• Hallo,

    Je ziet deze melding omdat je onze banners blokkeert. Motor-Forum kan alleen maar bestaan dankzij inkomsten uit advertenties. Vandaar ons verzoek om Motor-Forum te "whitelisten" in je bannerblocker.

9 Mei MSL Assen

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
6.330
40
34
Druten
#1
Na een jaar niet op het circuit gereden te hebben wordt het dit jaar weer tijd om de schade in te halen! :]

Voor mij is het deze dag dat ik de eerste keer weer ga rijden op het circuit, zijn er nog meer mensen van hier die die dag ook weer een dagje gaan rijden?
 

Thijzel

Die hard MF'er
25 jul 2010
306
0
36
Amsterdam
#2
Zekers :Y

Waarschijnlijk met 2 of 3 andere jongens ook wel een box huren. Al vind ik het jammer dat je dan niet vanuit de pitbox de baan op mag rijden.
 

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
6.330
40
34
Druten
#4
Zekers :Y

Waarschijnlijk met 2 of 3 andere jongens ook wel een box huren. Al vind ik het jammer dat je dan niet vanuit de pitbox de baan op mag rijden.
Ik heb de laatste keer dat ik een circuitdag gedaan heb samen met een aantal andere leden van motor-forum een pitbox gehuurd en dat beviel inderdaad prima, daarvoor nam ik altijd gewoon mijn easy-up tentje mee en ging ik ergens op het paddock staan.

Ondanks dat je niet vanuit de pitbox mocht vertrekken vond ik het erg fijn dat je kon zien wanneer je de baan op kon, je kon dan in/bij de pitbox de boel alvast gereedmaken en dan meteen omrijden om de baan op te gaan. Ik ben vaak te ongeduldig en sta toch altijd weer te lang te wachten voordat je ook echt aan je sessie mag beginnen :')
 

Thijzel

Die hard MF'er
25 jul 2010
306
0
36
Amsterdam
#6
Ik heb de laatste keer dat ik een circuitdag gedaan heb samen met een aantal andere leden van motor-forum een pitbox gehuurd en dat beviel inderdaad prima, daarvoor nam ik altijd gewoon mijn easy-up tentje mee en ging ik ergens op het paddock staan.

Ondanks dat je niet vanuit de pitbox mocht vertrekken vond ik het erg fijn dat je kon zien wanneer je de baan op kon, je kon dan in/bij de pitbox de boel alvast gereedmaken en dan meteen omrijden om de baan op te gaan. Ik ben vaak te ongeduldig en sta toch altijd weer te lang te wachten voordat je ook echt aan je sessie mag beginnen :')
Hahaha, herkenbaar ;)
Nu maar hopen op goed weer!
 
18 jun 2016
81
0
Lisse
#7
Aanwezig met mijn maat die daar gaat rijden. Zijn motor heeft grote veranderingen gehad, en voor het eerst op Assen dus het wordt maar eens zien hoe het allemaal gaat.
Ikzelf doe daar gewoon beetje het hulpje uithangen en genieten...
 

Noki

Die hard MF'er
15 aug 2002
972
0
Utrecht
#8
Na lange tijd alleen maar les geven, wordt dit mijn eerste circuitdag sinds 2009 op mn eigen motor (shakedown test voor de motor).
 
Laatst bewerkt:
8 sep 2003
230
6
#9
Na een jaar niet op het circuit gereden te hebben wordt het dit jaar weer tijd om de schade in te halen! :]

Voor mij is het deze dag dat ik de eerste keer weer ga rijden op het circuit, zijn er nog meer mensen van hier die die dag ook weer een dagje gaan rijden?
Ik zal er ook zijn. Heb ooit nog eens een inrijklem bij je opgehaald. Rij je nog steeds op die fireblade? Ik rij een rood/zwarte cbr600rr.
 
Laatst bewerkt:

SanderA

Die hard MF'er
15 jul 2012
394
1
Groningen
#10
Wie weet hier wat over de keuring en eisen die ze stellen bij MSL? Bijvoorbeeld In de mail van vandaag stond o.a. 85dB maximum wat ik echt belachelijk vind, elke motor met standaard demper gaat daar over heen...
Verder nog iemand die weet hoe dit gaat?
 

Thijzel

Die hard MF'er
25 jul 2010
306
0
36
Amsterdam
#11
Keuring bij MSL bestaat niet meer. Noemen ze nu een beschouwing. In de praktijk kijken ze naar je uitlaat. Je moet een standaard demper hebben of een aftermarket met dB killer. Geluid wordt dynamisch gemeten. Volgens mij hebben Assen en Zandvoort een limiet van 95dB. Echter op Zandvoort zit je eerder aan die limiet. Heeft te maken met meetpunt(en) langs de baan.
 

SanderA

Die hard MF'er
15 jul 2012
394
1
Groningen
#14
Had gister trackday en ben nog even voor de lolz naar race control gelopen om te vragen.
De dB limiet voor 9 mei is ook gewoon 101 dB zoals ze gewoonlijk voeren op Assen.
 

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
6.330
40
34
Druten
#17
De motor staat er weer tiptop bij en alles ligt in de auto.

Voor iedereen die morgen ook gaan: Veel plezier en hou het rubber onder! :t

Ik zal waarschijnlijk ergens in de buurt van het toiletgebouw staan met een geel/blauwe fireblade en zal rijden in groep 3A dus misschien tot ziens morgen! :W
 

SanderA

Die hard MF'er
15 jul 2012
394
1
Groningen
#18
Wij staan onder een 24mx tent met 3 motoren, zwarte 600rr, rood zwarte 600fs en half uit elkaar vallende fireblade. waarschijnlijk dicht tegen de boxen aan. tot morgen!
 

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
6.330
40
34
Druten
#20
Het was weer een lange dag maar ik ben weer thuis en alle zooi is weer opgeruimd.

Het was een mooie dag met erg goed weer, dus wat dat betreft niks te klagen 8-)

Voor mij is het ongeveer 1,5 jaar geleden geweest dat ik op het circuit gereden heb, vorig jaar ben ik geopereerd aan een hernia en heb daardoor het hele seizoen niet gereden op het circuit.

De rondetijden vielen me dan ook wel tegen moet ik eerlijk zeggen :X

Op naar de volgende dag en hopelijk kan ik dan de tijden weer wat aanscherpen O-)

Iedereen hier de dag goed en heelhuids doorgekomen?
 

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
6.330
40
34
Druten
#24
Bij ons was het helaas afgelopen na 2 sessies ivm een lekkende rempomp. Natuurlijk de tas met reserveonderdelen vergeten....
Ai dat is zuur!

Had desnoods ff hier een berichtje geplaatst, ik kijk vaak tussen de sessies door als ik even tijd over heb nog wel even op motor-forum.

Ik heb ook altijd wel een krat met diverse reserve spullen bij me en had daar ook nog wel een rempomp in liggen (geen luxe radiale pomp ofzo, maar beter een goede gewone rempomp dan niet rijden ;) )
 

btb

Die hard MF'er
5 jul 2013
396
1
#25
Heeft MSL eigenlijk een beleid wat te doen met mensen die zich in een verkeerde groep hebben ingeschreven? Er zou bijgestuurd worden na een paar sessies maar in de middag waren er nog steeds meerdere in groep 4 waarvan hun snelste ronde >2.05 was. Laat staan hun gemiddelde ronde.

Omdat er niet is bijgestuurd neem ik aan dat er geen betere kandidaat was uit een langzamere groep? In dat geval kan je ze dan niet beter naar huis sturen aangezien ze zichzelf verkeerd hebben ingeschreven? Nu was het bij tijd en wijlen ronduit gevaarlijk. Een aantal van die langzamere rijders keken net zoveel achterom als vooruit en gingen soms plaats maken. Geloof dat ik op mijn voorwiel door madijk ben gegaan omdat iemand besloot zijn gas los te laten en ineens naar rechts te komen om "plaats" te maken.