RR Vliet
Drama Queen
Goedenavond beste medemensen!
Heb de carburateur van m'n VFR los gehaald, alle naalden (stationaircircuit specifiek) schoongemaakt met carburateur reiniger en messing prikdraadjes en de stationairschroeven afgesteld op 1.5 slag uit. Mijn motor heeft de standaard luchtbox en een aftermarket absorptiedemper. Ik heb daarnaast de carbs gesynct met een carbtune. Verder een grote beurt, vorkolie, remrevisie en andere irrelevante zaken aangepakt.
Nu valt mijn toerental na het gas geven terug naar de 900 / 1000 toeren en klimt dan weer naar de 1200 toeren. Daar blijft hij stabiel stationair lopen totdat ik weer gasgeef, valtie terug naar de 900 en klimt weer naar de 1200. De motor start op de choke en deze kan na +/- 30 seconden uit.
Kunnen jullie mij vertellen of dit symptomen zijn van een te arm of een te rijk mengsel? En kunnen jullie me helpen door te vertellen welke kant ik de stationairschroeven op moet draaien om tot een armer dan wel rijker mengsel te komen?
Heb de carburateur van m'n VFR los gehaald, alle naalden (stationaircircuit specifiek) schoongemaakt met carburateur reiniger en messing prikdraadjes en de stationairschroeven afgesteld op 1.5 slag uit. Mijn motor heeft de standaard luchtbox en een aftermarket absorptiedemper. Ik heb daarnaast de carbs gesynct met een carbtune. Verder een grote beurt, vorkolie, remrevisie en andere irrelevante zaken aangepakt.
Nu valt mijn toerental na het gas geven terug naar de 900 / 1000 toeren en klimt dan weer naar de 1200 toeren. Daar blijft hij stabiel stationair lopen totdat ik weer gasgeef, valtie terug naar de 900 en klimt weer naar de 1200. De motor start op de choke en deze kan na +/- 30 seconden uit.
Kunnen jullie mij vertellen of dit symptomen zijn van een te arm of een te rijk mengsel? En kunnen jullie me helpen door te vertellen welke kant ik de stationairschroeven op moet draaien om tot een armer dan wel rijker mengsel te komen?