88 VFR750.. waaah!

_Axis_

MF'er
15 mrt 2003
194
0
Tilburg
Woei!! Ik kon geen VFR750 topic gezien? Dan maak ik maar een nieuw topic.. Ik heb niet echt iets nuttigs te vragen, wil jullie gewoon deelgenoot maken van mijn beginnersvreugde :)

Anderhalve maand geleden roze papiertje gehaald, en sindsdien niet meer gereden. (Helaas ook nog geen eigen motor) Nu heb ik vanavond de motor van een collega van me opgehaald, die mag ik dit weekend lenen.. En ook een beetje omdat het vandaag (uhh.. gisteren dus) systems administrators appreciation day is..

hondavfr1.jpg


Ben dus alleen nog maar aan een CB500 gewend. Bij die maat van me even uitleg over de knopjes enzo.. Geeft ie nog de hint: "sja, iedereen moet een keer 200 gereden hebben he, maar dat kun je beter aan het eind van het weekend doen..". En ikke wegrijden (uiteraard eerst nog even de motor laten afslaan), en van Breda terug naar Tilburg. Eerst nog een beetje onwennig (Huh? Die neus draait niet als ik het stuur beweeg!), maar steeds beter gaandeweg.. En jezus, wat maakt die uitlaat een VET brulgeluid..

Bij die CB500 voelde 130km/h al hard aan, en hier keek ik op de snelweg na een tijdje op de teller, reed ik al 180... ach, tikje tegen het gas, en 200.. woohoo! En toen reed ik net zijn 6e, maar ik deed het daarna toch maar even wat rustiger.

Wat is dat pokkeding snel!! En dat voor een beestje van 16 jaar oud! Wat een ongelooflijk verschil met die lesmotor.. En vaag dat zo'n vette motor zo goedkoop is. Ik kom dit soort motoren regelmatig tegen op marktplaats, voor net onder de 2000 euro.. Ik vind dit een van de weinige oude mooie racers.. "Mike, it's amazing!".

Die acceleratie... waaah.. ik stap nog net niet ter plekke af om een vreugdedansje te doen :)

Vanavond kilometertje of 150 gereden in Tilburg, Berkel-Enschot, Oisterwijk, Oirschot, Middelbeers, en weet ik wat.. Gewoon de eerste beste willekeurige weg volgen :9 Weer even erin komen, slingerwegen buiten de bebouwde kom, snelweg, midden in de stad, etc.. Je hebt trouwens wel bekijks met die uitlaat ben ik achter..

Morgen eens een dagje erop uit.. Zeeland, rondje Groningen-Friesland-Tilburg? Zie ik morgen wel weer :) Afsluitdijk ben ik trouwens ook nooit geweest... Is dat nog een beetje te doen met de motor, of waai je dan meteen omver? Nog suggesties?
 
Laatst bewerkt:
en weer een verslaafde motorrijder erbij. :]

jah. VFR's zijn fijne motorfietsen. heb er zelf ook 1 gereden.

Afsluitdijk ben ik trouwens ook nooit geweest... Is dat nog een beetje te doen met de motor, of waai je dan meteen omver? Nog suggesties?
Prima te doen. als er teminste geen orkaan blaast.

Nog suggesties?
Zo min mogelijk snelweg en zo veel mogelijk binnendoorweggetjes rijden. verder maakt het niet echt uit waar je rijdt, als je maar rijdt.
 
Woei!! Ik kon geen VFR750 topic gezien?

:?

VFR rijders en hun fietsen

Dan maak ik maar een nieuw topic.. Ik heb niet echt iets nuttigs te vragen, wil jullie gewoon deelgenoot maken van mijn beginnersvreugde :)

Anderhalve maand geleden roze papiertje gehaald, en sindsdien niet meer gereden. (Helaas ook nog geen eigen motor) Nu heb ik vanavond de motor van een collega van me opgehaald, die mag ik dit weekend lenen.. En ook een beetje omdat het vandaag (uhh.. gisteren dus) systems administrators appreciation day is..

http://www.hongens.nl/files/hondavfr1.jpg ((Afbeelding))

Ben dus alleen nog maar aan een CB500 gewend. Bij die maat van me even uitleg over de knopjes enzo.. Geeft ie nog de hint: "sja, iedereen moet een keer 200 gereden hebben he, maar dat kun je beter aan het eind van het weekend doen..". En ikke wegrijden (uiteraard eerst nog even de motor laten afslaan), en van Breda terug naar Tilburg. Eerst nog een beetje onwennig (Huh? Die neus draait niet als ik het stuur beweeg!), maar steeds beter gaandeweg.. En jezus, wat maakt die uitlaat een VET brulgeluid..

Bij die CB500 voelde 130km/h al hard aan, en hier keek ik op de snelweg na een tijdje op de teller, reed ik al 180... ach, tikje tegen het gas, en 200.. woohoo! En toen reed ik net zijn 6e, maar ik deed het daarna toch maar even wat rustiger.

Wat is dat pokkeding snel!! En dat voor een beestje van 16 jaar oud! Wat een ongelooflijk verschil met die lesmotor.. En vaag dat zo'n vette motor zo goedkoop is. Ik kom dit soort motoren regelmatig tegen op marktplaats, voor net onder de 2000 euro.. Ik vind dit een van de weinige oude mooie racers.. "Mike, it's amazing!".

Die acceleratie... waaah.. ik stap nog net niet ter plekke af om een vreugdedansje te doen :)

Vanavond kilometertje of 150 gereden in Tilburg, Berkel-Enschot, Oisterwijk, Oirschot, Middelbeers, en weet ik wat.. Gewoon de eerste beste willekeurige weg volgen :9 Weer even erin komen, slingerwegen buiten de bebouwde kom, snelweg, midden in de stad, etc.. Je hebt trouwens wel bekijks met die uitlaat ben ik achter..

Morgen eens een dagje erop uit.. Zeeland, rondje Groningen-Friesland-Tilburg? Zie ik morgen wel weer :) Afsluitdijk ben ik trouwens ook nooit geweest... Is dat nog een beetje te doen met de motor, of waai je dan meteen omver? Nog suggesties?

Zo te horen heb je de goede keus gemaakt.

VFR is een geweldige toermachine, daar kun je ook de afsluitdijk probleemloos mee nemen ;)

Gefeliciteerd en veel plezier gewenst.
 
het is altijd mooi om te horen wat iemand zijn beleving van een nieuwe motor is , zeker als er zo'n verschil is in pk's en beleving !

tja, wat moeten we nog over de vfr zeggen met zijn alle

het is een prima motor voor zowel tour als sportgebruik waar je zonder meer jaren plezier van kan hebben.vervelen zal hij jou denk ik niet snel maar let wel op ! de vfr (lees de laatste modellen) is voor sommige te perfect gemaakt

ik heb hem nu precies (op een dag na) een jaar met mijn vfr800 gereden uit'00 en veel plezier gehad . echter door een motorongeluk is hij total-loss verklaard !

echter zal ik geen vfr terug kopen omdat de motor voor mij te "makkelijk" is te rijden (lees, niet spannend genoeg)en ga waarschijnlijk overstappen naar een nieuwe fazer 1000.

het geluid van de vfr is wel wat ik zeker zal missen want vanaf 5000 a 6000rpm brult hij schitterend door de boss demper die ik had. dat geeft wel een enorme kick bij de vfr

al met al een goede keuze die je hebt gemaakt want de vfr is toch wel het paradepaardje van honda geworden na de problemen met de vf blokken van de vfXXf series

veel plezier met je motor !

maarten
 
Hmmm... dit soort dingen lees ik graag, mijn bloed begint te borrelen. ;)
Da's helemaal niet goed, want over 15 minuten heb ik rijles.... whaaaa!

Maarreh, ik was eigenlijk ook van plan om tzt een VFR 750 te kopen. Ik zou d'r graag wel iets meer geld aan uitgeven, een '91er ofzo voor zo'n 3500 zat ik aan te denken.
Helaas klop ik na al dat lessen en examens dan niet zo maar 3500 uit m'n mouw, dus zal ik eerst iets goedkopers moeten zien te vinden. (misschien is iets lichter (600) ook beter om mee te beginnen)

Maar dit verhaaltje haalt me steeds meer over om d'r toch maar voor te gaan.... lijkt me echt supervet, zon VFR *D *D
En ook handig i.v.m. m'n lichaamslengte...
 
Vandaag toch maar naar Zeeland gereden.. Even een colaatje gepakt in Vlissingen, en weer langzaamaan terug. Zit nu thuis te bekomen van de zadelpijn en de koppijn.. oh, daar zijn die oordopjes voor! :D

Kwam nog in een kolonne superbikes terecht ook.. was leuk :)

Enne, harder van 225 durf ik niet met die bike.. Dan rijdt ie in z'n zes op 10k toeren. Er is nog wel wat, maarruh, laat maar voor even :)
 
uhmz met de originele banden en zooi derop(heb aardig wat aan de mijne verbouwd) haalde ik 210 in zijn 4 voor ze in de toerenbegrenzer gaat. Maar 240 op de teller is heel goed te doen met deze beestjes hoor :)
 
Hmmm... dit soort dingen lees ik graag, mijn bloed begint te borrelen. ;)
Da's helemaal niet goed, want over 15 minuten heb ik rijles.... whaaaa!

Maarreh, ik was eigenlijk ook van plan om tzt een VFR 750 te kopen. Ik zou d'r graag wel iets meer geld aan uitgeven, een '91er ofzo voor zo'n 3500 zat ik aan te denken.
Helaas klop ik na al dat lessen en examens dan niet zo maar 3500 uit m'n mouw, dus zal ik eerst iets goedkopers moeten zien te vinden. (misschien is iets lichter (600) ook beter om mee te beginnen)

Maar dit verhaaltje haalt me steeds meer over om d'r toch maar voor te gaan.... lijkt me echt supervet, zon VFR *D *D
En ook handig i.v.m. m'n lichaamslengte...

Dan kan je altijd nog beginnen met een VFR uit 1986! :9
 
Da's 'n goeie.

Dat wil ik wel, maar vind maar es iemad die zoiets te koop heeft.
Valt niet mee...

VFR lijkt mij echt superrrr :} en komt er ook... ooit... *D
Zag vorige week op marktplaats nog een banaangele VFR750 uit 86/87/88.. voor 1700 euro ofzo, maar ik kan hem niet meer vinden. Het kleurtje was wel minder, maar wel met nieuwe banden, nieuwe remblokken, etc.
 
ja er staat mij ook iets bij dat het sterke snelle rakkers zijn,ik ree een xs1100 zonder iemand achterop en werd er finaal uitgereden door een vfr750 oud type met twee rakkers erop '(
 
ja er staat mij ook iets bij dat het sterke snelle rakkers zijn,ik ree een xs1100 zonder iemand achterop en werd er finaal uitgereden door een vfr750 oud type met twee rakkers erop '(

Haha dat zijn de mooie verhalen *D

Moet zeggen als je durft en je kunt et aan, rij je heel veel lui aan gort in de bochten met deze oude beestjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan