90 KM op snelweg ivm gladheid??????

Hoomy

Die hard MF'er
1 jun 2004
466
3
Hoesnbroek
Wie weet er iets meer van 'gladde snelwegen'.

Sinds kort is er in de buurt van Nuth een stuk autosnelweg waar de max snelheid is verlaagd naar 90 km/UUR.

Wat is hier aan de hand? :?
 
Nieuw wegdek :? Nieuw zoab is erg glad en Rijkswaterstaat verlaagd dan de max. snelheid tot 90 kmh totdat de gladde (bovenste) laag na een paar weken is afgesleten.
 
ik rijd er ook dagelijks..

het stond laatst al in de krant dat dit ging gebeuren. Het asfalt is nog niet zolang geleden gelegd (max 3 jaar geleden geloof ik..) maar het is nu dus alweer versleten en glad geworden. Verschillende ongelukken al gebeurd, veel auto's die wegschuiven in de bocht, dus ze gaan als het goed is beginnen vanaf 18 sept. met opnieuw leggen van het asfalt. Kunnen we weer lekker over 2 smalle baantjes rijden met 70 km/u :(
 
Tussen Kelpen en Weert is ook zo'n stuk en dat is geen nieuw asfalt.
Gewoon gas blijven geven want de bakstenen gaven me maar €20,- toen ik daar 140 reed 8-)
 
Tussen Kelpen en Weert is ook zo'n stuk en dat is geen nieuw asfalt.
Gewoon gas blijven geven want de bakstenen gaven me maar €20,- toen ik daar 140 reed 8-)

€20,- is niet veel voor 50 kmph te hard.

maar als je op je bek gaat door de gladheid wordt het iets duurder of je hoeft je er geen zorgen meer om temaken |( alleen de familie vraagt zich af of je misschien nog geleefd had als je rustiger had gereden O-) :X
 
Ik heb het idee dat die borden er voornamelijk staan voor de momenten dat het regent en dan rijd ik daar wel iets rustiger omdat ik het dan inderdaad niet vertrouw , het wegdek loopt schuin naar 1 kant i.p.v. bol waardoor er veel meer water op de rijstroken komt.
Van gladheid heb ik niets gemerkt voor deze afgelopen 2 weken dat de borden er staan en ook nu heb ik genoeg grip als ik in de ankers moet (gebeurd nog wel eens omdat ze daar vaak met een driepoot staan bij de AC).
Mogelijk heeft het te maken met de maisoogst, er liggen daar aan beide kanten maisvelden en als ze oogsten stuift het er ook erg en met de wind uit de verkeerde richting is het wegdek ook glad door stof maar 's morgens als het 's nachts mistig is geweest zoals de laatste tijd regelmatig gebeurd heb je geen last van stof.
Ik schat nog een paar weken tot na het ploegen dat die borden er staan want dan is het stofgevaar ook weer geweken
 
Terug
Bovenaan Onderaan