900cc onder een cb750f frame?

eddje

Rookie
22 aug 2006
15
0
Ik ben van plan om een ander motorblok onder mn boldor te hangen. Ik kan voor weinig een gereviseerd blok kopen alleen tis een een 900cc. Meer vermogen is niet erg, maar zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten zoals bedrading en of sterkte van het frame?
Wie heeft het wel eens gedaan? Graag tips
groeten Ed
 
Over het algemeen geldt toch wel de regel: is het er niet voor gemaakt, dan past het niet.

Dus: bedrading aanpassen zal je minste zorg zijn.

Tandwiel primaire as op een andere plaats, blokmontagepunten anders, blok breder/smaller, blok zwaarder, blok groter, hoger, dieper, andere koelbehoeften, andere montagepunten schakelas en ga zo maar door.

Weeg dit eens af, wat wil je er aan doen?

Het is geen stekker in stopcontact verhaal :W
 
Over het algemeen geldt toch wel de regel: is het er niet voor gemaakt, dan past het niet.

Dus: bedrading aanpassen zal je minste zorg zijn.

Tandwiel primaire as op een andere plaats, blokmontagepunten anders, blok breder/smaller, blok zwaarder, blok groter, hoger, dieper, andere koelbehoeften, andere montagepunten schakelas en ga zo maar door.

Weeg dit eens af, wat wil je er aan doen?

Het is geen stekker in stopcontact verhaal :W

Als je een blok pakt wat compleet anders is klopt dat wel maar zulke dingen willen nog wel eens goed passen.
 
past 1 op 1 alleen even een oliekoeler aansluiten.
En zelfs de aansluitpunten zal je wel op het frame vinden, omdat er in het ontwerp al rekening mee is gehouden.

:Y

Helemaal mee ééns... Het blok verschilt alleen intern op een paar zaakjes...
Kan alleen zijn dat het ene blok rubbermounts heeft en het andere een directe bevestiging heeft waar de blok/frame bouten doorheen gaan maar de positie en uitlijning blijft hetzelfde... Aanvullend de gasfabriekjes aanpassen op de grotere cylinderinhoud... Uitlaat past gewoon.
 
> 20 geleden precies hetzelfde gedaan. Begon met blok+bak+oliekoeler overbouwen en alsnog de draadboom ook overgebouwd (enkele kleine verschillen en het voorkomt dat je in draden moet gaan snijden/splitsen, wat een risico kan opleveren ivm hitte/vochtgevoeligheid). Bak heeft natuurlijk andere verhoudingen ivm hogere vermogen. Oliekoeler zat niet op de 750 die ik had. En ik dacht dat ik het achtertandwiel had vervangen ?? .
Frame, frame-aansluitingen en remmerij onaangepast gelaten. Heb zo nog 2 jaar en 20k perfect verder gereden en in perfecte staat doorverkocht. Klus is heel goed te doen, veel sucses.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan