99 rsv mille VS 98 fireblade als trackbike?

Hoekie91

MF'er
10 aug 2019
30
15
In mijn zoektocht naar een track georiënteerde supersport op kenteken is mijn keus gevallen op 1 van deze 2 motoren. Ik ben benieuwd wat jullie mening of ervaringen zijn? Het uitgangspunt voor mij is budget gezien het mijn 2e motorfiets is, vandaar de oudere bouwjaren.

Greetz!
 
Allebij dikke wereld-fietsen! Ben altijd een sucker geweest voor de RSV Mille met dat rotax blok. :9~
Helaas op geen van beide rij-ervaring..
Edit: als je richting een 750 of 600 gaat kijken, heb je meer keuze voor vaak een lager budget. Meer potentieel voor extra wielen, accessoires etc.
Op de facebook groep 'circuit motoren gevraagd en te koop' kom je ook vaak brommers met papieren tegen.
 
RSV Mille van 1998 meerdere jaren mishandeld op circuit en ding heeft nooit een klap verkeerd gegeven. In 8000 circuitkilometers echt niets anders dan normaal onderhoud gehad.
Ik ben liefhebber van twin tov 4 in lijn. Mede door koppel onderin en een RSV stuurt nmm strakker dan de Fireblade. Mijn keus zou 100% op de RSV vallen en dan liefst een 1e generatie.
 
Ik heb nog een Mille R staan, niet in showroomstaat, zonder R kuip, dus wellicht binnen budget.
Er is wel een heel duidelijk verschil in rijden tussen een 2 of 4 pitter, die beslissing moet je eerst maken.
 
Ik heb de rsv gehad en een eerdere generatie Blade. De honda rijdt makkelijker, de rsv leuker en sneller. Mijn mening en ik doe m'n nick redelijk eer aan op de baan.
 
Blije eigenaar van een rsv mille 1999 met 44k km op de klok. Nieuwe sloffen er onder, paar koelvloeistof slangen vervangen en vloeistoffen verversen. Dan is ze klaar om afgebeuld te worden! Happy Days!!!
 

Bijlagen

  • IMG_20220422_083642.jpg
    IMG_20220422_083642.jpg
    161,3 KB · Weergaven: 38
Blije eigenaar van een rsv mille 1999 met 44k km op de klok. Nieuwe sloffen er onder, paar koelvloeistof slangen vervangen en vloeistoffen verversen. Dan is ze klaar om afgebeuld te worden! Happy Days!!!
Goeie keuze!!! Neem ook gelijk ff de vorkolie mee als je gaat verversen. En schokdemper een servicebeurt. Wordt vaak vergeten/niet gedaan, maar maakt wereld van verschil en rijdt zoveel prettiger als de vering op orde is.
 
Goeie keuze!!! Neem ook gelijk ff de vorkolie mee als je gaat verversen. En schokdemper een servicebeurt. Wordt vaak vergeten/niet gedaan, maar maakt wereld van verschil en rijdt zoveel prettiger als de vering op orde is.
Was van plan dit in de winter te doen. Heb in mei de eerste trackday op Lelystad in de planning en wil me van te voren niet te veel op de hals halen
 
Heb een 2000 RSV mille voor circuitgebruik. Fantastisch ding op het circuit. Blade sc33 ook gehad. Ook heel goed, stuurt licht maar gewoon lang niet zo leuk als de mille. Foto is ook van dagje Lelystad...
 

Bijlagen

  • leukopdefoto_1492472 - kopie.JPG
    leukopdefoto_1492472 - kopie.JPG
    85,5 KB · Weergaven: 39
Hoe houd de mille zich qua onderhoud? Veel brokken mee gehad of heeft hij na een aantal circuit dagen wel wat extra liefde nodig?
 
Daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Heb de motor nog maar kort in mijn bezit. Ik weet alleen dat de rotax blokken als goed betrouwbaar te boek staan.
 
Hoe houd de mille zich qua onderhoud? Veel brokken mee gehad of heeft hij na een aantal circuit dagen wel wat extra liefde nodig?
In 8000 circuitkilometers niets anders gehad dan normaal onderhoud. Rotax blok is beresterk.
 
De sterke motorrem van de Mille schijn je wel op te moeten letten, verder vind ik het erg gave fietsen, veel plezier er mee. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan