99 rsv mille VS 98 fireblade als trackbike?

Hoekie91

Rookie
10 aug 2019
22
13
In mijn zoektocht naar een track georiënteerde supersport op kenteken is mijn keus gevallen op 1 van deze 2 motoren. Ik ben benieuwd wat jullie mening of ervaringen zijn? Het uitgangspunt voor mij is budget gezien het mijn 2e motorfiets is, vandaar de oudere bouwjaren.

Greetz!
 

Ridder Bauknecht

Die hard MF'er
28 dec 2006
651
425
Antwerpen
Allebij dikke wereld-fietsen! Ben altijd een sucker geweest voor de RSV Mille met dat rotax blok. :9~
Helaas op geen van beide rij-ervaring..
Edit: als je richting een 750 of 600 gaat kijken, heb je meer keuze voor vaak een lager budget. Meer potentieel voor extra wielen, accessoires etc.
Op de facebook groep 'circuit motoren gevraagd en te koop' kom je ook vaak brommers met papieren tegen.
 

Chriskx

MF veteraan
19 dec 2009
2.549
1.539
RSV Mille van 1998 meerdere jaren mishandeld op circuit en ding heeft nooit een klap verkeerd gegeven. In 8000 circuitkilometers echt niets anders dan normaal onderhoud gehad.
Ik ben liefhebber van twin tov 4 in lijn. Mede door koppel onderin en een RSV stuurt nmm strakker dan de Fireblade. Mijn keus zou 100% op de RSV vallen en dan liefst een 1e generatie.
 

martijn76

Die hard MF'er
Donateur
13 nov 2016
4.192
5.144
Voorne Putten
Ik heb nog een Mille R staan, niet in showroomstaat, zonder R kuip, dus wellicht binnen budget.
Er is wel een heel duidelijk verschil in rijden tussen een 2 of 4 pitter, die beslissing moet je eerst maken.
 

indewegrijer

MF veteraan
15 apr 2004
4.036
836
Bodegraven
Ik heb de rsv gehad en een eerdere generatie Blade. De honda rijdt makkelijker, de rsv leuker en sneller. Mijn mening en ik doe m'n nick redelijk eer aan op de baan.
 

Chriskx

MF veteraan
19 dec 2009
2.549
1.539
Blije eigenaar van een rsv mille 1999 met 44k km op de klok. Nieuwe sloffen er onder, paar koelvloeistof slangen vervangen en vloeistoffen verversen. Dan is ze klaar om afgebeuld te worden! Happy Days!!!
Goeie keuze!!! Neem ook gelijk ff de vorkolie mee als je gaat verversen. En schokdemper een servicebeurt. Wordt vaak vergeten/niet gedaan, maar maakt wereld van verschil en rijdt zoveel prettiger als de vering op orde is.
 

Hoekie91

Rookie
10 aug 2019
22
13
Goeie keuze!!! Neem ook gelijk ff de vorkolie mee als je gaat verversen. En schokdemper een servicebeurt. Wordt vaak vergeten/niet gedaan, maar maakt wereld van verschil en rijdt zoveel prettiger als de vering op orde is.
Was van plan dit in de winter te doen. Heb in mei de eerste trackday op Lelystad in de planning en wil me van te voren niet te veel op de hals halen
 

desmodevileddy

Die hard MF'er
23 feb 2009
922
2
Ede
Heb een 2000 RSV mille voor circuitgebruik. Fantastisch ding op het circuit. Blade sc33 ook gehad. Ook heel goed, stuurt licht maar gewoon lang niet zo leuk als de mille. Foto is ook van dagje Lelystad...
 

Bijlagen

  • leukopdefoto_1492472 - kopie.JPG
    leukopdefoto_1492472 - kopie.JPG
    85,5 KB · Weergaven: 26

Hoekie91

Rookie
10 aug 2019
22
13
Hoe houd de mille zich qua onderhoud? Veel brokken mee gehad of heeft hij na een aantal circuit dagen wel wat extra liefde nodig?
 

desmodevileddy

Die hard MF'er
23 feb 2009
922
2
Ede
Daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Heb de motor nog maar kort in mijn bezit. Ik weet alleen dat de rotax blokken als goed betrouwbaar te boek staan.
 

Chriskx

MF veteraan
19 dec 2009
2.549
1.539
Hoe houd de mille zich qua onderhoud? Veel brokken mee gehad of heeft hij na een aantal circuit dagen wel wat extra liefde nodig?
In 8000 circuitkilometers niets anders gehad dan normaal onderhoud. Rotax blok is beresterk.
 

Robinjo

MF veteraan
17 mei 2003
13.286
4.064
Driebergen
Facebook
De sterke motorrem van de Mille schijn je wel op te moeten letten, verder vind ik het erg gave fietsen, veel plezier er mee. :t
 
Bovenaan Onderaan