Bochtentechniek

RaceNemo

MF veteraan
30 dec 2004
7.449
55
Belfeld
Ga je langs de motor liggen of blijf je op je zadel zitten?

Hoe verplaats je jouw gewicht zodanig, dat er zo min mogelijk
reactie-krachten op worden gewekt?

Hoe wijk je uit in een bocht als er verontreiniging op de weg ligt?

Hoe maak je er daarna weer een vloeiende lijn van?

Met andere woorden..... Hoe houd ik het rubber onder!
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
poe, ik denk dat het een lang en leerzaam met een hoop moeilijke kreten gaat worden, ik blijf hem iig volgen :)
 
Volgens mij moet je zover mogelijk door de bocht heen kijken O-)

Keith Code heeft trouwens een heel boek hierover geschreven, Twist of the Wrist. :}
 
Volgens mij moet je zover mogelijk door de bocht heen kijken O-)

Keith Code heeft trouwens een heel boek hierover geschreven, Twist of the Wrist. :}

Klopt anders neem je de bocht in delen en de koerscorrectie
in de bocht kan problemen geven.

Vooral bij slechte weersomstandigheden. :]
 
Ik ga er meestal een beetje naast zitten (naarvoren leunend) en druk met beide voeten evenveel op de steunen. (soort staan op de steunen) Gaat allemaal een beetje als vanzelf met mijn huidige fiets. Ik probeer altijd in een zo vloeiend mogelijke lijn de bocht aan te snijden en door te komen. Kleine uitwijk manouvres kan ik door met het gas te spelen uitvoeren. Werkt vrij direkt met een twin. Kijken doe ik naar het "verdwijnpunt" van de bocht. Zo kan ik ook zien of de bocht krapper wordt (punt komt dichterbij) of dat de bocht ruimer wordt (punt ligt verder weg). Werkt naar mijn idee allemaal prima, alleen of het ook echt volgens het boekje is heb ik geen idee van, maar dat ga ik nu dan wel vernemen denk ik zo ;)
 
Ik ga er meestal een beetje naast zitten (naarvoren leunend) en druk met beide voeten evenveel op de steunen. (soort staan op de steunen) Gaat allemaal een beetje als vanzelf met mijn huidige fiets. Ik probeer altijd in een zo vloeiend mogelijke lijn de bocht aan te snijden en door te komen. Kleine uitwijk manouvres kan ik door met het gas te spelen uitvoeren. Werkt vrij direkt met een twin. Kijken doe ik naar het "verdwijnpunt" van de bocht. Zo kan ik ook zien of de bocht krapper wordt (punt komt dichterbij) of dat de bocht ruimer wordt (punt ligt verder weg). Werkt naar mijn idee allemaal prima, alleen of het ook echt volgens het boekje is heb ik geen idee van, maar dat ga ik nu dan wel vernemen denk ik zo ;)


Klopt, alleen hoezo evenveel!!!!! druk op beide voetsteunen?????
Alleen bij heeeeeeeeel flauwe bochtjes
 
Ik hoor vaak dat je juist druk op je buitenste steppie moet houden ivm het gevoel van de motor en het eventueel kunnen corrigeren :?
 
Klopt, ik heb een vertaling op m'n webspace staan:

klik
kan server niet vinden

De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Klik op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

Controleer of het adres juist gespeld is als u het adres van de pagina in de adresbalk hebt getypt.

Klik als u de verbindingsinstellingen wilt controleren op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga naar het tabblad Verbindingen en klik op Instellingen. De instellingen dienen overeen te komen met de instellingen die uw LAN-beheerder of Internet-provider u heeft gegeven.
Kijk of de instellingen van uw Internet-verbinding worden gedetecteerd. U kunt Microsoft Windows zo instellen dat uw netwerk wordt onderzocht en dat de instellingen van uw netwerkverbinding automatisch worden gedetecteerd (als uw netwerkbeheerder deze instelling heeft ingeschakeld).
Klik op menu Extra en vervolgens op Internet-opties.
Klik op tabblad Verbindingen op LAN-instellingen.
Selecteer Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen en klik vervolgens op OK.
Voor sommige websites is 128-bits verbindingsbeveiliging noodzakelijk. Klik op het menu Help en vervolgens op Info om vast te stellen welk beveiligingsniveau bij u is geïnstalleerd.
Als u een beveiligde website probeert te bereiken, dient u ervoor te zorgen dat uw beveiligingsinstellingen dit ondersteunen. Klik op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga op het tabblad Geavanceerd naar het groepsvak Beveiliging en schakel de opties SSL 2.0, SSL 3.0 en TLS 1.0 in.
Klik op de knop Vorige als u een andere koppeling wilt proberen.



Kan de server niet vinden of DNS-fout
Internet Explorer
 
Ik ga er soms naasthangen met me reet ( ik heb geen kneesliders ) en dan gewoon doorkijken.Ik zit wel recht op en zet een beetje druk op het stuur en dan er naast zitten en met de tenen van me neus op me steppies en met me hielen druk ik tegen het zeg maar frame van me'n steppies aan.
En met de moto in contact blijven en allebij me knieen blijven toch wel in contact met de tank
Met nat wegdek rijd ik rustiger ga niet naast de machine hangen en probeer gewoon goed contact met de moto te houden dat ik voel als ie ga glijden of als ie eventueel weg wil gaan.Verderest schuin ik wel af maar niet te ver en ga ik iets eerder op de remmen, maar dat lijkt me logisch.
Ben toch wel blij dat ik met 25kw de bochies een beetje leer rijden zodat ik zometeen ( nog zoeen 3 maanden ) met een racer de basistechniek al aardig onder de knie heb.
 
Laatst bewerkt:
Alleen druk op de binnenste en je zou de motor onder je vandaan trappen. Alleen op de buitenste zou je de motor omhoog drukken. Op alletwee evenveel leg je het zwaartepunt zoveel mogelijk centraal. Maar ik sta open voor een goed onderbouwde suggestie om het anders te gaan doen, laat maar horen.
 
Ik ga er soms naasthangen met me reet ( ik heb geen kneesliders ) en dan gewoon doorkijken.Ik zit wel recht op en zet een beetje druk op het stuur en dan er naast zitten en met de tenen van me neus op me steppies en met me hielen druk ik tegen het zeg maar frame van me'n steppies aan.
En met de moto in contact blijven en allebij me knieen blijven toch wel in contact met de tank
Met nat wegdek rijd ik rustiger ga niet naast de machine hangen en probeer gewoon goed contact met de moto te houden dat ik voel als ie ga glijden of als ie eventueel weg wil gaan.Verderest schuin ik wel af maar niet te ver en ga ik iets eerder op de remmen, maar dat lijkt me logisch.
Ben toch wel blij dat ik met 25kw de bochies een beetje leer rijden zodat ik zometeen ( nog zoeen 3 maanden ) met een racer de basistechniek al aardig onder de knie heb.

Tijdens bochten heb je niet zoveel last van ontbreken van vermogen,
dus voordeel voor jou
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan