'87 CR500, koopje?

Youp

MF veteraan
25 jun 2003
13.851
0
Somewhere in Limburg
Facebook
een klasgenoot van me heeft een CR500 uit 1987 te koop staan. hij heeft het ding uiterlijk opgeknapt en het ding ziet er netjes uit. de verlichting werkt niet (boeiend) en de achterband is bijna op (wederom boeiend)

technisch (motorisch) is alles in orde dwz. alles werkt, hij loopt, start na 1x kicken, alle versnellingen doen het, geen gekraak of andere rare geluiden...

nou vraag ik me wel af of er nog wel voldoende onderdelen voor verkrijgbaar zijn zoals bijvoorbeeld de zuiger die geheid vervangen moet gaan worden...

43393.jpg


nou wil mn klasgenoot er 650 euro voor hebben.. naar mijn mening is dat helemaal niet te veel.. wat vinden jullie er van? ik ga zondag kijken en een testritje maken voor ik besluit hem te kopen of niet...
 
doet me denken aan de film Spetters :)

is luchtgekoelde toch?
Kijk eens op marktplaats of daar gelijke modellen aangeboden worden...
 
doet me denken aan de film Spetters :)

is luchtgekoelde toch?
Kijk eens op marktplaats of daar gelijke modellen aangeboden worden...

nee is niet luchtgekoeld... ik heb er wel eens eentje zien staan eind jaren 80 voor 850 euro in mindere staat als deze...

en t voordeel van een oudje is dat ik ook wel eens op mn gezicht mag gaan ;) kga er toch niet mee de baan op :)
 
Onderdelen zijn nog gewoon te krijgen volgens mij.

doe wel een beetje rustig aan. dit is nou niet bepaald een motorfiets voor beginners. voor motorcrossen zou ik zelf voor een 250 gaan. 500 is zwaar en qua vermogen niet echt makkelijk rijden.
 
Onderdelen zijn nog gewoon te krijgen volgens mij.

doe wel een beetje rustig aan. dit is nou niet bepaald een motorfiets voor beginners. voor motorcrossen zou ik zelf voor een 250 gaan. 500 is zwaar en qua vermogen niet echt makkelijk rijden.

daarom wil ik hem })
en ik heb wel al wat ervaring, alleen niet op de baan (maar zoals al eerder gezegd heb ik geen zin om daar te gaan rijden)

onderdelen zouden die gewoon nog nieuw te bestellen zijn?
 
IMHO ziet ie er ouder uit dan 87, maar dat is maar een gokje.
daarnaast wens ik je veel plezier met op je rug liggen
 
lijkt wel alsof er een andere tank op zit ofzo, 87 model heeft namelijk nog radiateurkappen erop zitten, en uitlaat lijkt anders
dus of hij is iets ouder of er is iets aan verandert :)
maar hij ziet er verder wel netjes uit
ennuh als je ermee wilt crossen zou ik tog voor een 250 gaan hoor (kheb er ervaring mee)
 
lijkt wel alsof er een andere tank op zit ofzo, 87 model heeft namelijk nog radiateurkappen erop zitten, en uitlaat lijkt anders
dus of hij is iets ouder of er is iets aan verandert :)
maar hij ziet er verder wel netjes uit
ennuh als je ermee wilt crossen zou ik tog voor een 250 gaan hoor (kheb er ervaring mee)

ik heb op internet gezocht en gevonden... als er niets aan is veranderd is het een 84er en als er t een en ander aan veranderd is kan het tot max een 86er zijn (waar idd de radiateurkappen weggelaten zijn)

ik heb evengoed liever een begin 90er model maar t probleem is dat het aanbod niet zo hoog meer is :( en deze is natuurlijk wel erg goedkoop...

en nee het is niet voor te crossen maar om te raggen :) ik maak sowieso eerst wel een testrit (zondag) als ik t niks vind ga ik alsnog voor een (nieuwere) 250...
 
ik heb op internet gezocht en gevonden... als er niets aan is veranderd is het een 84er en als er t een en ander aan veranderd is kan het tot max een 86er zijn (waar idd de radiateurkappen weggelaten zijn)

ik heb evengoed liever een begin 90er model maar t probleem is dat het aanbod niet zo hoog meer is :( en deze is natuurlijk wel erg goedkoop...

en nee het is niet voor te crossen maar om te raggen :) ik maak sowieso eerst wel een testrit (zondag) als ik t niks vind ga ik alsnog voor een (nieuwere) 250...

ik heb nog wel een 250 staan van het model 89/90 maar daar moet je me maar ff voor msnén/mailen ofzo als je interesse hebt, sr_wrathchild@hotmail.com
 
ik heb nog wel een 250 staan van het model 89/90 maar daar moet je me maar ff voor msnén/mailen ofzo als je interesse hebt, sr_wrathchild@hotmail.com

als ik voor een 250 ga ga ik ook voor een wat nieuwer model omdat daar het aanbod groter in is :)

hoeveel uur haal je voordat je de zuiger moet vervangen ongeveer met een 250 als je niet op de baan rijdt zeg maar... dus gewoon flat-out op open vlaktes en landweggetjes etc.

iets van 40?
 
als ik voor een 250 ga ga ik ook voor een wat nieuwer model omdat daar het aanbod groter in is :)

hoeveel uur haal je voordat je de zuiger moet vervangen ongeveer met een 250 als je niet op de baan rijdt zeg maar... dus gewoon flat-out op open vlaktes en landweggetjes etc.

iets van 40?

ja precies weet ik et niet, maar je kan er een aardige tijd mee doen hoor
 
Is een model '84. Model '85 heeft waterkoeling en model '83 mist die kappen voor de windgeleiding rond het motorblok. Is de verlichting er voor de show tegenaan geschroefd, of heeft 'ie kenteken + papieren en zit er ook echt een lichtspoel bij het vliegwiel? Dat maakt hem natuurlijk meer waard dan een gewone crosser. Bij dit soort oude beestjes moet je het sleutelen als deel van de hobby zien, er kan altijd een big-end uitlopen of hij kan uit z'n versnelling gaan schieten door een versleten klauwkoppeling/schakelvork en dat soort ellende B| , maar dat zie je dan wel weer. Ik zou er nu niet te veel in investeren, hohnen en nieuw zuigersetje is toch wel het maximum. En dan vooral gaaaaaaaaaaaaaaaan met dat gebakje }) .
 
'84 idd. met rare maat achterband die niet meer te krijgen is.

Koop iets versers voor iets meer geld als je wilt rijden ipv sleutelen.
 
'84 idd. met rare maat achterband die niet meer te krijgen is.

Koop iets versers voor iets meer geld als je wilt rijden ipv sleutelen.

sleutelen geen probleem maar t moet niet te extreem worden.. punt 2 dr wordt gewoon niks versers aangeboden :S ik wil zelf een begin jaren 90 model voor rond de 1200-1400 euro maarja.. vind die maar eens... voor de zomer stonden er genoeg te koop maar ik heb nu mn centen pas... en nu is er niks meer te krijgen :S:S

-edit-

ik zie net een verse advertentie staan op marktplaats redelijk in de buurt een CR500 uit 92 :) prijs staat er niet bij, nieuwe zuiger nog niet ingereden... zwart met witte kappenset (gave kleuren combi vind ik dat) ik heb meteen gemaild om een richtprijs :)
 
Laatst bewerkt:
daarom wil ik hem })
en ik heb wel al wat ervaring, alleen niet op de baan (maar zoals al eerder gezegd heb ik geen zin om daar te gaan rijden)

onderdelen zouden die gewoon nog nieuw te bestellen zijn?

ervaring op een dt stelt niets voor
wees slim en koop een oudere 250 (bwj rond 90)

of wees hardleers en koop een 500, bwj rond 87, die zijn het felst, en lekker moeilijk aan te trappen :+
 
Laatst bewerkt:
ervaring op een dt stelt niets voor
wees slim en koop een oudere 250 (bwj rond 90)

of wees hardleers en koop een 500, bwj rond 87, die zijn het felst, en lekker moeilijk aan te trappen :+

DT is vervoersmiddel A naar B en wat over heeeel smalle bospaadjes raggen (tussen de bomen enzo en dan ga je/wil je ook over zijn topsnelheid niet heen :) )

ervaring is op een tamme XL500S (kutding) een gekietelde XL500R (erg leuk maar ook underpowered en veel te zwaar maar met het enorme gewicht van de fiets kan ik goed overweg, ik smijt hem zo in een donut en weer er uit en op het achterwiel enz.) een antieke 350cc 2takt trialbike en een splinternieuwe 250cc 2takt trialbike :)

en ja ik ben wel een beetje hardleers ja :+

-edit-

morgen ga ik ook kijken voor die 92er... hij blijkt getuned te zijn :o maar dat zie ik dan wel weer... ik ga sowieso eerst op die 84er rijden en daarna op die 92er...
 
Laatst bewerkt:
Als je voluit op landweggetjes ga rijden blijft de boel volgens mij niet lang heel :?

p.s. Ben zelf ook zo af en toe aan het kijken voor een crossmotor maar alles wat ik tegenkom vind ik al bijna te duur.
Kocht zelf in '96 een nette Honda cr250 uit '86 voor 600 good old guldens,maar dat lijkt nu niet meer te kunnen B|
 
Als je voluit op landweggetjes ga rijden blijft de boel volgens mij niet lang heel :?

p.s. Ben zelf ook zo af en toe aan het kijken voor een crossmotor maar alles wat ik tegenkom vind ik al bijna te duur.
Kocht zelf in '96 een nette Honda cr250 uit '86 voor 600 good old guldens,maar dat lijkt nu niet meer te kunnen B|

een 500 hoef je niet op toeren te jagen om hard te rijden... hij heeft zn vermogen al lekker vroeg beschikbaar, deze motoren worden ook vaker voor enduro gebruikt dan voor de cross dus ze kunnen het wel aan :) en die 92er gaat 160 op een lange rechte weg (volgens de eigenaar) en denk maar niet dat ik DAT ga rijden ;)
 
Ik heb een XR500 voor je staan. Dat loopt echt altijd, zou voor wegmotor of SM project ook goed voldoen. Wij hebben er vor de gein altijd mee over het strand geknalt. Schijfremmetje voor, met stalen leiding en een vrij nieuwe BSM demper.

43275.jpg


600 E
 
ik heb de 92er CR500 al gekocht :9

1 woord... GEWELDIG!!!

ik ben vanmorgen gaan kijken voor de 84er en njah hij zag er netjes uit enzo hij startte wat moeilijk maar goed... paar kleine dingetjes zoals geen bougikap en t glas van de koplamp was kapot enzo.. ik rijen.. ik trap m in de versnelling : klats uit... wat bleek.. de koppeling ontkoppelde nouwelijks :( ik meteen commentaar leveren... nouja ding weer starten.. duurde weer een eeuwigheid :P en rijen... redelijk vlug naar de 2 beetje gas naar de 3 flik veel gas wheelie :P naar de 4 ff doorgejakkerd heel ff in de 5 gereden nog maar ik was meteen verkocht.. heerlijk wat een vermogen.. maar goed dat was dus het ding van voor de eerste wereld oorlog..

later vandaag ging ik kijken voor de 92er en natuurlijk ff rijden.. hij is niet zo erg mooi, kappen zijn geschuurd en geschaafd enzo, de radiateur ziet er wat oud uit maar lekt nergens ofzo.. 1 voorvorkkeerringetje is lek maar dat is zo vervangen, de voorwiellagers zijn versleten maar ik krijg er een nieuwe set bij, de schokdemper achter is recent gereviceerd, de cilinder is gehoond en opnieuw bekleed met nicasil met een wat grotere zuiger dit is pas 1 tank geleden gebeurd :) de banden zijn nog 75% er zit een zelfgemaakte uitlaat op (wel professioneel dus niet geprutst) met een tekort aan demping :} er zit een wat lichtere tandwielverhouding op volgens de verkoper... hij heeft wel veel gebruikssporen maarja dat heb je wel eens met een 12 jaar oude motor verder liep hij goed hij rijdt fijn alle versnellingen werken bla bla etc. :)

nouja jullie horen het al, binnekort staan hier filmpjes over youp die op zn gezicht gaat :P

*btw* ik snap al die spookverhalen (nog 8-) ) niet over CR500's... ik vond ze beide goed te berijden, gewoon niet meteen vol op het gas gaan :)

-editje-

dit is hem dan :P
mijn%20CR500.jpg


-nogeeneditje-

ik krijg er ook nog een gratis voorvork bij (geen upsidedown, die zit er nu wel op) en dus die lagers zoals ik boven al had vermeld.. en t hele prakje heeft me 1200 euro gekost :)
 
Laatst bewerkt:
En vlammen maarrrrrr met dat ding!
vlammenwerper.gif

Gefeliciteerd met je aanschaf.
Als ik er vanuit ga dat de airfilterbox en de brandstoftank nog origineel zijn dan is dit een modelletje '91 i.p.v. '92. Model '92 kreeg de nieuwe kleurstelling met witte tank en filterbox, en fluorescent rode kappen. Maar dat jaartje verschil maakt voor de prijs niets uit bij deze leeftijd, en de technische verschillen zijn ook minimaal.
 
En vlammen maarrrrrr met dat ding!http://members.home.nl/g.j.teunissen/Smilies/vlammenwerper.gif ((Afbeelding))
Gefeliciteerd met je aanschaf.
Als ik er vanuit ga dat de airfilterbox en de brandstoftank nog origineel zijn dan is dit een modelletje '91 i.p.v. '92. Model '92 kreeg de nieuwe kleurstelling met witte tank en filterbox, en fluorescent rode kappen. Maar dat jaartje verschil maakt voor de prijs niets uit bij deze leeftijd, en de technische verschillen zijn ook minimaal.

zou kunnen idd dat het een 91er is... volgens:

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://100megsfree4.com/honda/h0500/cr500r-85.jpg&imgrefurl=http://100megsfree4.com/honda/h0500/elsinore.htm&h=200&w=325&sz=20&tbnid=HJdtqQ4TzOYJ:&tbnh=70&tbnw=113&start=1&prev=/images%3Fq%3DCR500r%2B85%26hl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26sa%3DN

wel :)

iig t geval weegt minder als mijn Yamahatje DT50MX brommert 8-) en ik ben er zeer tevreden over :) en 90-98 is motorisch toch 99% t zelfde dus... :)

alleen nog ff wachten met hem ophalen... '( kan over paar dagen pas... helaas...
 
dalijk ga ik hem ophalen!!
meteen ff het veld in rijden natuurlijk! :]

en morgen nog ff wat foto's maken (daar zal het wel al te donker voor zijn)
 
Terug
Bovenaan Onderaan