9 maart naar de Nordschleife, wie??

Las net ook de topic over Zolder, misschien verstandiger om eerst een circuitcursus te doen :? . Ik rijdt pas een paar weken op een snelle fiets en heb nog nooit op een circuit gereden. Wat is verstandig :? Wel leuk om meteen te proberen, maar minder leuk als een snelle duitser m'n achterspatbord wat inkort natuurlijk :Z :X
 
Las net ook de topic over Zolder, misschien verstandiger om eerst een circuitcursus te doen :? . Ik rijdt pas een paar weken op een snelle fiets en heb nog nooit op een circuit gereden. Wat is verstandig :? Wel leuk om meteen te proberen, maar minder leuk als een snelle duitser m'n achterspatbord wat inkort natuurlijk :Z :X
Ga absoluut EERST naar Zolder of Assen voordat je naar de Nordschleife gaat.
Die ervaring die je op zolder en assen opdoet heb je allemaal nodig daar op de Ring.
De baan is VEEL moeilijker en je leert het rondje veel moeilijker uit je hoofd wat er zijn dacht ik iets van 150 bochten :9~
Leer eerst lekker doorrijden op je fiets dus: remmen, bochten en accelereren.
Heb je dit lekker onder knie ga dan pas op de Nordschleife rijden omdat je dan veel minder ingehaald wordt dus voelt het wat prettiger ;)
Je moet daar niet te veel met je techniek bezig zijn maar je moet je goed concentreren, op de weg letten(olie etc.), omstanders in de gaten houden en weten snel die baan uit je kop leren zodat je weet wat voor een bocht eraan komt.

Door Pimmet op 28-02-2003 21:37
Wordt dit mijn ontgroening???
Misschien wel een idee bij lekker weer.
Door de drukte wordt er misschien rustiger gereden wat gunstig voor je is :9



 
Laatst bewerkt:
Maar reken het eens om met de kosten voor een circuitdag...6 rondjes Nordschleife is dus wel ff 126 km!! Denk dat je er op je eerste dag geen 6 rijdt...veel te inspannend voor een eerste keer :)
Dagje zolder is al gauw 200-250km!! 8-) .. anders, maar OOK inspannend...
 
Dagje zolder is al gauw 200-250km!! 8-) .. anders, maar OOK inspannend...

Denk dat de Nordschleife veel inspannender is, al is het alleen maar door de indrukken die je opdoet.

Ik heb mensen na een heel rustig rondje zeiknat van het zweet terug zien komen.
 
Zeg jongens...als jullie nu gewoon een week later gaan zien jullie mij ook weer.....zou dat niet leuk zijn? :+ :+
 
Waarom ga jij met Bart niet komende zondag? Hoeft Bart geen jaarkaart meer??

Een jaarkaart kan ie toch ook later dan 9 maart kopen.. ;)

Ik ga voor 12-rittenkaart(en), Bart weet het volgens mij nog niet zo.
Ik zal eens vragen of ie tijd heeft de 9e.

:]


't wordt niks morgen. :(
Wat Bart doet weet ik niet, heb hem nog niet gesproken.
 
Laatst bewerkt:
en...hoe was het.. ??

:)

Gaaf, schitterend weer, behoorlijk druk, en binnen het uur na opening de eerste auto afgeschreven. Uiteraard de jaarkaart gekocht en voor de nieuwsgierige mensen onder ons de eerste foto's.

Resize_of_Jaarkaart_Nordschleife.jpg


Resize_of_DSCN2821.JPG


Resize_of_DSCN2822.JPG


Resize_of_DSCN2833.JPG


Resize_of_DSCN2843.JPG


Resize_of_DSCN2844.JPG


Resize_of_DSCN2847.JPG


Resize_of_DSCN2856.JPG


Resize_of_DSCN2858.JPG
 
Schitterende pics Paul alleen die pasfoto daar zou ik me voor schamen
respekt.gif


Tis toch onvoorstelbaar hoe mooi zo'n duizend is
rofl_2.gif

Resize_of_DSCN2847.JPG



 
Laatst bewerkt:
Damn, wat een mooie piccies

waar zijn die genomen? en is het asfalt over de hele schleiffe van deze kwalitiet nu?
 
Maar t was een fantastische dag! :} Jammer dat ik mn motor niet had meegenomen want anders had ik er zeker een paar ronden opgezet :) Niemand had verwacht dat het zon lekker weer zou worden....t was echt warm in de zon!

Maar samen met Paul wat mooie foto's gemaakt en veeeeel gezien...en je wilt niet weten hoeveel moeite het heeft gekost om die Audi te fotograferen :+

Rondje met Todd meegeweest in zn Corvette Z06....wat was dat weer spectaculair zeg :} :} Wielspin tot in zn 2e versnelling bij het wegrijden op de start....denk dat we dan toch al 150 km/h rijden 8-) Wat een power zeg die 425 pk *D Vraag maar aan Paul, die mocht ook nog een rondje mee 8-)


baan ligt er erg goed bij! Nieuwe asfalt op veel plaatsen dus het is een stuk minder hobbelig. Tevens is de belijning langs de baan opnieuwe gedaan, dus je ziet het verloop van de baan beter door de felle witte lijnen (niet verkeerd voor de beginners :) )

Top dag! :}
 
Gaaf, schitterend weer, behoorlijk druk, en binnen het uur na opening de eerste auto afgeschreven. Uiteraard de jaarkaart gekocht en voor de nieuwsgierige mensen onder ons de eerste foto's.

Mooi scherpe foto's Paul, goed gekozen plek om foto's te nemen :} .

Vraag me af wie je voor je had staan toen de foto werd genomen voor je Jahreskarte... ;) . Of is dit de uitdrukking nadat je in de portemonnee had gekeken, LOL! Boeien, veel plezier ermee, kun je héél wat rondjes mee rijden.

By the way, hoe werkt de controle op start/finish, je zult die kaart toch niet steeds in die automaat moeten duwen :( ?
 
Ah, dat ziet er weer lekker uit :9 Kan haast niet wachten, had eigenlijk mee moeten gaan...sh*t ;) Nah, 24 maart dan maar :? Dan moet m'n ZZR wel weer in elkaar zitten, kan ik 'em ff testen *D
Trouwens, die vent op die Busa :} ...volgens mij schrikt 'ie zich de blubber, toerrijder ;) :]
 
Laatst bewerkt:
Mooi scherpe foto's Paul, goed gekozen plek om foto's te nemen :} .

Vraag me af wie je voor je had staan toen de foto werd genomen voor je Jahreskarte... ;) . Of is dit de uitdrukking nadat je in de portemonnee had gekeken, LOL! Boeien, veel plezier ermee, kun je héél wat rondjes mee rijden.

By the way, hoe werkt de controle op start/finish, je zult die kaart toch niet steeds in die automaat moeten duwen :( ?

Yep, iedere ronde moet het kaartje in de automaat.....
 
Yep, iedere ronde moet het kaartje in de automaat.....

Er zit dus wel een magneetstripje op, dan is het duidelijk.

Ben je ook nog op die plek geweest die ik eens aangaf? Of het mooi is om te fotograferen weet ik niet omdat ik de baan nog niet vanuit die positie heb bekeken maar het lijkt me een mooi punt, lijkt erop dat jij daar nu ook hebt gestaan, als je daar naar links kijkt dan heb je toch die twee bochten die je in één rijdt? Daar rijd je een tijdje met je knie aan de grond, een fantastische bochtencombinatie!
 
Denk dat de Nordschleife veel inspannender is, al is het alleen maar door de indrukken die je opdoet.

Ik heb mensen na een heel rustig rondje zeiknat van het zweet terug zien komen.
Zeiknat bij 25/30? graden..en gespannen rijden?,ook op Zolder heb ik dit gezien ;)

Zowel op de Ring "knallen als op Zolder "knallen" is zwaar maar het verschilt nogal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan