Honda cbr1000rr (deel 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.

speeds

Banned User
17 nov 2002
516
0
Beste collega bladerijders,

In navolging van r1 2004 en kawasaki zx10r moest er toch iets gebeuren.

Dus laten wij ook hier ouwehoeren en ervaringen uitwisselen over onze blade.
 
Blade rijders zijn w.s. niet zo praterig over hun brommers als de ZX10 mensen die helemaal lijp zijn van hun 10 en de R1 mensen die 6 pagina's kunnen lullen over een lampje van 10 of 15 oh nee 20 watt.
Ik zal zeker mijn bijdrage aan dit topic leveren maar (deel 1) is dat niet wat optimistisch? 8-)
 
Blade rijders zijn w.s. niet zo praterig over hun brommers als de ZX10 mensen die helemaal lijp zijn van hun 10 en de R1 mensen die 6 pagina's kunnen lullen over een lampje van 10 of 15 oh nee 20 watt.
Ik zal zeker mijn bijdrage aan dit topic leveren maar (deel 1) is dat niet wat optimistisch? 8-)
:^ ;)
 
Hey Bladers,

Ten eerste : eindelijk komt er ook een dergelijk topic !!!
Nu nog één van de gixxer 1000 (2005) en tis compleet.

Zeg nu eens eerlijk, hoe vinden jullie de Blade nu eigenlijk sturen ???

Ik heb midden 2004 alvorens de nieuwe R1 te kopen eerst een proefrit gedaan met de nieuwe RR1000 en vond hem behoorlijk stroef sturen. Ik kwam toen wel van een 600RR maar toch, de R1 2004 stuurt toch gevoelig lichter.

Wat dan in zowat elk magazine beweerd wordt, dat de Blade geen kick-factor heeft, dat hij wel snel is maar niet aanvoelt, vind ik persoonlijk ook helemaal niet waar. De Blade sleurt onderin wel degelijk en gevoelsmatig is daar de acceleratie veel groter dan bij de 2004 R1. Enkel hoog in de toeren gaf het wat te vroeg op.

Ik heb er echter slechts een 50 km mee gereden, kunnen jullie nu dat, na 1.000-en kms, dat beamen of tegenspreken ?

Is misschien tof voor toekomstige Bladers.

Alvast bedankt en nog veel succes met jullie prachtige machine !!!

groeten
chris
 
Blade rijders zijn w.s. niet zo praterig over hun brommers als de ZX10 mensen die helemaal lijp zijn van hun 10 en de R1 mensen die 6 pagina's kunnen lullen over een lampje van 10 of 15 oh nee 20 watt.
Ik zal zeker mijn bijdrage aan dit topic leveren maar (deel 1) is dat niet wat optimistisch? 8-)


:} :} :} :} :}
 
Hey Bladers,

Ten eerste : eindelijk komt er ook een dergelijk topic !!!
Nu nog één van de gixxer 1000 (2005) en tis compleet.

Zeg nu eens eerlijk, hoe vinden jullie de Blade nu eigenlijk sturen ???

Ik heb midden 2004 alvorens de nieuwe R1 te kopen eerst een proefrit gedaan met de nieuwe RR1000 en vond hem behoorlijk stroef sturen. Ik kwam toen wel van een 600RR maar toch, de R1 2004 stuurt toch gevoelig lichter.

Wat dan in zowat elk magazine beweerd wordt, dat de Blade geen kick-factor heeft, dat hij wel snel is maar niet aanvoelt, vind ik persoonlijk ook helemaal niet waar. De Blade sleurt onderin wel degelijk en gevoelsmatig is daar de acceleratie veel groter dan bij de 2004 R1. Enkel hoog in de toeren gaf het wat te vroeg op.

Ik heb er echter slechts een 50 km mee gereden, kunnen jullie nu dat, na 1.000-en kms, dat beamen of tegenspreken ?

Is misschien tof voor toekomstige Bladers.

Alvast bedankt en nog veel succes met jullie prachtige machine !!!

groeten
chris

Nou Chris ik moet zeggen dat ik het een bijzonder fijne machine vind, wat betreft het sturen hier ondervind ik geen problemen mee integendeel hij stuurt super!!
En wat betreft de geen fun-factor gooi er een groter achtertandwiel op en een powercommander en je weet niet wat je meemaakt.
Kortom een super fiets!!!

Trouwens als ik mijn reply zo eens doorneem begrijp ik ineens waarom er nog geen topic was over de blade, er valt namelijk niks over te lullen *D
 
Trouwens als ik mijn reply zo eens doorneem begrijp ik ineens waarom er nog geen topic was over de blade, er valt namelijk niks over te lullen *D
Da's niet leuk '( Mijn man heeft vandaag zijn SP2 ingeruild voor een blade,dan heeft ie niks te lezen hier O-)
 
Het zware sturen waar Arkan het over heeft klopt wel voor een deel. De standaard demping van de 1000RR staat vooraan voor op het circuit veel te zacht. Dit icm de Pirelli's zorgen inderdaad voor een "zwaarder" stuurkarakter. Ik kwam met de standaard veerafstelling dan ook niet lekker rond op Assen en gaf in eerste instantie mijn Blade van 2000 mij meer vertrouwen. Nu rijdt ik inmiddels al een half jaar met de veerafstelling uit een test van het duitse Motorrad en staat ie voor de weg behoorlijk stug maar voor het circuit ws een eind in de goede richting. (ga 20 april voor het eerst uitprobereb/testen op Assen). De andere instellingen van de vering maakten dat achter de veervoorspanning lager werd gezet en vooraan beduidend harder door in en uitgaande demping op te schroeven. Maar het grootste verschil blijven naar mijn mening de banden. Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste km gemaakt met de MPP's en ik ken de motor niet meer terug. FANTASTISCH!!!! Bij 5 graden heb ik afgelopen zaterdag met zo veel vertrouwen over de dijkies geboenderd waar ik vorig jaar met de Pirelli's op Assen bij 25 graden nooit dat gevoel heb gekregen.
Voor friezinnetje laat bij de aflevering die Pirelli's er af halen en zet er MPP's op of de BT014. Die Pirelli's horen/passen niet bij de 1000RR. Bij mij werden ze standaard geleverd en ik heb het een seizoen geprobeerd maar achteraf heb ik toch één motorseizoen relatief minder plezier gehad.
Het "zware" insturen wordt opgeheven met de MPP's zo ver je van zwaar kunt spreken. Als je zoals Arkan van een 600 RR af komt is dat inderdaad een overgang en ligt de R1 denk ik dichter bij de 600RR dan de 1000RR qua insturen.

Heerlijk zo'n saaie 1000RR :9~
 
vond nog wat leuks om over de 2 potjes op je stuur te doen,ook in rood te krijgen :9
full
 
GVD eindelijk een leuk topic kan ik er niet over meelullen

[me]Sjeik heeft een blade van '96 en wil graag een 1000rr :9 maar ja pleuro's ;( [/me]
 
ik vind de rr een waanzinige fiets. Rijbewijs is bijna binnen, denk dat ik er verstandig aan doe een 600rr aan te schaffen.. :( Kwa afmetingen verschillen ze niet zoveel had ik al gezien, t geluid is ook genoeg aan te doen. Zou graag op een 1000 stappen, maar de algehele mening blijft toch dat dat niet verstandig is :P Het wordt uiteraard een zwarte :P

als er iemand mooie foto's heeft (desktopformaat) van een zwarte rr... ik hou me aanbevolen!
 
Vind het een heerlijke motor, veel fijner dan de 2001 die ik eerst had, moet alleen nog een goede vering setup vinden, toevallig iemand hier die er een heeft?
En over de banden.... ben geen pirelli fan, zou ze graag voor mpp willen ruilen maar ja ze zijn nog vers (1800km). ga denk ik eens praten bij de bandenboer of er niet iets te regelen is en anders bij een collega blade rijder die ik ken.
Voorlopig kan ik alleen nog maar wachten op pekelvrije wegen.

full
 
Laatst bewerkt:
He matvri,

Wat voor banden zijn dit: MPP's ??

Michelin Pilot Powers. Je weet niet wat je mee maakt. Eigenaar van de bandenzaak zei ook dat de Pirelli diablo corsa's voor een vage voorkant zorgen en die kan het weten want hij is voorrijder bij Motorsportschool Holland.

Die SV's zijn ook snel ;)
 
Voor friezinnetje laat bij de aflevering die Pirelli's er af halen en zet er MPP's op of de BT014. Die Pirelli's horen/passen niet bij de 1000RR.
Hij wordt waarschijnlijk pas begin april afgeleverd, is nog even afwachten wat eronder komt dus ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan