Nieuwe SV650S deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weer zo'n sv topic dat te snel een nieuwe open maakt ;) Moet tot 2500 dacht ik zo. Maar dat merken we vanzelf
 
Door sp1 in da house op 16-07-2005 17:27



hallo,
nou ik ben net wezen rijden.

de stap is inderdaad te GROOT !!!

leek net als ik op een brommer zat.

ik denk wel als je niets beter gewend zou zijn dat het een prima fietsje zou zijn.
maar nu nog niks voor mij.
he bedankt en laterssssssss

Om maar meteen even een reply uit het vorige topic te quoten...

:P

Het was al eerder gezegd, maar een SV1000 is dan mischien beter voor je.
Kleinere stap terug , maar zeker wel zuiniger .

Die achterband zal ook wel een beetje met je rijstijl te maken hebben, evenals het type band... ;)
 
Ik wil nog even terug komen op de kentekenhouder vervanger. Die uit Engeland is inderdaad wel erg mooi. Heb pas mijn 1000 km beurt gehad, en zit alweer op 1300 km op de teller. De motor bevalt mij heel erg goed, ben dan ook blij dat ik voor de SV650S heb gekozen.
 
Ik zit te twijfelen tussen een undertail of een kentekenhouder die de taartschep vervangt. De undertail die ik gezien heb, heeft led knipperlichten, echter voor heb je gewone knipperlichten. Dit staat niet echt in verhouding vind ik zelf. Het is wel heel mooi.

Wat denken jullie ervan??.
 
Veel undertails die ik heb gezien met led-knippers, hebben de knippers zo klein gemaakt dat je ze niet eens erg goed kunt zien.

Ik vind de zichtbaarheid wel belangrijker dan de vorm.

Voor kun je de knippers natuurlijk ook vervangen voor kleinere, zodat het weer in verhouding is.

Let er wel op dat de led-knippers waarschijnlijk sneller gaan knipperen dan normaal.
Ik vind dit zelf niet zo mooi, maar mischien jij wel.
Je kunt dit wel weer verhelpen door er een weerstand tussen te zetten.

Het is ook eigenlijk allemaal ook een kwestie van smaak. ;)
 
Ik denk dat ik dan toch ga voor een mooi tail tidy, dus een korte kentekenplaathouder waar de originele knipperlichten en kentekenverlichting op passen.
 
Sla die kentekenhouders waar je je reflector op kan zetten maar over, staat geinig maar door het klapperen en combi vering in, schraapte het boutje van dat ding kleine putjes in de band. :(
Gelukkig de band niet verrot en heb het er nu al weer afgereden maar dat was niet zonder slijptol mogelijk. O-)

En wie heeft er nu werkelijk een reflector nodig ? Als ze je niet willen zien dan zien ze je toch niet met al je verlichting aan, nou reflector zou het hem doen hoor. :+
 
Ik zit te twijfelen tussen een undertail of een kentekenhouder die de taartschep vervangt. De undertail die ik gezien heb, heeft led knipperlichten, echter voor heb je gewone knipperlichten. Dit staat niet echt in verhouding vind ik zelf. Het is wel heel mooi.

Wat denken jullie ervan??.

Ik ga in ieder geval van de winter deze bestellen:
IMAG003A.JPG
 
Misschien motorfret ff mailen, in deel II 126, vroeg ie daarom.
Dan zijn we al met z'n 3en. Lijkt mij dat je in elk geval maar 1x verzendkosten hoeft te betalen. :9
Wie nog meer?
 
dit zal er voor mij uiteindelijk ook wel aan gaan komen, alleen wel een beetje jammer dat de zekeringen in de weg zitten :(
 
Die heb ik er onlangs onder geschroefd, past perfect.
Ik zou wel voor de RVS versie gaan omdat de poedercoating nogal dun is op de hoeken.


Is het voor iedereen te doen deze tail tidy te monteren, of valt het tegen??.
Ik heb de user manual gelezen, maar kom daar niet echt wijs uit, je moet het echt doen denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Vrijdagnamiddag een testrit gedaan met een SV650S van de belgische importeur.
En ik moet toegeven dat het een zeer leuke motor is. Maar ik had wel problemen met een niet al te gewillige versnellingsbak: de neutraalstand liet zich nogal moeilijk vinden en 1x gaf hij aan een verkeerslicht zelfs een valse neutraalstand aan. De eerste vernelling inschakelen gaf soms ook problemen.
Zijn hier nog SV650 bezitters met soortgelijke problemen of zou het te maken hebben met een testmotor die geen behoorlijke inrijperiode achter de rug heeft ?
 
Vrijdagnamiddag een testrit gedaan met een SV650S van de belgische importeur.
En ik moet toegeven dat het een zeer leuke motor is. Maar ik had wel problemen met een niet al te gewillige versnellingsbak: de neutraalstand liet zich nogal moeilijk vinden en 1x gaf hij aan een verkeerslicht zelfs een valse neutraalstand aan. De eerste vernelling inschakelen gaf soms ook problemen.
Zijn hier nog SV650 bezitters met soortgelijke problemen of zou het te maken hebben met een testmotor die geen behoorlijke inrijperiode achter de rug heeft ?
Neutraal is echt 1 tikje, heel licht. Doe je dat te hard dan zit je toch weer in z'n 1 of 2.

Even wennen. ;)
 
ik heb er weinig problemen mee. Af en toe dat ie een ietwat anders geluid maakt, maar niet dusdanig dat ik me er zorgen over maak
 
Deze had ik dus ook in gedachten, erg mooi en praktisch.
Ik ga hem ook bestellen.

Hij past dus goed, is hij gemakkelijk en snel te monteren?.
Moet er veel gedemonteerd worden, ik denk dat er meer mensen zijn die dit willen weten?.
Als je ook interesse hebt in deze houder, mail motorfret ff.(nog steeds accoord, motorfret :? ) Hoe meer hoe beter, krijgen we misschien korting? :9
Qua demonteren moet in elk geval de achterkant eraf.
Valt op zich best mee, afgelopen weekend wat geprobeerd met een andere houder (paste niet :( ).
Ben er ca. 1,5 - 2 uur mee bezig geweest.

@figuur: ik denk dat je de zekeringen met een tie-wrap door het rubber wel aan het frame vast kan zetten.
 
Vrijdagnamiddag een testrit gedaan met een SV650S van de belgische importeur.
En ik moet toegeven dat het een zeer leuke motor is. Maar ik had wel problemen met een niet al te gewillige versnellingsbak: de neutraalstand liet zich nogal moeilijk vinden en 1x gaf hij aan een verkeerslicht zelfs een valse neutraalstand aan. De eerste vernelling inschakelen gaf soms ook problemen.
Zijn hier nog SV650 bezitters met soortgelijke problemen of zou het te maken hebben met een testmotor die geen behoorlijke inrijperiode achter de rug heeft ?
Heb de eerste 300km soms wat moeite gehad met de neutraal, maar nu eigenlijk totaal geen "problemen" meer. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan