'87 - Suzuki GSX 750 ES - 250 euro!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arend

MF veteraan
1 sep 2006
8.167
42
Gouda
MOTOR IS VERKOCHT

Hierbij bied ik mijn trouwe GSX750ES aan.

Hij heeft deze zomer nog soepel door de Ardennen, Luxemburg en de Eifel gereden en heeft me nog niet één keer in de steek gelaten.

Waarom doe ik hem dan weg :?
Hij gebruikt olie, hij schakelt soms zwaar terug en heel simpel: ik heb zojuist een fraaiere GSX750ES gevonden voor een zacht prijsje.

Ok, hoeveel olie gebruikt hij dan :? Nou, dat verschilt nogal :/
Als ik er rustig mee toer kan ik zo heel wat tankjes leegrijden zonder dat ik hoef bij te vullen. Maar als je een dag écht fanatiek aan het gas gaat hangen kan je aan het eind van de dag er een halve liter bijgooien. Dit gebeurde bijvoorbeeld toen ik met wat bevriende MFers ging rijden door Luxemburg en ik op mn oude GSX oa een FZR1000 wilde bijhouden voorblijven. Kortom; dan heb ik het niet over normaal woon-werk-verkeer ;)
Laten we het over een sportief getint dagje rijden hebben ;)
Trouwens; al ben ik iemand die sportief rijdt, ik ben wel ook iemand die de techniek respecteert.. Dus ik rij mn fietsen warm, doe geen burnouts etc.

Ook vind ik hem soms zwaar terugschakelen.
Het blok lekt overigens niet, is keurig droog en het loopt netjes rond. Toen ik hem kocht lekte hij wel, maar circa 80 euro aan pakkingen en een dag sleutelen verder was dat verholpen *D

Is dit beestje dan totaal afgeragd?
Dat zou ik ook zeker niet willen zeggen. Ik ben technisch en heb bijvoorbeeld recentelijk oliefilter gewisseld, kleppen gesteld, luchtfilter vervangen, remvloeistof ververst en nieuwe banden gemonteerd (5000km terug? gokje.. heb het niet bijgehouden).
Bij het kleppenstellen vond ik ook dat de nokkenassen er bijvoorbeeld nog keurig uitzagen (geen pitting ofzo). Maar omdat ik nu dus voordelig aan een andere kan komen gaat deze eruit, ik heb immers al 3 motoren en dat is eigenlijk al teveel.

De pluspunten
- Achterband prima, beetje vierkant maar nog zat profiel.
- Voorband prima
- Kettingset prima (want er zit een kettingsmeersysteem op, die haal ik er wel af btw)
- RVS uitlaatsysteem! Klinkt donker/zwaar, maar zeker niet asociaal hard :)
- Alles werkt (versnellingsindicator, brandstofmeter, knippers, licht, claxon.. alles)
- Recentelijk dus kleppen gesteld
- Loopt 1:18 a 1:19 bij normaal rijden en kost mij 4 euro per maand in de verzekering *D
- uiteraard mét MF-sticker 8-)

De minpunten
- Gebruikt bij stevig doorrijden olie (rookt dan dus zichtbaar de dempers)
- Schakelt niet altijd even soepeltjes terug
- Spuitwerk is matig, dit is door de vorige eigenaar gedaan
- Zit een klein haakje/scheurtje in de bekleding van de buddyseat

Fotootjes:
7e2a5d86db89756ab2bdee1d216ca7d9

Met Krauser koffers (die hou ik wel, want die gaan op die 'nieuwe' van me)
495a0a0f3fe01febe6540b8f3a047997

bd403ad01490ac9b3989f17cc89d1fb4

Je krijgt hem dus zoals eerste foto, maar met de stickers van de tweede/derde ;)
De beugel over de buddyseat heen heb ik bewaard en krijg je uiteraard ook (gemonteerd). Op de eerste foto staat hij dus nog zonder de stickers die ik er voor de gein op heb geplakt. Deze kan je er uiteraard makkelijk weer afhalen als je het niets vindt.

Wat hoop ik ervoor te krijgen: 250 Euro
Moet hij wel waard zijn, al is het maar ivm de banden, kettingset en RVS 4-in-2 uitlaat.

Kortom; het een motor die interessant kan zijn voor een:
- student/iemand anders met een lichtgewicht portemonnee
- sleutelaar die hier graag de goede onderdelen vanaf sleutelt; die zijn samen al meer waard
- rustige toerder die niet zoveel geeft om strak lakwerk
- hele-jaar-door--rijder die zijn/haar dure motor met echt slecht weer binnen wil houden
- beginner/heropstapper die graag rijervaring opdoet op een betaalbare motor

Specs;
Prima qua zithoogte voor mensen vanaf 1m70 denk ik zo
Zithouding: sport/tour
Rijdt heel comfortabel; soepel en zacht geveerd
5 versnellingen (met indicator dus op het dashboard), 90pk
Erg smalle motor wat ik zelf heel erg prettig vind bij bijvoorbeeld filerijden :)
KM-stand is circa 75.000, zo uit het hoofd.

Motor staat in IJmuiden/Hilversum (wat jij wil...).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een bod van 100 via speurders :z
En een bod van 150 in een PB hier op MF.

Gaat de goede richting uit, maar daarvoor gaat hij niet weg.. dan schors ik hem en bewaar ik de fiets voor onderdelen voor die andere GSX.
 
Zojuist een bod van 250 euro gekregen, ook via de PB.

Alleen kan deze geïnteresseerde pas eind van de maand langskomen....
... dus tot die tijd staat hij hier sowieso.
Ik hou hem dus vast, tenzij er iemand nog meer biedt én hem eerder op kan halen.
 
Hele fijne fiets, heb er een jaar geleden ook zo een gekocht maar die verbrook na flink schampen zoveel olie dat die er slecht van ging lopen.

Rijd wel ongeloooooflijk fijn voor een 4 in lijn...
 
Hulde voor dit uitgebreid en eerlijk verhaal!Is geen geld voor zo'n ding!
(Nee,hoef hem niet want heb ook al 2 fietsen staan)
Succes met de verkoop!
Gr.Gerard :W
 
Hulde voor dit uitgebreid en eerlijk verhaal!Is geen geld voor zo'n ding!
(Nee,hoef hem niet want heb ook al 2 fietsen staan)
Succes met de verkoop!
Gr.Gerard :W
Erg leuk om een compliment te krijgen van iemand die je zelf bewondert *D

@MrOi
Beestje loopt inderdaad waanzinnig soepel.
Kan er 30km/u mee in zn 5 rijden zonder dat hij gaat bokken.. nog nooit zo'n soepel blok gehad.
 
Laatst bewerkt:
heb er spontaan zin in gekregen om hem te kopen, wat een heerlijk open verhaal..

helaas wil ik deze maand nog met mn rijbewijs beginnen dus is het nog te vroeg en heb ik het geld nodig..
jammer..
 
Ga dan inderdaad eerst maar lessen :)
Een motor voor de deur terwijl je je RBW nog niet werkt nogal verleidelijk ;)

Heb trouwens vandaag een opgeknapt blok gevonden (te koop, nog niet gekocht) met nieuwe lagerschalen voor 100 euro. Dus een potentiële koper kan die er bij kopen.. of ik zet hem erin en dan moet hij 500 opleveren.
 
KICK!

Zojuist een bod van 250 euro gekregen, ook via de PB.

Deze MFer zou hem dit weekeind gaan ophalen, maar heeft zojuist afgezegd omdat er volgens de vrouw al teveel motoren in de tuin stonden, dus de GSX is er nog!

Nu was er inmiddels nog iemand die 250 heeft geboden via speurders. Dus daar ga ik nu een afspraak mee maken.

Mocht dit nou allemaal niets worden en ook niemand van hier hem willen hebben voor dit onzinnig lage bedrag, dan ga ik toch dat andere blok er misschien maar inhangen en hou ik hem (of de beste onderdelen ervan) zelf.
 
Laatst bewerkt:
Zucht -KICK-
Geïnteresseerde van speurders heeft geldzorgen en laat niets meer horen |(

Nog een MFer een brommert voor de winter nodig?
250 is toch niet teveel gevraagd, of wat :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan