'96 fireblade - Wat is dit geluid toch?

Patatties

MF'er
12 feb 2016
182
4
Amersfoort
Hoihoi,

Ik heb sinds 2 maanden een '96 fireblade. Vanaf het begin valt mij een geluid op bij het accelereren tussen 3K-5K RPM, en nu ben ik toch eens benieuwd wat dit geluid nou is. Het is een soort tikken, en het verdwijnt spontaan rond 5K toeren.

Ik kan me herinneren dat ik dit ook bij andere motoren heb gehoord, maar daar was het niet zo aanwezig als bij deze motor.

Je kan op deze twee filmpjes het geluid horen, tussen 3K-5K RPM.


Iemand enig idee wat voor geluid dit is?
 
Hoihoi,

Ik heb sinds 2 maanden een '96 fireblade. Vanaf het begin valt mij een geluid op bij het accelereren tussen 3K-5K RPM, en nu ben ik toch eens benieuwd wat dit geluid nou is. Het is een soort tikken, en het verdwijnt spontaan rond 5K toeren.

Ik kan me herinneren dat ik dit ook bij andere motoren heb gehoord, maar daar was het niet zo aanwezig als bij deze motor.

Je kan op deze twee filmpjes het geluid horen, tussen 3K-5K RPM.


Iemand enig idee wat voor geluid dit is?

Zonder te luisteren: naks
 
wat ik begreep is dat die naks wel eens blijft hangen, en dat je m dan even n keertje moet indraaien en dan loslaten. dat heb ik gisteren gedaan, en hoewel het wel wat gerammel oploste blijft het geluid van dit topic nog onverstoord bestaan.
 
wat ik begreep is dat die naks wel eens blijft hangen, en dat je m dan even n keertje moet indraaien en dan loslaten. dat heb ik gisteren gedaan, en hoewel het wel wat gerammel oploste blijft het geluid van dit topic nog onverstoord bestaan.

NAKS ben ik i.v.m. persoonlijke ervaring wat huiverig mee, maar als jij een handmatige hebt zou dat hem inderdaad niet zijn. De OEM NAKS is namelijk berucht dat hij het zomaar kan begeven, met alle gevolgen van dien.

Maar als je hem hebt vastgedraaid en het probleem nog niet is opgelost, dan verplaats ik mijn stem naar gasschuiven :P
 
NAKS ben ik i.v.m. persoonlijke ervaring wat huiverig mee, maar als jij een handmatige hebt zou dat hem inderdaad niet zijn. De OEM NAKS is namelijk berucht dat hij het zomaar kan begeven, met alle gevolgen van dien.

Maar als je hem hebt vastgedraaid en het probleem nog niet is opgelost, dan verplaats ik mijn stem naar gasschuiven :P

Bij sommige honda naks kan je zelfs de OEM handmatig wat strakker zetten, diegene met tandjes erin.
 

Nou Vooruit. jij ook ;)

injectie monteren en als je toch bezig bent een turbo

Nah, laat ik daar maar niet aan beginnen.

NAKS ben ik i.v.m. persoonlijke ervaring wat huiverig mee, maar als jij een handmatige hebt zou dat hem inderdaad niet zijn. De OEM NAKS is namelijk berucht dat hij het zomaar kan begeven, met alle gevolgen van dien.

Maar als je hem hebt vastgedraaid en het probleem nog niet is opgelost, dan verplaats ik mijn stem naar gasschuiven :P

Ik heb er een als op dit filmpje.
Volgens mij is dit gewoon de OEM, niet zo'n manuele.

Wat ik heb gedaan, is zoals hij doet met een schroevendraaier naar rechts gedraaid, en toen losgelaten. Zo trek je de spanner een stukje in, en daarna laat je m schieten.

Dit werkte goed voor een ander rammeltje, maar niet voor het geluid waar ik dus op doelde.
 
Ik dacht dat je de nak vooral stationair hoort, niet bij 3000 rpm of meer.
Ik dacht dat een ouwe Blade niet zo lang mocht wheeliën om dat de oliepomp dan lucht aanzuigt. Ik gok daarom op de big-end lagers.

Maar: het denken kan ik beter overlaten aan een paard. Die heeft een groter hoofd en veel meer tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan