Hallo wie rijden er allemaal een Honda Magna ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

magnamannetje

MF veteraan
14 feb 2005
2.333
1
Hallo allemaal ik rock en roll al een poosje over het forum en geniet daar elke keer weer van ,ik rij zelf met een Honda Magna VF 750c van 94 en die zie ik maar weinig in nederland zijn er nog meer hier ? verder ben ik ook benieuwd naar de andere types Magna van V-30 tot V-65 ,dus ben benieuwd ,hier alvast een piccie van de Magna mazoll.......

full
 
Mooie site magnamaniac ,ik heb je reparatie van je magna ook helemaal bekeken ,zit er veel verschil in het blok afgezien van de cardanaandrijving met een vf 750c van 94 ? ik had last van een slippende koppeling rond de 6000 toeren bij volgas, kwam er achter dat de koppeling te strak aangesteld stond heb em al losser gezet maar moet nog kijken of het over is en anders word het vervangen. heb al wat tekeningen van het blok van www.vf750c.de afgehaald weet niet of je die al kon maar daar staan bijna alle types tot in detail op p.s ben je al aan je project begonnen en maak je daar een topic van ?

Bijlage: bruut%20geweld.jpg
 
het blok tussen de "oude" magna's en de VF750C '94-later verschilt intern behoorlijk. Doordat de oude cardanaandrijving hebben draait bv de krukas de andere kant uit en de cilinders liggen ook meer voorover. Het systeem van de nokaskettingspanner is totaal anders, ze hebben 6 ipv 5 vernellingen, de koppeling wordt hydraulisch bedient en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je bent sneller klaar met de overeenkomsten tussen de oude en nieuwe magna's opnoemen: ze hebben beide een Vloeistofgekoeld V4 blok, klaar :)
Het project ligt bijna helemaal stil, ik ben met diverse andere zaken bezig.
Het enige dat ik aan het doen ben is nieuwe luchtfilterhuizen aan het bouwen in de vrije uurtjes (pauzes) op m'n werk. Als ik er aan denk zal ik wat foto's maken daar.
p.s. De site is niet van mij, maar van de magnaclub. Ik onderhoud alleen het forum van de club.
 
Kijk an dat verschilt dan nogal succes met je project ben benieuwd en het forum natuurlijk enneh ,ken het vrijetijds probleem ben int chauffeur binnekort mogen we nog "maar" 48 uur werken en krijg ik ok met vrij tijd te maken jawel.....
 
Ik ook nog steeds ja
in den beginne:
magnazwart2.jpg

flink wezen crossen:
OBT6_052.jpeg

even later:
aam_sized.jpeg

een poosje geleden:
DSCF0050.jpg



Hoe die er nu uit ziet willen jullie niet weten..

Ik vind ze echt super lekker rijden, en doe dat ook dagelijks.
 
Laatst bewerkt:
nouwww... vooruit.


























een magna, black
DSCF00g01.jpg


andere kant, black
DSCggF0002.jpg


nu kan het serieuze beunwerk beginnen 8-)
 
ikke, een supermagna 700 uit 1987 :}
en ik denk erover om me er nog een aan te schaffen, is een super mooie motor en ik rijd er met veel plezier op :] :] en vrouwlief zit graag achterop :] :]

full
 
Nah mooie fotootjes hoor :9 en mooi zwart is niet lelijk :} van mij mogen er nog veel meer komen gooi ze dr maar op mazzoll lekker weertje vandaag trouwens kon alleen ff nie rijden werd ff bezig gehouwen door m,n Baasss tot 9 uur :(
 
Mooie VF 750 C Rustavi :} effe een vraag ik zie bij jou een teller zitten op je tellerblok is dat een gecombineerde kilomter/toerenteller ?, en heb je dat zelf aangepast ? Mijn magna is van 94 en heeft een aparte toeren en kilometerteller.

En Jefrem ben wel benieuwd naar een fotootje van je supermagna als het helemaal niet lukt mail je em maar even naar mij als je wil dan plaats ik em wel.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik ben ook een Honda Magna rijder :] Ik heb een Magna VF 700 cc uit 1986.
Gekocht in 2002 als eerste motor en al zeer veel plezier aan gehad. Wel een paar dingen aan laten sleutelen,eigenlijk gewoon onderhoud, nieuwe achterband, nieuwe kogellagers, nieuw balhoofd. Verder m'n zadel opnieuw laten bekleden en mooie zadeltassen gekocht. Handig voor vakantie en weekendjes weg. Piuccie is helaas niet mogelijk, nog geen camera. ;(

groetjes Carla
 
mijn eerste motor was een supermagna uit 87, 700cc....heb er met plezier op gereden..blijft een mooie motor in een mooi jasje...
was na een 2 jaar toe aan iets anders, toen de v max en nu de xjr 1300
veel plezier op de magnas
dennis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan