virtuele honda CB350f restauratie/veiling

leuk idee ?

  • leuk idee !!

    Stemmen: 46 82,1%
  • dat geld krijg je er nooit uit

    Stemmen: 4 7,1%
  • geen interesse

    Stemmen: 2 3,6%
  • lijkt me iets voor mij

    Stemmen: 4 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    56

triaatje

MF veteraan
7 nov 2002
7.172
0
oosten des lands....
He volk...

zoals in eerdere topics al even gemeld staat er weer een 'new born project' op stapel, nl de restauratie van een hondaatje CB 350f van 1973.

Backkie en ik hebben deze gekocht in Den Haag, met als doel er een gezamelijk project van te maken voor de warme zomermaanden. Doel is om de fiets netjes en nagenoeg orgineel te maken (op de spreekwoordelijke uitlaten na natuurlijk) met natuurlijk zo min mogelijk kosten. Natuurlijk beknibbelen we niet op belangrijke zaken ; het beeske moet goed lopen en er goed uitzien...

We beginnen met het uit elkaar halen van het beeske en bouwen hem dan ook weer vanaf scratch op. Daarbij hoduen we nauwgezet de kosten bij, zodat jullie ook kunnen zien wat het daadwerkelijk heeft gekost om m weer mooi te maken en voor eigen projecten een ker een inschatting hebben wat zoiets nou kost :o

Wat willen we zo ongeveer gaan doen ? *D :

- spuitwerk : tank, kapjes en vorkkappen en lamporen worden egspoten in metallic zilvergrijs en van de juiste transfers voorzien
- blokrevisie ; het optisch en technisch goed maken van het blok
- chroomwerk ; daarvoor is weinig nodig, het chroom van het beeske ziet er goed uit
- verzinkwerk ; alle bouten en moeren worden opnieuw verzinkt...
- en natuurlijk veeeeel poetsen ;)

Het leukste komt nog ;

-we maken er een virtueel te volgen project van, met webcam. Link wordt hier gepost natuurlijk zodat te volgen is wat we allemaal uitspoken
- vervolgens wordt na afronding het beeske uitvoerig getest zodat we ook zeker weten dat ie echt goed is
- verkoop volgt in een veiling hier of op Ebay.nl...dat zien we later. Inzet zijn de kosten van het project (geschat op zo'n 800 euri inclusief aankoop) eruit te krijgen en er vooral veel lol aan te beleven. Van het geld wordt natuurlijk ook even wat aan MF gedoneerd.. ;)

Ploaties volgen in veelvoud..eerst maar eens beginnen met de staat waarin ie nu is en een polleke openenen... *D
 
Laatst bewerkt:
Dit zou wel eens een heel leuk en leerzaam topic kunnen worden.
Ik pak de cola en de chips alvast, dan kunnen jullie beginnen wat mij betreft.
Goed idee.
 
Ik heb natuurlijk op 4 mijn stem uitgebracht.

Ik ga link maken naar mijn vrije webspace op tiscali. Helemaal ingericht voor de foto's. Geen fancy opmaak, maar recht toe recht aan, met datum en tekst.

Verder moeten we dus nog programmaatje vinden om de webcam aan het internet te hangen. Er is ADSL maar dat betekend waarschijnlijk beperkt aantal kijkers.

Dus als iemand software/ideeen heeft, hulp is welkom.
 
Lijkt me een superleuk plan... ben alleen héél beneiuwd hoe je de kosten onder de 800 euro gaat houden... Een goede restauratie/revisie kost je helaas handen vol met geld.....
 
Ach, het is maar hoe origineel en precies je te werk gaat. Koop je veel nieuw of besteed je veel uit, dan red je het niet. Maar bij de mijne ben ik er niet ver overheen gegaan, en die is best leuk geworden! Als je maar de tijd neemt om goedkope onderdelen te zoeken. Bijv. een marshall uitlaat in perfecte staat voor 40 euro (wel zelf poetsen...) Veel zelf doen, en niet miereneuken op elk schroefje...

;)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een superleuk plan... ben alleen héél beneiuwd hoe je de kosten onder de 800 euro gaat houden... Een goede restauratie/revisie kost je helaas handen vol met geld.....


het startpunt is gewoon al goed Jochem..tis geen op en top verroest brik, zodat aan die cententrekker niet al teveel geld hieft te worden besteed. Kijk, een pakkingset en wellicht opboren en zuigers/zuigerveren is duur, maar binnen de 800 euro te doen als we gebruik maken van ons 'netwerk' :P . Mijn fiets heeft inclusief alles max 1000 euri gekost, wel zonder uitlaat dan he...
 
het startpunt is gewoon al goed Jochem..tis geen op en top verroest brik, zodat aan die cententrekker niet al teveel geld hieft te worden besteed. Kijk, een pakkingset en wellicht opboren en zuigers/zuigerveren is duur, maar binnen de 800 euro te doen als we gebruik maken van ons 'netwerk' :P . Mijn fiets heeft inclusief alles max 1000 euri gekost, wel zonder uitlaat dan he...


Kijk dat scheelt natuurlijk :)

Als je voor een blok alles nieuw wil hebben (pakkingen, lagers, kettingen, veren, zuigers, schakelvorken, etc etc ben je echt een smak geld kwijt....)
 
Het wordt natuurlijk wel een revisie in de zin, wat goed is, is goed, geen onnodige dingen vervangen. Waarschijnlijk nokkenasketting spanner en ketting. Maar zoals vermeld, wat goed is, is goed. Als de banden goed zijn ,waarom vervangen? Spuiten doen we zelf en kost alleen maar de lak, verdunner en tijd. Poedercoaten is uit den boze, a: veel te duur, b: kunnen wij niet zelf, c: overkill.

Alle bouten en moeren worden opnieuw verzinkt, incl beugeltjes etc, dat zijn de kosten niet. Voor de rest veel poetsen en goed doorsmeren doet al veel goed. :)
 
klinkt super....

gaan jullie strax ook nog fietsen op request opknappen restaureren ? :P ...


ga ckers volgen, lekker veel inspiratie opdoen voor me eigen "project" ...

moet eig ook low budget blijven ma ook alles direkt goed...


I stay Tuned..



ps als er nog iemand wordt gezog die evt een website "inelkander" moet bakken moet je ma even laten horen, denk dat me broertje het een leuk project zou vinden.

hij is nu nog bezig met : www.street-twins.tk (staan nu nog alleen auto's op, ma az die strax zen a rijbewijs heb en ik met me brik goed bezig ben wordt het een echte "twins" site, zijn alle twee helemaal gek van ducati's en eigenlijk bijna alles waar een v-twin in zit.. maja eerst me paralel twinnetje in elkaar "schroeven"..

maar hij vind het leuk werk om sites te maken etc.. ook kan hij wel hulp/advies geven als dat nodig blijkt te zijn...
 
Laatst bewerkt:
leuk initiatief!!!

ik ga zelf ook(waarschijnlijk) een CB350 opknappen, deze heeft 7 jaar stilgestaan!
ook redelijk veel werk aan

ik hou dit topic zeker in de gaten.
:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan