'90 suzuki GS500E veel aanpassingen en extra's

thijsschetters

MF veteraan
20 aug 2006
2.956
504
Huijbergen
Hallo,
Ik bied mijn gs500e aan omdat ik er mijn 25KW periode veel plezier aan heb gehad, maar ik nu toe ben aan een zwaardere motor. De motor is 25kW op kenteken, maar is in praktijk volvermogen. De km-stand van de motor zelf is nu 83xxx maar zal wel ongeveer 84000 zijn wanneer de volgende eigenaar komt. Ik heb de motor al in mijn bezit vanaf ongeveer 50.000 km. Er is zeer veel aan deze motor gedaan, bij deze een lijstje.

Bij 82000 km op de teller:
- cilinders / cilinderkop en zuigers vervangen door een set dat 36.000 km heeft gelopen
- K&N luchtfilter
- nieuwe olie+filter
- kleppen gesteld
- carburateurs gesynchroniseerd
- nieuwe remblokken+vloeistof voorkant
- carburateurs vervangen
- achterremklauw gereviseerd
- nieuw extern benzinefilter
- nieuw DID ketting/tandwielset
- Begin van het seizoen nieuwe accu

Extra's:
- hyperpro progressieve voorvorkveren
- micron sportuitlaat
- u krijgt er los een volledige koppeling bij die in zeer goede staat is
- u krijgt er los 3 nieuwe oliefilters bij
- custom made koplampschermpje
- custom made achterlicht
- aangepaste heelplates
- rode dashboard verlichting
- aangepaste glad alu tankdop
- kleinere spiegels
- kleine knipperlichtjes

De motor rijdt heerlijk, en de combinatie van de sportuitlaat en het K&N luchtfilter zorgt voor een prachtig geluid. Maar ik zal ook de minpuntjes even opsommen:

- de lak heeft hier en daar zijn plekjes.
- uilaatbochten zijn, zoals bij elke gs500e, geroest. Het is echter oppervlakteroest, nergens doorgeroest.
- het kleine blauwe glaasje op het dashboard van het grootlicht ontbreekt.
- bandjes zijn aan vervanging toe.
- de motor is in onderhoud geweest bij een 1ste monteur van een motorzaak, die thuis in een volledige
werkplaats bijklust. Alles is dus professioneel, maar zwart gedaan, dwz geen bonnetjes.

Al met al is het een motor waar de volgende eigenaar veel plezier aan zal hebben, het enige wat gedaan zal moeten worden zijn de bandjes. De VRAAGprijs is 850 euro, maar biedingen zijn zeker welkom. Ik heb de tekst even vrijwel letterlijk van marktplaats gekopieerd, waarom een 2de keer typen als je het 1 keer goed doet nietwaar?!

Met vriendelijke groet,
Thijs Schetters

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Zijn die uitlaatbochten nou zo ver heen of lijkt dat alleen maar zo? :?

De uitlaten zijn t/m de collector geroest ja, oppervlakteroest, nergens doorgeroest, staat ook in mijn advertentie! ;) Maar dat hebben alle gs-jes, en als het is opgeknapt, is het binnen een seizoen weer. De enige oplossing is volledig rvs systeem van laser, a 500 euro. :W
 
Laatst bewerkt:
Hmwah ik heb mijn GS voor 500,- gekocht. Uit 1992 en iets minder kilometers. Maar wie weet zoekt iemand nog een leuke pekelfiets :)
 
Hm, pekelfiets.. Dr is nog wel een heel leuke fiets van te maken hoor. Ik zou beginnen met dat malle plaatje van de koplamp slopen, nieuwe bandjes, uitlaat schuren, behandelen en nieuwe verf er op. En dan ben je eigenlijk al wel klaar. *O*
 
Hmwah ik heb mijn GS voor 500,- gekocht. Uit 1992 en iets minder kilometers. Maar wie weet zoekt iemand nog een leuke pekelfiets :)

Nou is dit natuurlijk wel een helemaal opgeknapte, motorisch/technisch gezien. En optisch is hij ook gewoon in goede staat. er zijn inderdaad goedkopere gs-jes, maar niet in deze staat en met progressieve veren en alles erop en eraan. Ik kan nog wel een stuk in mijn prijs zakken, 500 euro is wel te laag kan ik vertellen. Maar probeer me uit zou ik zeggen met een bod wat iets hoger is voor geintresseerden!

MvG Thijs
 
Ik heb er overheen gelezen dat 'ie progressieve veren heeft. Dat is echt stukken beter dan de gewone. :Y

Inderdaad een groot verschil, sinds die erin zitten durf ik een stuk harder te remmen, en hij ligt in de bochten ook een stuk lekkerder. Hij duikt en deinst nu tenminste niet meer, standaard veren zijn echt waardeloos. De voorvorkveren waren eerst toch lek, dus als je dan toch bezig bent! ;)
 
zo, misschien dat er meer intresse is bij de nieuwe prijs, 850 euro, misschien iets realistischer als vraagprijs. MAAR, zoals er staat, dit is nog steeds een VRAAGPRIJS, doe maar een goed bod.
 
Hee,
Ik ben wel geinteresseerd, alleen het duurt nog ongeveer maandje voordat ik me rijbewijs heb.
Graag wil ik wel een bod van 750 uitbrengen, mits die aan me verwachtingen voldoet natuurlijk;)
groetjes

Zit er wel een 25kw setje bij?
 
Laatst bewerkt:
Hee,
Ik ben wel geinteresseerd, alleen het duurt nog ongeveer maandje voordat ik me rijbewijs heb.
Graag wil ik wel een bod van 750 uitbrengen, mits die aan me verwachtingen voldoet natuurlijk;)
groetjes

Zit er wel een 25kw setje bij?

helaas, de vorige eigenaar had zitten prutsen met het 25kW kitje om te proberen er meer vermogen uit te krijgen. snap jij het, snap ik het, maargoed, die was dus verpest. Ik heb sowieso deze week al een kijker, dus na donderdag kan ik je vertellen of hij nog te koop staat!

MvG Thijs

De motor is vandaag verkocht! Slotje aub
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan