95% zeker..

JK het maakt helemaal niks uit of je met 50+ te hard wordt staande gehouden of geflits. De straf en consequenties zijn hetzelfde. In beide gevallen was je je rijbewijs tijdelijk kwijt, werd je motor in beslag genomen en krijg je de motor pas terug als je het boete bedrag betaald hebt. De snelheid op de foto valt niets aan te veranderen.

Maar zolang je geen gekke dingen uitgehaald hebt, zijn agenten meestal wel coulant bij een staande houding. Of je komt er met een waarschuwing van af, of met een mildere overtreding. Ook zal het zelden zo zijn dat je voor 2 of drie overtredingen opgeschreven wordt. Maar maak je het echt te bont en/of heb je bij aanhouding ook nog een grote bek, dan schrijft die agent je wel voor de volle mep op.

Bij een flitsen moeten ze eerst bewijzen dat jij het wel bent geweest op motor/in auto.
Wat betreft foto en staande houding geef ik je wel gelijk dat een agent je matst, je gelukt hebt, want een foto is de harde waarheid waar je niet mee kunt prutsen.. maar beiden maak ik liever niet mee. De keer dat ik staande werd gehouden was het op verdenking van diefstal van materiaal. Sukkels. Ze hadden 180 piek (inmiddels 5 euro meer!) kunnen scoren van een auto die NAAST me door rood reed.
 
En hoe krijg je dat nou weer voorelkaar Skoezie door gelijk een bekeuring te scoren. :P

Ik rij al meer dan een half jaar zonder bekeuringen rond en meneer presteert het om in z'n 1e ritje gelijk 400 gulden boete te scoren. :+

Wat wil je met 250cc ???? De eerste keer dat ik op een 600cc reed , was het ook 150 of 160 waar je 80 mocht.. je wilt gewoon ff genieten van het vermogen. Waar je op je 250cc 110-120 rijd, zit je met hoge toeren in z'n 6. En nu dan in z'n 2, of in 3 met lage toeren......hmmmmmm heb ook zin in een fietsje met meer pk's dan wat ik nu heb.
 
Niet waar Joris, je kunt wel met 100 km te hard geflitst worden, je rijbewijs raak je alleen kwijt bij staandehouding en niet bij geflitst worden.

Wordt je geflits dan mag je voor komen en je verhaaltje vertellen. Vervolgens vertelt de rechter dat je rijbewijs tijdelijk wordt ingetrokken en hoor je een forse boete eisen.

Bij staande houding wordt ter plekke aan de officier van justitie gevraagd of het rijbewijs met onmiddelijke ingang wordt ingetrokken of dat je rijbewijs mag houden totdat je voor moet komen.
 
En hoe krijg je dat nou weer voorelkaar Skoezie door gelijk een bekeuring te scoren. :P

Ik rij al meer dan een half jaar zonder bekeuringen rond en meneer presteert het om in z'n 1e ritje gelijk 400 gulden boete te scoren. :+

Moet eerlijk toegeven dat ik wel een vergaarbak van bekeuringen ben. Vandaag dus 1 te pakken en kwam onderweg op de snelweg ook nog een flitsauto tegen. Rij daar elke dag langs, weet dus waar ze vaak staan en heb gewoon normaal gereden. Vind het 120 rijden op de snelweg met de motor ook veel leuker dan met de auto. Misschien vreemd, maar toch. Hoe vaak komt het voor dat ze je aanhouden. Bijna nooit toch. Heb ik voorlopig mijn portie wel weer gehad. ;)
 
Inderdaad handige site, goed initiatief van het ministerie, weet je tenminste waar je aan toe bent als je geflitst wordt :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan