types en modellen Speed Triple

Emille

MF'er
26 sep 2002
218
0
Almere
Wie kan mij informeren hoe de verschillende modellen van de Triumph Speed Triple te herkennen zijn?
Wat ik weet is het volgende:
Eerst was er de T509 en later de 955i (vanaf wanneer?)
Eerst was het achterlicht mooi geintegreerd in het kontje met die luchthappers aan de zijkant
speedy2.jpg

en later hing er zo'n ovaal ding onder (jullie begrijpen nu mijn voorkeur ;) )
509-02_guiseppe-2.jpg

Net als die grote zwarte vrachtwagendemper die later vervangen is door een iets kleinere rond, verchroomd exemplaar.
Eerst had de Triumph 98 opgegeven pk's (wat ze in de praktijk nooit haalden) en later 110 en tot model 2005 120 pk, maar wanneer is het blok gewijzigd en hoe is dit te herkennen?
Met zoeken op dit forum kom je van alles tegen, maar het lijkt mij handig om dit te verzamelen, het liefst met duidelijke foto's erbij.

Alvast dank voor de moeite!

Eric
 
Laatst bewerkt:
Wie kan mij informeren hoe de verschillende modellen van de Triumph Speed Triple te herkennen zijn?
Wat ik weet is het volgende:
Eerst was er de T509 en later de 955i (vanaf wanneer?)
Eerst was het achterlicht mooi geintegreerd in het kontje met die luchthappers aan de zijkant
(Afbeelding)
en later hing er zo'n ovaal ding onder (jullie begrijpen nu mijn voorkeur ;) )
(Afbeelding)
Net als die grote zwarte vrachtwagendemper die later vervangen is door een iets kleinere rond, verchroomd exemplaar.
Eerst had de Triumph 98 opgegeven pk's (wat ze in de praktijk nooit haalden) en later 110 en tot model 2005 120 pk, maar wanneer is het blok gewijzigd en hoe is dit te herkennen?
Met zoeken op dit forum kom je van alles tegen, maar het lijkt mij handig om dit te verzamelen, het liefst met duidelijke foto's erbij.

Alvast dank voor de moeite!

Eric


De eerste generatie was het carburateur model van 885cc met ruggegraat-frame (1993-1996).
Daarna kwam het model zoals op je eerste foto:
1997-1998: T509, 885cc
1999-2001: 955i, 955cc (model op zich niet gewijzigd)
Daarna kwam het model van je tweede foto:
2002-2004: 955i, 955cc
En nu het 2005 model:
2005- : 1050cc, zie forum Speed Triple 2005
 
Wanneer is eigenlijk de digitale snelheidsmeter geïntroduceerd, in plaats van die drie ronde teller?
 
Terug
Bovenaan Onderaan