990 superduke

robato

MF'er
7 jun 2004
229
0
zwolle
Wat vinden jullie van de KTM 990 Superduke, ik heb 'm nu in levende lijve gezien en zeg nu tot kijk tegen de Monster S4 die ik altijd had willen hebben. Prachtige motor die duke, zit nu al dag en nacht te dubben hoe ik vrouw en vier kinderen moet vertellen dat er toch echt iemand van hen het huis uit moet anders kan de duke volgend jaar niet aangeschaft worden. Hoe kom ik aan 13000 euro???!!!!
 
Zie net dat er al een topic was over de duke, potdorie en ik moest mijn verhaal nog wel kwijt. Zal de volgende keer eerst even tot tien tellen.
 
Wat vinden jullie van de KTM 990 Superduke, ik heb 'm nu in levende lijve gezien en zeg nu tot kijk tegen de Monster S4 die ik altijd had willen hebben. Prachtige motor die duke, zit nu al dag en nacht te dubben hoe ik vrouw en vier kinderen moet vertellen dat er toch echt iemand van hen het huis uit moet anders kan de duke volgend jaar niet aangeschaft worden. Hoe kom ik aan 13000 euro???!!!!
13.000 euro?
Zal wel meer zijn toch?
 
13.000 euro?
Zal wel meer zijn toch?


Nee ik d8 idd dat dat de prijs was... en zo op het eerste gezicht is het idd een prachtige fiets....ware het niet dat een nadere inspectie leert dat het ding echt door een blinde is afgewerkt.... wat spuuglelijk... lelijke gietranden in het blok, lelijke lasrupsen etc. etc.

IMHO een gemiste kans voor KTM.... :r
 
Nee ik d8 idd dat dat de prijs was... en zo op het eerste gezicht is het idd een prachtige fiets....ware het niet dat een nadere inspectie leert dat het ding echt door een blinde is afgewerkt.... wat spuuglelijk... lelijke gietranden in het blok, lelijke lasrupsen etc. etc.
13590 volgens de folder...

en ik geloof niet dat ze hem zo matig afgewerkt in de winkel zetten.
KTM heeft een naam te verliezen op afwerking.
 
full
 
full


Ik dacht dat ik hem in echt ook wel mooi zou vinden........maar eigenlijk vond ik de looks van deze een klein beetje tegen vallen..........wachten tot december want dan komt er een kleine oplage hier in Nederland.Kijken wat de journalisten van deze fiets vinden........ben benieuwd. :)
 
Laatst bewerkt:
(Afbeelding)

Ik dacht dat ik hem in echt ook wel mooi zou vinden........maar eigenlijk vond ik de looks van deze een klein beetje tegen vallen..........wachten tot december want dan komt er een kleine oplage hier in Nederland.Kijken wat de journalisten van deze fiets vinden........ben benieuwd. :)

Ik vond de looks inderdaad ook enigszins tegenvallen, misschien had-ie beter uitgekomen in de Oranje uitvoering.
Dit was op papier een van de motoren die ik absoluut op de RAI wilde zien, maar deze motor voldeed niet aan mijn verwachtingen........Dit in tegenstelling tot de Triumph Speed Triple (dat was gewoon kwijlen!!)!
 
Volgens mijn dealer is er nog altijd geen prijs bevestigd geweest door KTM zelf.
Het enige wat hij met zekerheid kon zeggen was dat ie minder ging kosten dan de 950 Adventure (12.550 in België) .
Donderdag zou er voor de dealers in België een meeting zijn waar de levertijden en catalogusprijzen door KTM zelf bevestigd zouden worden.
Zodra ik het telefoontje van mij dealer gekregen heb, zal ik het hier posten. Ik weet dan ook ineens wanneer de mijne aan gaat komen *D
 
Crap , normaal was er een eerste productie voor België gepland in November. Daarmee zou de Superduke eerder in België zijn geweest de andere Europese landen.
Maar dat gaat spijtig genoeg niet door, ik zal nog iets langer moeten wachten :(
Binnen een 2-tal weken zijn alle Europese KTM dealers uitgenodigd in Tenerife om de Superduke te gaan testrijden. Daar zouden dan ook de officiele prijzen en leverdatums meegedeeld worden, het zou deze keer wel gaan om een Europese leverdatum, dus overal gelijktijdig beschikbaar.
 
Echt een vreslijk gave Bike.
Ik vermoed dat de Buell Xb12 en de Touno een geduchte tegenstander gaan krijgen.
Zeer mooi!!!
:}
:^ ... en de S4R ook, lijkt me.

Overigens vind ik dat filmpje (ander topic volgens mij) best sneu; die boksende kerels enzo; ik zie het verband niet hoor. :?
 
Kickje.
Ondertussen zijn de eerste tests er, en de meeste maganzine's zijn laaiend enthousiast!
Je kan in de optielijst verschillende carbon-spullen bestellen die 'm 13 kg lichter moeten maken!

Ik vind hem echt super knap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan