'89 Vespa PK 125 XL, waar op letten?

RAYF4

MF veteraan
28 mei 2001
1.224
0
Donostia-San Sebastian
Ik ga van een vriend een Vespa Pk125XL krijgen; hij is overgestapt op een nieuwe Honda Scoopy SH150, een stuk comfortabeler maar lang niet zo leuk.
Is een '89-er trouwens een brik of zit ik hier verkeerd? ;)
Anyweg, heeft iemand hier ervaring met dergelijke apparaten?
De remmen zijn waardeloos,stabiliteit ook , maar verder?
En hoe zou ik die remmen kunnen verbeteren?
Elk advies :} en/of domme opmerking :z is welkom.
 
Kan je die Vespa niet aan mij verkopen?? Ik wil er een voor in de stad..

Moet je em in Spanje Baskenland ophalen 8-) .

Zitten er trommelremmetjes op of schijven? Trommel valt wel te verbeteren: nieuwe schoenen erin en dan goed afstellen.

Stabiliteit zal wel klote zijn en blijven, wen er maar aan :+ .

En '89 kan best een brik zijn, je omschrijing klinkt wel brikkerig. :)
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 24 juli 2003 15:44 schreef Ralfie het volgende:Moet je em in BASKENLAND ophalen 8-) .
Zitten er trommelremmetjes op of schijven? Trommel valt wel te verbeteren: nieuwe schoenen erin en dan goed afstellen.
trommelremmetjes,zal je advies opvolgen maar zelfs dan schijnen ze nog niet echt te willen remmen.
En '89 kan best een brik zijn, je omschrijving klinkt wel brikkerig. :)
T is een echte; lekt olie, walmt en maakt herrie.Piccies volgen nog.
Naast m'n CBR en m'n Scoopy wilde ik ook 's wat met karakter ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb een ouwe PK50XL gezien (ok is wel brommertje maar wie weet toch vergelijkbaar) waarbij de hele onderplank was doorgerot net op het punt waar aan de bovenkant het "zitgedeelte" ophoud. Lijkt me niet fijn als ie daar breekt dus dat zou ik zeker ff nakijken.
 
Trommelremmen, bij goed afstellen doen ze iets meer dan helemaal niets. :+

Je kunt ook schoenen met extra dikke schoenzolen kopen :P (in het kader van de onzinnige opmerkingen, die ook mochten :) ).

't Is wel een licht ding neem ik aan, met goed afgestelde trommels moet ie toch wel een beetje stil willen gaan staan.

En als je em toch krijgt van die maat van je en het is niet je dagelijkse vervoer, dan heb je alle tijd om er aan te rotzooien. :)


Edit: Spanje, baskenland...sorry! :P
 
Trommelremmen, bij goed afstellen doen ze iets meer dan helemaal niets. :+
ik hoop het, met al die steile hellingen hier en mijn 90 + kgs zal het nodig zijn....
Je kunt ook schoenen met extra dikke schoenzolen kopen :P (in het kader van de onzinnige opmerkingen, die ook mochten :) ).
Hier zat ik op te wachten... :P
En als je em toch krijgt van die maat van je en het is niet je dagelijkse vervoer, dan heb je alle tijd om er aan te rotzooien. :)
Idd, en een errug grote garage, dus de ruimte om te sleutelen 8-) .
Edit: Spanje, baskenland...sorry! :P
geeft niet, hoor!De meeste Nederlanders in Benidorm zijn ook pas eergisteren achter het verschil gekomen. '(

Heb een ouwe PK50XL gezien (ok is wel brommertje maar wie weet toch vergelijkbaar) waarbij de hele onderplank was doorgerot net op het punt waar aan de bovenkant het "zitgedeelte" ophoud. Lijkt me niet fijn als ie daar breekt dus dat zou ik zeker ff nakijken.
zal ik doen, hij roest aan sommige (licht beschadigde)delen al wat, maar ik denk niet dat het zo ver door zal zijn gerot.
 
Deze: staat op het net te koop(2400 $...)met het bijbehorende onderschrift:
full
"
You need to ride one of these, and you’ll be sold. They have the looks
of a scaled down Arcobaleno (Rainbow Edition), but with the same displacement motor!
The awesome power to weight ratio is accommodated by an outstanding suspension
and brakes that stop on a dime.
This is a nice original with the amenities
(lots of luggage space, spare tire, complete key set, etc)"
Als ik dat zo lees kan ik m'n CBR wel verkope :9 !!!!!!

 
:? Ik geloof niet dat Ralfie de scooter weg mag geven van Ray. :P

En die heeft helemaal nix gezegd over weggeven, alleen maar over krijgen. ;)
:^ M'n vriendin en ik gaan er zelf op rijden.
Btw, ben dit weekend nog's bij m'n maat langs geweest (barbecue in z'n tuin en volleyballen in z'n zwembad 8-) )en de papieren opgehaald.
Hij zei dat-ie 'm al een jaar niet had gestart, de banden waren zacht etc.
Choke uit,één trap en hij liep! :]
Stukje over het erf gereden: voorrem remt zo goed als niet, achterrem remt óf amper, óf hij blokkeert.
Ik moet 'm nog wel ff door de keuring zien te krijgen, m'n vriend heeft 'm in 14 jaar nog nooit APK-gekeurd, hij wist zelfs niet dat dat verplicht is! :X
Ik heb iig alle papieren en sleutels, jullie horen nog van mij.
 
Leuk zo'n Vespa. Ik heb zelf nog een paar jaar geleden eventjes bij ETS/TC Benelux gewerkt. Dit was de importeur van o.a. Vespa (Piagio). Leuke tijd gehad daar. Alleen ik stond altijd versteld van de dure onderdelen.

Enkele jaren geleden heb ik ook eens een PK50 gerestaureerd. Viel best duur uit, maar wel veel lol gehad. Is het bij jouw 125 ook zo moeilijk om aan het motorblok te sleutelen?

Succes ermee in ieder geval!
 
lol pk 50..vergeet de benzineslangetjes niet als je de tank eruit tilt :X

[me]Mulder71 vergat ze dus wel[/me]
 
Leuk zo'n Vespa. Ik heb zelf nog een paar jaar geleden eventjes bij ETS/TC Benelux gewerkt. Dit was de importeur van o.a. Vespa (Piagio). Leuke tijd gehad daar. Alleen ik stond altijd versteld van de dure onderdelen.

Enkele jaren geleden heb ik ook eens een PK50 gerestaureerd. Viel best duur uit, maar wel veel lol gehad. Is het bij jouw 125 ook zo moeilijk om aan het motorblok te sleutelen?

Succes ermee in ieder geval!
Is idd errug moeilijk om aan het blok te sleutelen!
Verder hebben de PK's een slechte reputatie, er gaat nogal eens wat stuk...
Er moet nogal wat aan gebeuren om hem door de keuring te krijgen,naast de remmen ook de CO2 uitstoot is duidelijk niet binnen de normen :X .
Geluk dat er in Spanje veel van deze Vespa's rondrijden, onderdelen zijn goed te krijgen.
De 200 cc,Primaveras en T5 modellen schijnen een stuk degelijker te zijn dan te PK modellen.
Ik heb geluk dat ik een ultramoderne :z Vespa-zaak bij me in de buurt heb.(piccies van deze zaak volgen nog).

Ziet er erg sportief uit, met dat rood/roze biesje.
Is echt rood,hoor!ech waar! Heb alleen de foto een beetje bijgewerkt, was een bietje donker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan