'95 CBR600F met een dip in lage toeren

snikky88

Rookie
26 aug 2011
4
0
Zaandam
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje op het forum zitten zoeken, en heb een deels vergelijkbaar probleem gezien. Maar het kwam toch niet helemaal overeen met mijn problemen, dus vandaar dat ik toch maar een niet topic maak met de hoop dat er iemand is met de kunde om mij te helpen. Wie weet zijn er ook mensen met een soortgelijk probleem.
Ik zal eerst nauwkeurig proberen te beschrijven wat precies het probleem is.

Ik heb dus een last een korte dip (lijkt wel een uitval/zerzuiping) voor ongeveer 0.3-0.5 seconden lang en des te meer gas je geeft des te meer de motor ook voorover kan duiken.(en dat is juist het irritante hieraan) En het kan ook net zo goed gebeuren als je een bocht maakt met lage snelheid en je toeren dusdanig laag zijn dat je langs de 2000-2500 toeren gaat en dan opeens wat meer vermogen vraagt. Zal wat feiten op een reitje zetten.

- Naast dit probleem loopt die super voorbij de 2500 toeren. stationair toerental schommelt een beetje tussen 1000 en 1250 toeren (weet niet of dit normaal is)
- De motor heeft al last van dit verschijnsel sinds ik hem heb (nu 46.000 op de teller en had hem vanaf 34.000.
- Het gebeurt niet altijd. Soms periodes dat ik denk dat het weg is. Maar vaak komt het dan toch weer terug. Als ik agressief zal optrekken is de kans een stuk groter ook dat het voorkomt. En zoals ik eerder zal het ook snel gebeuren als je na een langzame bocht optrekt in z'n 2 of 3
- Er zit nog een standaard uitlaat op
- Ik heb van de week me ketting weer goed gespannen en daardoor is de klap die je krijgt van de dip wat minder geworden, maar het probleem blijft nog steeds helaas.

Het zal ongetwijfeld iets met de carburateur te maken hebben, maar wat? verstopping o.i.d.?

Ik hoop eigenlijk dat iemand het probleem voor mij kan insluiten zodat ik er niet teveel geld aan hoef uit te geven ;)

Alvast bedankt.
Nick
 
Je zegt dat je toerental schommelt? Bedoel je hiermee 1000 als ie koud is en 1250 als ie warm is, of zie je t wijzertje van de toerenteller op/aflopen als hij stationair loopt?\

Dan zou het wel eens valse lucht kunnen zijn..
 
Met schommelen bedoel ik dat het toerental altijd +/- 250 toeren schommelt. Bij een koude motor tussen de 1000 en 1250. Bij een warme motor tussen de 1250 en 1450.

Ben vanmiddag naar een garage in de buurt geweest, en die denkt ook aan een carburatievervuiling. Maar aangezien ik rond de 48k zit op de teller laat ik binnekort een grote beurt doen en zou hij hier naar kijken. Maar als iemand alsnog een ander idee heeft is dat altijd welkom :) Ik ga in ieder geval kijken of er sprake is van valse lucht. Ik denk dat ik op dit forum wel kan vinden hoe dat lukt. In ieder geval bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan