meer naar de racedag te gaan.

Bijkomend voordeel ... sinds een aantal jaren is fotograferen mijn hobby en dat kan niet op de racedag door de drukte en ik vind dat ik het niet kan maken om voor iemands neus te gaan staan voor een paar plaatjes.

Overigens als ik kijk naar 18 jaar terug toen er nog bankstellen de taluds op gingen, steigers werden gebouwd en BBQ's op de baan werden gehouden
... zag ik stukken minder van dit soort asociaal gedrag. Natuurlijk werd er gekotst, herrie gemaakt en weet ik wat allemaal maar je werd niet min of meer weggejaagd. Lees ik de reacties her en der dan is het alleen maar erger geworden. Je hebt uiteraard gelijk dat ik dat niet uit eigen ervaring weet.

Precies , ik kom ook al zo'n 20 jaar niet meer op de race dag en QP is geweldig lekker 't circuit 10 keer in de rondte , maar inderdaad vroegen volop bieren op de baan en rollebollen met de wijffie's want het asfalt bleef altijd lekker warm.
 
Ik dacht, ik stop maar met zeiken, anders krijgt het weer zo'n negatieve lading. En dat terwijl ik zaterdag een hele leuke dag heb gehad :Y

Maar zie dat er toch wel meer zijn die mijn mening delen op bepaalde minder leuke punten, als: Commercie, regeltjes, gebrek aan spektakel op de baan en teveel "spektakel" naast de baan.

Wat me opvalt is ook klachten over gebrek aan eten achterop het circuit. Het klopt dat het in vergelijking met GT tot Haarbocht achterop wat karig is. Maar je hebt natuurlijk de mogelijkheid om gewoon je eigen bammetjes of broodjes mee te nemen. Doe ik eigenlijk altijd. Scheelt ook een hoop centjes a/h einde van de dag, je hoeft niet in de rij te gaan staan en hebt minder last van mensen die niet meer op hun benen kunnen staan na 2 biertjes :)
 
Precies , ik kom ook al zo'n 20 jaar niet meer op de race dag en QP is geweldig lekker 't circuit 10 keer in de rondte , maar inderdaad vroegen volop bieren op de baan en rollebollen met de wijffie's want het asfalt bleef altijd lekker warm.

Dan ben je zo ongeveer de laatste keer geweest in het afscheidsseizoen van Kevin Schwantz?
 
Ik dacht, ik stop maar met zeiken, anders krijgt het weer zo'n negatieve lading. En dat terwijl ik zaterdag een hele leuke dag heb gehad :Y

Maar zie dat er toch wel meer zijn die mijn mening delen op bepaalde minder leuke punten, als: Commercie, regeltjes, gebrek aan spektakel op de baan en teveel "spektakel" naast de baan.

Wat me opvalt is ook klachten over gebrek aan eten achterop het circuit. Het klopt dat het in vergelijking met GT tot Haarbocht achterop wat karig is. Maar je hebt natuurlijk de mogelijkheid om gewoon je eigen bammetjes of broodjes mee te nemen. Doe ik eigenlijk altijd. Scheelt ook een hoop centjes a/h einde van de dag, je hoeft niet in de rij te gaan staan en hebt minder last van mensen die niet meer op hun benen kunnen staan na 2 biertjes :)

Ach ... dat het achterop het circuit karig is, ben ik het helemaal mee eens. Maar ook ik heb een tas met eten en drinken bij mij. Als je trouwens last hebt van weinig vertier en eten en drinken op het gehele circuit, dan kunnen die mensen beter helemaal maar niet naar de WSBK, BSB en het ONK komen want dan is er echt helemaal niks achterop te vinden. Ja als je geluk hebt een dixie _O-

Maar ik besef mij wel dat de TT meer is dan alleen motorsport. Dat meer je gewoon aan het publiek en de campings. Ieder zijn lol ... voor mij alleen niet meer op de racedag.
 
Als we dan toch ouwe koeien uit de sloot halen ... toen fotograferen nog analoog gebeurde en de hekken nog laag waren en de baan betreden kon ( nee niet mocht ) worden *O*
full
 
kijk en dit maakt de TT zo leuk



IMG_1426-Border_zps3a535c84.jpg








de wachttijden bij de kramen zou met gemak verkort kunnen worden, als de uitbaters de moeite nemen om enig systeem in hun verkoop te gooien, 4 uitzendkrachten die als blinde kippen door een kraam heen hollen maakt 't niet sneller.
bij de ijsspeedway hebben ze het al begrepen, 1-2 man die bakken, tappen etc, de rest staat aan de balie en verkoopt en pakt weg wat klaar ligt ... gaat vele malen sneller, heb de organisatie al eens gemaild om eea uit te leggen ...en idd oostindisch doof geen enkele reactie dus .... het jaar erop nog steeds klote ... koop er dus niets meer




nu had ik het dit jaar wat makkelijker .... O-)

stond iets dichterbij zeg maar

IMG_2454-Border_zpsd83a9bc5.jpg



IMG_2419-Border_zps2017f77a.jpg
 
kijk en dit maakt de TT zo leuk



[afbeelding]







de wachttijden bij de kramen zou met gemak verkort kunnen worden, als de uitbaters de moeite nemen om enig systeem in hun verkoop te gooien, 4 uitzendkrachten die als blinde kippen door een kraam heen hollen maakt 't niet sneller.
bij de ijsspeedway hebben ze het al begrepen, 1-2 man die bakken, tappen etc, de rest staat aan de balie en verkoopt en pakt weg wat klaar ligt ... gaat vele malen sneller, heb de organisatie al eens gemaild om eea uit te leggen ...en idd oostindisch doof geen enkele reactie dus .... het jaar erop nog steeds klote ... koop er dus niets meer




nu had ik het dit jaar wat makkelijker .... O-)

stond iets dichterbij zeg maar

[afbeelding]


[afbeelding]
Phoe hee
Wat een lelijk geblondeerd wijf.
en nu krijg ik een bak commentaar
 
Als we dan toch ouwe koeien uit de sloot halen ... toen fotograferen nog analoog gebeurde en de hekken nog laag waren en de baan betreden kon ( nee niet mocht ) worden *O* [afbeelding]

Gaaf man :}
Dat komt nooit meer terug zo. Kan misschien ook niet, maar gaaf was het zeker :}
 
kijk en dit maakt de TT zo leuk



[afbeelding]







de wachttijden bij de kramen zou met gemak verkort kunnen worden, als de uitbaters de moeite nemen om enig systeem in hun verkoop te gooien, 4 uitzendkrachten die als blinde kippen door een kraam heen hollen maakt 't niet sneller.
bij de ijsspeedway hebben ze het al begrepen, 1-2 man die bakken, tappen etc, de rest staat aan de balie en verkoopt en pakt weg wat klaar ligt ... gaat vele malen sneller, heb de organisatie al eens gemaild om eea uit te leggen ...en idd oostindisch doof geen enkele reactie dus .... het jaar erop nog steeds klote ... koop er dus niets meer




nu had ik het dit jaar wat makkelijker .... O-)

stond iets dichterbij zeg maar



"Ooohhh meneer de fotograaf..... Trek me aan mijn haar en geef me een b..rt" _O-
 
Laatst bewerkt:
en ze deed 't expres ..

IMG_3510-Border_zpsd7e71e5f.jpg


iedere keer als ik in de buurt kwam gooide ze d'r haar los :Y _O-
 
Laatst bewerkt:
Heeft ze nu echt haar naam om haar hals hangen? Zal wel een geheugensteuntje zijn _O-
 
Als de TT naar zondag gaat ben je die zuipende boeren uit Staphorst iig kwijt :)

Maar ik vrees dat ik dan ook afhaak..trouwens, tegen die tijd is rossi met pesioen en ik vrees voor de bezoekersaantallen als dat gebeurt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan