eigenaren kawasaki 454ltd

6 nov 2004
2
0
tiel
Ik ben een eigenaar van een kawasaki 454ltd uit 1986.
Ik ben heel tevreden over die motor.
Het zou me leuk lijken om in contact te komen met mensen
die een soort gelijke motor hebben.
Om evt.ervaringen,een tochtje te maken of gewoon lekker over die motor te kletsen.
Groetjes big brother bob
 
'k heb ook een 454 ltd !! :)
wel iets aangepast 8-)

panelen+spatbord2.jpg

huidige_staat_2.jpg
 
Is 'ie nu af gechopt???

Hoe heb je nou uiteindelijk dat zadel toch zo netjes gekregen??? Enneuh hoe heb je die onderplaat in vorm 'gekneed'?
 
Is 'ie nu af gechopt???

Hoe heb je nou uiteindelijk dat zadel toch zo netjes gekregen??? Enneuh hoe heb je die onderplaat in vorm 'gekneed'?

hij is nog niet helemaal klaar, het zitje ga ik overnieuw maken. Dit lijkt misschien wel mooi, maar je kan er nog tussendoor kijken, tussen het zitje en het frame. Dit zadel heb ik gemaakt van zacht schuim uit een oud tuinstoel kussen. Maar het nadeel is dat het niet in vorm blijft, op deze manier wordt het nooit echt mooi volgens mij. Ik weet nu dat ik van dat hardere schuim moet halen ergens, en dat met bijvoorbeeld een electrisch broodmes in de juiste vorm moet snijden/zagen, en dan met leer eroverheen (of nep leer ofzo). Ik heb het met popnagels aan de onderplaat vastgemaakt.
De vorm heb ik zo gekregen door er een paar kleine inkepingen in te maken, en door heel veel erop te rammen :)

plaat.jpg


maar die plaat loopt zoals je op de foto ziet niet helemaal met het frame mee, en dat krijg je als eindresultaat dan ook te zien, ik dacht eerst dat het schuim er wel voor zou hangen, maar dat was dus niet zo.
Ik ga het volgende zitje maken met zo'n slotje denk ik, dat je hem er op die manier af kan halen en erop kan 'klikken'. Als je nu bij de bedrading wilt, of accu, dan moet eerst het achterspatbord eraf, en dan het zitje....
en hij loopt nu ook kut, 'k heb hem net weer terug, af laten voeren naar 25 kw, maar hij begint flink te stotteren na een tijdje rijden, dus misschien zit de bende wel verstopt ofzo


(sorry voor het langdraderige verhaal) :z

'k moet dus eerst van dat schuim zien te vinden ergens voor een nieuw zitje...
 
(sorry voor het langdraderige verhaal) :z

Welnee, kan voor een heleboel mensen best interessant zijn, en daarvoor zitten we hier toch?
'k moet dus eerst van dat schuim zien te vinden ergens voor een nieuw zitje...

Ik zou'es bij de Gamma langsgaan; volgens mij hadden ze dat betere schuim (die veelkleurige vlokken) vorige week in de aanbieding. Ze noemen het dan geluidisolatie. Kost 3 x nix!~En gaat per m1, dus kan je nog wat verprutsen....
 
Wat klote dat je fiets nu niet lekker loopt man. Het is zo'n mooi weer.

Gerco heeft een site waar hij de verbouwing van zijn XV920 bijhoudt. Je zou daar eens een kijkje kunnen nemen om nog meer ideeen op te doen voor je zadel. Heb ik ook gedaan maar ik zag dat hij met popnagels bezig was en dat gereedschap heb ik nu net weer niet.

Waanzinnig gaaf zadel trouwens wat hierboven staat.
 
Ik heb sinds vrijdag ook een LTD 454, mijn eerste motor :]

Lekkere machine.

Ik vroeg me af of iemand weet waar ik goede zadeltassen kan vinden en hoe ik het beste een bagagerol kan bevestigen (Goede winkel, site, vergelijkbare modellen met dezelfde bevestigingspunten) ;)
 
Ik ben ook een Trotse eigenaar van een lTD 454.. :P
(Wel lichtelijk aangepast, zadel en spatbord zelfgemaakt..)


Ojaw EatMyDust wat dat zadel betreft... Hout misschien een idee?
Ik heb de mijne ook van hout gemaakt..


Ojaw.. Wat die foto's betreft. Het spatbord is inmiddels mat-zwart en de knipperlihchten werken ook en kunnen gemonteerd worden...

Nu nog een paar highway steps maken en de voorvork opnieuw polijsten en hij is zomer klaar :)
 
Laatst bewerkt:
Hoihoi, ook ik heb een kawa 454 LTD uit 1986, alleen er moet een nieuwe accu in, hij heeft een beetje te lang stilgestaan bij de vorige eigenaar...
Het schroefje van de accuhouder zit alleen vastgeroest, dus heb ik heel dat kreng er maar uitgesloopt. Iemand een idee wat voor type/soort accu hier het beste in kan ??
 
strak zadeltje, waar heb je dat mee overtrokken?


IK heb zadel met schuim bekleed en daarna gewoon leer van de markt er over heen getrokken.. Kwestie van vast zetten heel hard trekken. Weer vast zetten en hier en daar een beetje bij werken als plooien eruit halen..
 
in een woord prachtig ik heb een guzzi65 florida en ze lachen me ermee uit
zag er ook een beetje soft uit ben er nu een maandje mee bezig maar heb nog goeie ideeen nodig


Bedankt :)

Misschien is het overnieuw bekleden/maken van je zadel een idee. Gewoon rustig de tijd nemen wanneer je gaat bekleden. Goed kijken waar er plooien vormen en zorgen dat het daar een beetje op spanning komt. Soms even vast zetten de rest ook mooi op spanning trekken en dan waar het minder mooi zit los halen en opnieuw onder spanning brengen en hopen dat de plooien weg zijn :P
Verder is het misschien een idee om een paar andere achter veren te monteren waardoor het achterspatbord wat beter over het wiel loopt. Deze hierna eventueel een beetje inkorten. Maar ik zou wel dit wel doen met een tweede handse omdat je dan de motor (wanneer je deze wilt verkopen) in verbouwde staat kunt verkopen maar volledig orgineel. Daarom heb ik zelf ook alles passend gemaakt op de motor en nergens iets afgeslepen of aan gelast. Misschien kun je er wat mee..
In ieder geval succes ermee :)
 
Ik ben ook trots :) ...... en eigenaar van een 750 LTD.... hoop dat het geen probleem is.

Ik moet nog beginnen met "crushen", maar origineel is ook al niet verkeerd (alleen dat zadel!!! '( ).

P8160015.JPG


Ik wil als eerste forwar controls plaatsen en mijn highwaysteps verwijderen. Wie heeft er oplossingen voor forward controls voor een KZ750LTD? Ik kan ze nergens vinden.... Misschien kan ik er een van een ander type aanpassen???
 
hallo luitjes!
ik heb ook een 454 ltd uit 1990
wat ik graag wil weten een adresje graag voor een belt want die is geknapt
dus op moment kom ik niet erg ver hahahhahahah
ondertussen zowat alles vernieuwd uitlaten ,distributie ketting ,nieuwe banden voor en achter ,kleppedeksel pakking en ga maar door
dus als iemand mij kan helpen graag
marcel
 
Terug
Bovenaan Onderaan