honda 400 super sport

cb400man

Geblokkeerd account
28 nov 2003
668
0
steenderen
voor de 400 liefhebbers een topic over het maken van een 528cc honda 400
waarom je zoiets maakt [hobby]
de 400 [std] staat nu eenmaal niet bekend om soepelheid
beetje gebrek aan koppel en de makkelijkste manier om daar verbetering in te brengen is vergroten van de cilinderinhoud
maar hoe doe je zoiets !!!!!!!!!!!! is toch even 32% meer inhoud
de toenmalege hondas zijn gelukkig nogal overbemeten
ik gebruik hiervoor kawasaki 550 zuigers die hebben echter een pistonpen van 14 mm dus het pistonpenoog moet groter gemaakt worden [1mm]
maar eerst de cil daar halen we de standaard cil bussen uit en kotteren de cil uit voor de grotere cil bussen
full
 
als dat klaar is komt de pistonpen aan de beurt die moet 14mm worden ipv 13
eerst het oog recht onder kop uitklokken
full
 
als het blok dan in elkaar zit wordt er gescheckt of de compressie hoogte het zelfde is bij alle 4 de cilinders
full
 
als laatste komt de kop aan de beurt eerst wordt er een grotere squis rand in de kop gemaakt
full
 
Hééél netjes kèrl,superstrak!
Wat ben je met de originele versnellingsbakverhoudingen van plan,ik neem aan dat die nu ook anders kunnen,mmm?

En het frame? Ik bedoel,het frame van de 550 is ook wel wat biefier dan die van een 400,er zal wel het een en ander moeten worden versterkt...
 
vers bak hetzelfde maar achterop 34 tanden ipv 38 en evt voor 18 ipv 17

frame :? er blijft altijd wat te wensen
 
Laatst bewerkt:
mooi gerrit..wist overigens niet dat je ook de pomp had aangepakt...maar tzt idd ook voor mijn fietske..heb er al een blok voor klaarliggen maar wordt nog wel even langetermijnwerk... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan