MOTOR IS VERKOCHT
Hierbij bied ik mijn trouwe GSX750ES aan.
Hij heeft deze zomer nog soepel door de Ardennen, Luxemburg en de Eifel gereden en heeft me nog niet één keer in de steek gelaten.
Waarom doe ik hem dan weg
Hij gebruikt olie, hij schakelt soms zwaar terug en heel simpel: ik heb zojuist een fraaiere GSX750ES gevonden voor een zacht prijsje.
Ok, hoeveel olie gebruikt hij dan Nou, dat verschilt nogal
Als ik er rustig mee toer kan ik zo heel wat tankjes leegrijden zonder dat ik hoef bij te vullen. Maar als je een dag écht fanatiek aan het gas gaat hangen kan je aan het eind van de dag er een halve liter bijgooien. Dit gebeurde bijvoorbeeld toen ik met wat bevriende MFers ging rijden door Luxemburg en ik op mn oude GSX oa een FZR1000 wildebijhouden voorblijven. Kortom; dan heb ik het niet over normaal woon-werk-verkeer
Laten we het over een sportief getint dagje rijden hebben
Trouwens; al ben ik iemand die sportief rijdt, ik ben wel ook iemand die de techniek respecteert.. Dus ik rij mn fietsen warm, doe geen burnouts etc.
Ook vind ik hem soms zwaar terugschakelen.
Het blok lekt overigens niet, is keurig droog en het loopt netjes rond. Toen ik hem kocht lekte hij wel, maar circa 80 euro aan pakkingen en een dag sleutelen verder was dat verholpen
Is dit beestje dan totaal afgeragd?
Dat zou ik ook zeker niet willen zeggen. Ik ben technisch en heb bijvoorbeeld recentelijk oliefilter gewisseld, kleppen gesteld, luchtfilter vervangen, remvloeistof ververst en nieuwe banden gemonteerd (5000km terug? gokje.. heb het niet bijgehouden).
Bij het kleppenstellen vond ik ook dat de nokkenassen er bijvoorbeeld nog keurig uitzagen (geen pitting ofzo). Maar omdat ik nu dus voordelig aan een andere kan komen gaat deze eruit, ik heb immers al 3 motoren en dat is eigenlijk al teveel.
De pluspunten
- Achterband prima, beetje vierkant maar nog zat profiel.
- Voorband prima
- Kettingset prima (want er zit een kettingsmeersysteem op, die haal ik er wel af btw)
- RVS uitlaatsysteem! Klinkt donker/zwaar, maar zeker niet asociaal hard
- Alles werkt (versnellingsindicator, brandstofmeter, knippers, licht, claxon.. alles)
- Recentelijk dus kleppen gesteld
- Loopt 1:18 a 1:19 bij normaal rijden en kost mij 4 euro per maand in de verzekering
- uiteraard mét MF-sticker
De minpunten
- Gebruikt bij stevig doorrijden olie (rookt dan dus zichtbaar de dempers)
- Schakelt niet altijd even soepeltjes terug
- Spuitwerk is matig, dit is door de vorige eigenaar gedaan
- Zit een klein haakje/scheurtje in de bekleding van de buddyseat
Fotootjes:
Met Krauser koffers (die hou ik wel, want die gaan op die 'nieuwe' van me)
Je krijgt hem dus zoals eerste foto, maar met de stickers van de tweede/derde
De beugel over de buddyseat heen heb ik bewaard en krijg je uiteraard ook (gemonteerd). Op de eerste foto staat hij dus nog zonder de stickers die ik er voor de gein op heb geplakt. Deze kan je er uiteraard makkelijk weer afhalen als je het niets vindt.
Wat hoop ik ervoor te krijgen: 250 Euro
Moet hij wel waard zijn, al is het maar ivm de banden, kettingset en RVS 4-in-2 uitlaat.
Kortom; het een motor die interessant kan zijn voor een:
- student/iemand anders met een lichtgewicht portemonnee
- sleutelaar die hier graag de goede onderdelen vanaf sleutelt; die zijn samen al meer waard
- rustige toerder die niet zoveel geeft om strak lakwerk
- hele-jaar-door--rijder die zijn/haar dure motor met echt slecht weer binnen wil houden
- beginner/heropstapper die graag rijervaring opdoet op een betaalbare motor
Specs;
Prima qua zithoogte voor mensen vanaf 1m70 denk ik zo
Zithouding: sport/tour
Rijdt heel comfortabel; soepel en zacht geveerd
5 versnellingen (met indicator dus op het dashboard), 90pk
Erg smalle motor wat ik zelf heel erg prettig vind bij bijvoorbeeld filerijden
KM-stand is circa 75.000, zo uit het hoofd.
Motor staat in IJmuiden/Hilversum (wat jij wil...).
Hierbij bied ik mijn trouwe GSX750ES aan.
Hij heeft deze zomer nog soepel door de Ardennen, Luxemburg en de Eifel gereden en heeft me nog niet één keer in de steek gelaten.
Waarom doe ik hem dan weg
Hij gebruikt olie, hij schakelt soms zwaar terug en heel simpel: ik heb zojuist een fraaiere GSX750ES gevonden voor een zacht prijsje.
Ok, hoeveel olie gebruikt hij dan Nou, dat verschilt nogal
Als ik er rustig mee toer kan ik zo heel wat tankjes leegrijden zonder dat ik hoef bij te vullen. Maar als je een dag écht fanatiek aan het gas gaat hangen kan je aan het eind van de dag er een halve liter bijgooien. Dit gebeurde bijvoorbeeld toen ik met wat bevriende MFers ging rijden door Luxemburg en ik op mn oude GSX oa een FZR1000 wilde
Laten we het over een sportief getint dagje rijden hebben
Trouwens; al ben ik iemand die sportief rijdt, ik ben wel ook iemand die de techniek respecteert.. Dus ik rij mn fietsen warm, doe geen burnouts etc.
Ook vind ik hem soms zwaar terugschakelen.
Het blok lekt overigens niet, is keurig droog en het loopt netjes rond. Toen ik hem kocht lekte hij wel, maar circa 80 euro aan pakkingen en een dag sleutelen verder was dat verholpen
Is dit beestje dan totaal afgeragd?
Dat zou ik ook zeker niet willen zeggen. Ik ben technisch en heb bijvoorbeeld recentelijk oliefilter gewisseld, kleppen gesteld, luchtfilter vervangen, remvloeistof ververst en nieuwe banden gemonteerd (5000km terug? gokje.. heb het niet bijgehouden).
Bij het kleppenstellen vond ik ook dat de nokkenassen er bijvoorbeeld nog keurig uitzagen (geen pitting ofzo). Maar omdat ik nu dus voordelig aan een andere kan komen gaat deze eruit, ik heb immers al 3 motoren en dat is eigenlijk al teveel.
De pluspunten
- Achterband prima, beetje vierkant maar nog zat profiel.
- Voorband prima
- Kettingset prima (want er zit een kettingsmeersysteem op, die haal ik er wel af btw)
- RVS uitlaatsysteem! Klinkt donker/zwaar, maar zeker niet asociaal hard
- Alles werkt (versnellingsindicator, brandstofmeter, knippers, licht, claxon.. alles)
- Recentelijk dus kleppen gesteld
- Loopt 1:18 a 1:19 bij normaal rijden en kost mij 4 euro per maand in de verzekering
- uiteraard mét MF-sticker
De minpunten
- Gebruikt bij stevig doorrijden olie (rookt dan dus zichtbaar de dempers)
- Schakelt niet altijd even soepeltjes terug
- Spuitwerk is matig, dit is door de vorige eigenaar gedaan
- Zit een klein haakje/scheurtje in de bekleding van de buddyseat
Fotootjes:
Met Krauser koffers (die hou ik wel, want die gaan op die 'nieuwe' van me)
Je krijgt hem dus zoals eerste foto, maar met de stickers van de tweede/derde
De beugel over de buddyseat heen heb ik bewaard en krijg je uiteraard ook (gemonteerd). Op de eerste foto staat hij dus nog zonder de stickers die ik er voor de gein op heb geplakt. Deze kan je er uiteraard makkelijk weer afhalen als je het niets vindt.
Wat hoop ik ervoor te krijgen: 250 Euro
Moet hij wel waard zijn, al is het maar ivm de banden, kettingset en RVS 4-in-2 uitlaat.
Kortom; het een motor die interessant kan zijn voor een:
- student/iemand anders met een lichtgewicht portemonnee
- sleutelaar die hier graag de goede onderdelen vanaf sleutelt; die zijn samen al meer waard
- rustige toerder die niet zoveel geeft om strak lakwerk
- hele-jaar-door--rijder die zijn/haar dure motor met echt slecht weer binnen wil houden
- beginner/heropstapper die graag rijervaring opdoet op een betaalbare motor
Specs;
Prima qua zithoogte voor mensen vanaf 1m70 denk ik zo
Zithouding: sport/tour
Rijdt heel comfortabel; soepel en zacht geveerd
5 versnellingen (met indicator dus op het dashboard), 90pk
Erg smalle motor wat ik zelf heel erg prettig vind bij bijvoorbeeld filerijden
KM-stand is circa 75.000, zo uit het hoofd.
Motor staat in IJmuiden/Hilversum (wat jij wil...).
Laatst bewerkt: