9 maart naar de Nordschleife, wie??

Op maandag 10 maart 2003 22:11 schreef Redgixx het volgende:Ik heb jou pasfoto wel gezien :Z

En ik heb um ff uitvergroot :X :X :X :X :X
(Afbeelding)
Whaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuuuu whauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu .ik kom niet meer bij hierroo in Delft.Wat ben je toch ook een pestkop zeg Gerco....maar ik vind het wel gaaaaffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff *D

Geef niet hoor Fabian,Gerco gaat er ook steeds slechter uit zien sinds zijn vaderschap ;)
 
m31.jpg


Op de BMW-stand in Genève hadden autoliefhebbers alleen maar oog voor de M3 CSL, een speciale lichtgewichtversie van de M3.

De BMW M3 CSL (Coupé Sport Lightweight) is ontwikkeld met maar één doel: een rondje op de Nürburgring afleggen in minder dan acht minuten. Daarmee zou deze BMW dan ook meteen de eerste productiewagen zijn die onder die grens komt.

De rest staat hier

Leuk speelgoed ook. :) Toch wel tof dat ook de fabrikanten de Ring wel serieus nemen.
 
..Hij is mooi hoor :} En die Termignoni's er onder laten hoor ;) Dan duw je 'em toch even langs de slagboom op 'de Ring' :? :)

:+ Zal dat lukken denk je?
PaulR1 kwam met een goed idee om de dempers en chip voor de zekerheid mee te nemen met diegene die met de auto komen......
Maar goed, ik kijk het wel ff aan, eigenlijk gewoon proberen om der langs te komen :9
 
Afgelopen weeekend is er weer een bijeenkomst geweest tussen de Nurburgring GMBH, de politie en de gebruikers van de Ring. Er zijn een aantal goede zaken uit naar voren gekomen.

Er was een voorstel gedaan om gewone Ring-rijders (wel met ervaring en via een selectie) mee te laten rijden tijdens de open-dagen om toezicht te houden en eventuele ongevalsplekken eerder veilig te stellen. Deze Marshalls krijgen een duidelijk vest aan met daarop "Streckensicherung" vermeld. Goede zaak vind ik!

Er komen ook een 6-tal waarschuwingslichten die ingeval van gevaar worden aangezet. Zeer goede zaak mijns inziens. Die lampen zullen worden aangezet dmv sms-jes van de Streckensicherung. (dit aangezien de bekabeling rond de Ring erg slecht is). Met een beetje geluk staan deze lampen er binnenkort al.

Geluidsmetingen worden doorgezet. Iedereen is er blij mee, maar de gebruikers hebben aangegeven dat ze de metingen nu niet eerlijk vinden verlopen. Er komen dus waarschijnlijk vast markeringen enzo op de weg te staan om zo een juiste en vaste hoek van meting te hebben. Ze hebben ook voorgesteld om eventueel langs de baan metingen te verrichten, maar dat is nog maar een voorstel. (open pijpen kun je dus echt gaan vergeten helaas ;( )

Ik heb dit via wat andere forums gevonden en wilde het jullie ook laten weten :)
 
Wanneer gaan jullie weer? Met de motor bedoel ik dan. A.s. Zondag (16e)?
 
Afgelopen weeekend is er weer een bijeenkomst geweest tussen de Nurburgring GMBH, de politie en de gebruikers van de Ring. Er zijn een aantal goede zaken uit naar voren gekomen.

Er was een voorstel gedaan om gewone Ring-rijders (wel met ervaring en via een selectie) mee te laten rijden tijdens de open-dagen om toezicht te houden en eventuele ongevalsplekken eerder veilig te stellen. Deze Marshalls krijgen een duidelijk vest aan met daarop "Streckensicherung" vermeld. Goede zaak vind ik!

Er komen ook een 6-tal waarschuwingslichten die ingeval van gevaar worden aangezet. Zeer goede zaak mijns inziens. Die lampen zullen worden aangezet dmv sms-jes van de Streckensicherung. (dit aangezien de bekabeling rond de Ring erg slecht is). Met een beetje geluk staan deze lampen er binnenkort al.

Geluidsmetingen worden doorgezet. Iedereen is er blij mee, maar de gebruikers hebben aangegeven dat ze de metingen nu niet eerlijk vinden verlopen. Er komen dus waarschijnlijk vast markeringen enzo op de weg te staan om zo een juiste en vaste hoek van meting te hebben. Ze hebben ook voorgesteld om eventueel langs de baan metingen te verrichten, maar dat is nog maar een voorstel. (open pijpen kun je dus echt gaan vergeten helaas ;( )

Ik heb dit via wat andere forums gevonden en wilde het jullie ook laten weten :)

De eerste twee punten zijn zéker een verbetering, ik kan echter geen verband leggen tussen geluidsmetingen en veiligheid :( |( .

Voor de Nürburgring organisatie is het natuurlijk een moeilijk compromis, aan de ene kant willen ze max. geld in het laatje en dat kan alleen door héél veel voertuigen toe te laten maar aan de andere kant komt de veiligheid en het milieu :r in het gedrang...

Fabian, stond er vorig jaar ook max. 95 dB(A) op de Nürburgring homepage? Na afloop van mijn geluidsmeting stond de man fronsend naar zijn dB-meter te kijken. Ik vroeg hem of ik het circuit op mocht waarop hij zei, "Dass war ziemlich knapp, 99,6 dB(A)!", waarop ik vroeg wat dan het maximum was. Het antwoord is 100 dB(A).
Het is me toen duidelijk geworden dat ik 1.000 tpm moet smokkelen :X om een Racing-line Akrapovic systeem met EVO-demper door de keuring te lootsen...

Ben nu bezig een Laser dB-killer (-3 dB(A)???) pas te maken voor mijn uitlaatsysteem, vervolgens ga ik naar Hans om te kijken wat de gevolgen zijn voor de map en het vermogen. Het lijkt me niks om rechtsomkeert te moeten maken als je niet door de keuring komt, dan maar op de parkeerplaats die dB-killer monteren als je ziet dat de fatsoensrakkers staan te controleren, kunnen ze daar geen waarschuwingssignaal voor aanleggen :) ?

Maar ja, als het bij deze maatregel blijft zijn we nog steeds behoorlijk blij niet van tevoren te moeten betalen en gewoon verzekert rond te rijden.

Afwachten of ze zoals voorgaande jaren alleen in het weekend controleren...
 
Op woensdag 12 maart 2003 20:25 schreef Blade10 het volgende:De eerste twee punten zijn zéker een verbetering, ik kan echter geen verband leggen tussen geluidsmetingen en veiligheid :( |( .

Heeft inderdaad niets met veiligheid te maken, maar alles met milieu en omwonenden. EN om de lokale politiek een beetje te paaien door te laten zien dat ze milieu wel belangrijk vinden enzow....
Fabian, stond er vorig jaar ook max. 95 dB(A) op de Nürburgring homepage? Na afloop van mijn geluidsmeting stond de man fronsend naar zijn dB-meter te kijken. Ik vroeg hem of ik het circuit op mocht waarop hij zei, "Dass war ziemlich knapp, 99,6 dB(A)!", waarop ik vroeg wat dan het maximum was. Het antwoord is 100 dB(A).

Klopt, 95DB is de grens, maar ze gedogen tot 100DB Ligt vooral aan de manier van meten denk ik...nu heb je erg veel omgevingsgeluid enzow....dus de meting is niet 100% waterdicht...vandaar dat ze de grens tot 100 trekken
 
Op woensdag 12 maart 2003 21:58 schreef Fabian het volgende:Heeft inderdaad niets met veiligheid te maken, maar alles met milieu en omwonenden. EN om de lokale politiek een beetje te paaien door te laten zien dat ze milieu wel belangrijk vinden enzow....Klopt, 95DB is de grens, maar ze gedogen tot 100DB Ligt vooral aan de manier van meten denk ik...nu heb je erg veel omgevingsgeluid enzow....dus de meting is niet 100% waterdicht...vandaar dat ze de grens tot 100 trekken

Hmmmm, ik meende altijd dat het circuit er (mede) is gekomen om de sociaal zwakke regio (geen zware industrie die veel banen biedt) te helpen... Ik ging ervan uit dat de lokale politiek er wel blij zou zijn, kijk eens hoeveel mensen werk hebben gevonden in de Nürburgring organisatie. Je zult als omwonende maar een been breken, kan je verzekeren dat het ziekenhuis zéér gespecialiseerd is je te helpen ;) .

Mijns inziens moeten de omwonenden niet zo zeuren want die zijn bijna allen jonger dan het circuit dus die hebben kunnen kiezen of ze vlakbij het circuit willen wonen...da's net als die jankers die in de buurt wonen van een vliegbasis. Ik neem aan dat je een woning niet 's nachts koopt, je informeert over het bestemmingsplan en je kijkt om je heen wat voor activiteiten plaats hebben.

Maar goed, het zal wel de voortschrijdende normenpolitiek zijn, steeds minder herrie en vervuiling. Ben blij dat ze nog een beetje gedogen, maar eens zien hoeveel nauwkeuriger ze in het vervolg gaan meten, dat zal ze in elk geval een boel inkomsten schelen.

Is wel lachen, ik heb een paar jaar geleden een maand of drie in Zuid-Italië gewerkt. Zeg ik tegen iemand dat ik fl. 15,- verwijderingsbijdrage heb moeten betalen voor mijn videocameraatje, ze lagen bijkans krom van het lachen onder de tafel. Daar liggen de koelkasten en bergen banden gewoon langs de weg...EU-land... Verschillende inzichten dus in het verenigd Europa.

Niettemin, het blijft een fantástisch circuit :} .
 
Terug
Bovenaan Onderaan