Wie doet er mee met de motorzaak test?

de motorzaak test =

  • een goed initiatief

    Stemmen: 15 71,4%
  • niet nodig

    Stemmen: 2 9,5%
  • waardeloos

    Stemmen: 4 19,0%

  • Totaal aantal stemmers
    21

ro1710

Die hard MF'er
26 sep 2004
682
0
Welke motorzaak is goed en welke niet? Juist als je je voordoet als niet kenner, zal je snel merken dat je meerdere verschillende antwoorden krijgt op een bepaalde vraag. Je zal je verbazen, hoe sommige zaken met je omgaan en wat ze je willen aansmeren.

Denk aan veiligheid. De opdringerige verkopertje. Of de verkoper die maar wat lult.
Besteden ze wel aandacht aan je, ook al wil je alleen maar kijken?
Krijg je koffie of alleen als je wat koopt?


Dit onderwerp komt in meerdere topics terug.

Om zo goed mogelijk objectief beeld te verkrijgen wil ik het volgende doen.

Met een aantal motorrijders naar verschillende motorzaken in het land. We vragen hen en letten dan op een aantal zaken:

- Service
- Verkoop
- Verstand van technische zaken
- Kosten voor een bepaalde reparatie
- Snelheid
- Advies
- Keuze
- Prijzen
- bereikbaarheid

Dit moet door het hele land gebeuren. In iedere deel van Nederland moet dus iedere zaak apart bekeken worden. De beste motorzaak wordt aan de hand van de testen via MF gekozen tot zaak van het jaar. Ook de slechtste zaak zal opgenomen worden. Iedere jaar, worden ze dus steeksproefgewijs gecheckt! Net als de autodealers en restaurants.


We kijken dus naar en vragen steeds exact hetzelfde. De uitslag ervan kan je dan lezen hier op MF.

Wie doet er mee?

Meedoen?

Mail naar: Weetwatjedoet877@hotmail.com

(hoe meer, hoe beter) Ik zoek mensen vanuit het hele land. Zij krijgen dan via mail of per brief een lijst die ze dus moeten aflopen. Geen motorzaak kan nu om ons heen!
 
Laatst bewerkt:
Ik doe wel mee. Goed initiatief! Het duurt nou al 2½ week en mijn nieuwe motor is nog steeds niet geleverd. Dus dat is alvast een minpunt voor een nog niet nader te noemen dealer.
 
Meedoen?

Mail naar: Weetwatjedoet877@hotmail.com

(hoe meer, hoe beter) Ik zoek mensen vanuit het hele land. Zij krijgen dan via mail of per brief een lijst die ze dus moeten aflopen. Geen motorzaak kan nu om ons heen!
 
kan er niet aan meedoen, ben bevooroordeeld.
Motor Apeldoorn is mijn motorzaak. Omdat ik de mensen ken en hun service en prijs echt heel goed zijn.
 
Da's niet echt een test, maar gewoon het verzamelen van ervaringen (zie ook mijn signatuur O-) )... een echte test zou bijvoorbeeld zijn: maak een motor onklaar, breng hem weg en check wat er aan gedaan wordt.
 
Natuurlijk kan je weldegelijk een aantal vragen afvuren in een motorzaak.

Ik zal uiteraard degenen die meedoen dit mailen!

Ook eigen 'smaak' kan invloed hebben, uiteraard...maar, op sommige dingen kan een bepaald antwoord goed, onvolledig, voldoende, onvoldoende beantwoord worden.

Nee, je kunt weldegelijk zo'n test doen!
 
Zo'n test blijft altijd subjectief, omdat je geen harde normen kunt stellen voor alle onderwerpen. Wat de een als prettig ervaart vindt de ander wat minder. Werkplaatstests zijn beter en objectiever uit te voeren: dan kun je gewoon controleren of de overeengekomen of voorgeschreven werkzaamheden zijn uitgevoerd en of alle gebreken zijn verholpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan